بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر اینکه درباره ماجرای فروش اردوگاه شهید باهنر تهران مستندات وجود دارد، گفت: برخی می‌گویند که فروش اردوگاه برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بود چرا باید به خاطر مطالبات معلمان، کت معلم را بفروشند؟

تدبیر24»و روز پیش حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس و وزیر اسبق آموزش و پرورش در نامه‌ای به رئیس جمهور از فروش اردوگاه شهید باهنر تهران با یک سوم قیمت خبر داد و خواستار پیگیری این موضوع و برخورد با مسببان شد.

پس از انتشار این خبر، مطالب متعددی در فضای مجازی منتشر شد و برخی به تکذیب و برخی نیز با گلایه از چنین اتفاق در خصوص اردوگاه شهید باهنر پرداختند؛ برخی حاجی‌بابایی را متهم کردند که  در زمان وی نیز آموزشکده‌های فنی به فروش رسیده است.

در این خصوص به سراغ حمیدرضا حاجی‌بابایی رفتیم و با وی به گفت‌وگو نشستیم؛ حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص موضوع فروش اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: اگر خبری را می‌دهم همه بدانند این خبر به معنای تخریب یا تضعیف وزارت آموزش و پرورش نیست چون آموزش و پرورش نیاز به تضعیف ندارد یعنی نقطه قوتی نیست که بخواهیم تضعیف کنیم بلکه باید آموزش و پرورش را کمک کرد و بنده هم به زعم خودم به معلمان و آبروی آموزش و پرورش کمک می‌کنم و دوست دارم آموزش و پرورش در جایگاه رفیع خود باقی بماند.

وی با بیان اینکه این روزها شماره معکوس برای نجات اردوگاه شهید باهنر آغاز شده و است و نباید فرصت را از دست داد، ادامه داد: اگر این نامه را به رئیس جمهور نوشتم برای آن بود که در سطح رئیس جمهور درد آموزش و پرورش را متوجه شوند و بدانند در آموزش و پرورش چه می‌گذرد و کمک کنند مشکل آن حل شود. 

* تا چیزی را مستند نداشته باشم بیان نمی‌کنم

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه همه می‌دانند تا چیزی را مستند نداشته باشم، بیان نمی‌کنم، افزود: اگر یک نفر از وزارتخانه مطلبی را در خصوص اردوگاه گفته باشد، پاسخ ماجرای فروش اردوگاه نیست بلکه باید وزارت آموزش و پرورش به طور رسمی تأیید یا تکذیب کند و البته در صورتی که تکذیب کند، مستندات این موضوع منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: بنده علی‌‌رغم اینکه خیلی از مطالب را می‌دانم داوری نکردم و طی نامه به رئیس جمهور از ایشان خواستم که داوری کند زیرا اردوگاه شهید باهنر، حیثیت و آبروی آموزش و پرورش است.

* چرا باید برای پرداخت پاداش 60 میلیونی فرهنگیان، اردوگاه شهید باهنر را به حراج بگذارند؟

حاجی‌بابایی اظهار کرد: برخی کسانی که داعیه دفاع از معلم را دارند که سیاسی هم هستند عنوان می‌کنند فروش اردوگاه شهید باهنر برای مطالبات فرهنگیان بوده است که این دفاع بسیار بدی است چرا باید برای پاداش پایان خدمت کارکنان بعضی از وزارتخانه‌ها که یک میلیارد و 200 میلیون تومان است از پول دولت داده شود اما برای پرداخت پاداش 60 میلیونی فرهنگیان اردوگاه و حیثیت آموزش و پرورش را به حراج بگذارند و این عذر بدتر از گناه است.

وی افزود: آنها که به جای دولت پاسخ می‌دهند و جیغ بنفش می‌کشند و هیچ اطلاعی هم از موضوع ندارند بدانند که اینها تنها سیاسی‌کاری است؛ طرح این موضوع توسط بنده به این دلیل بود که وزارت آموزش و پرورش را تقویت کنیم و کمک کنیم که مشکلات آن حل شود.

* واگذاری ساختمان آموزشکده‌های فنی به وزارت علوم بر اساس مصوبه مجلس بود

وزیر اسبق آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که عنوان شده است در زمان وزارت وی نیز دانشکده‌های فنی به وزارت علوم واگذار شده است، گفت: دانشکده‌های فنی اصلاً وظیفه آموزش و پرورش نبوده است و یک کار اضافی بود زیرا آن زمان اجازه حضور هنرستانی‌ها در دانشگاه نبود و امکان تحصیل آنها در دانشکده‌های فنی فراهم شد اما اکنون که 40 درصد از صندلی دانشگاه‌ها خالی است و امکان تحصیل هنرستانی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد چه نیازی به آموزشکده‌هاست.

وی اضافه کرد: در آن زمان واگذاری ساختمان آموزشکده‌ها بر اساس مصوبه مجلس انجام شد ضمن اینکه ساختمان آموزشکده‌ها را به وزارت علوم دادند نه اینکه بفروشند. 

*چرا باید به خاطر مطالبات فرهنگیان کت معلم را بفروشند؟ 

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه اردوگاه شهید باهنر حیثیت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: چرا باید به خاطر مطالبات معلمان کت معلم را بفروشند؟ چرا با آبروی معلم بازی شود و عنوان شود برای پرداخت مطالبات معلمان، اردوگاه شهید باهنر واگذار شده است و این در حالیست که برای آن نجومی‌بگیر ساختمان وزارتخانه‌شان یا تفریحات اردوگاه‌شان در شمال فروخته نمی‌شود.

وی تصریح کرد: نکته جالب اینکه بخشی از پول اردوگاه شهید باهنر را به وزارت علوم داده‌اند که این هم جای سؤال است و بنده عنوان می‌کنم که هیچ کس خودش را خراب نکند که پاسخ‌های جابه‌جا یا مصاحبه‌های حاشیه بدهد بلکه مسئولان اصلی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: برخی می‌گویند که این موضوع دو سال پیش اتفاق افتاده است و چرا اکنون اطلاع‌رسانی کردید؛ باید پاسخ دهم آن روز شنیدم اما اطلاع دقیقی نداشتم اما اکنون مستندات دارم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها