بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
برخورد دستگاه قضايي يا نيروي انتظامي با مساله بدحجابي تاكنون مثمرثمر نبوده است.
تدبیر24»هر نوع برخورد خشن و تندي كه با بدحجابي صورت گرفت، نتوانست نظر متوليان آن را نيز تامين كند. بنابراين اقدامات فرهنگي و آموزشي در اين زمينه بايد جايگزين برخوردهاي خشن و كيفري شود. حتي لازم نيست كه بدحجابي را به مساله اصلي كشور تبديل كنيم و بودجه عظيمي براي آن كنار بگذاريم. اينكه نيروهاي دولتي و حاكميتي را براي مساله بدحجابي بسيج كنيم، در شرايطي كه مشكلات عديده اقتصادي، سياسي و سياست خارجي اولويت بيشتري دارد، اقدام درستي نيست. حوزه‌هاي علميه، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش بايد به فرهنگ‌سازي در مورد حجاب ادامه دهند و در همين حد كافي است. اينكه بودجه زيادي براي اين كار خرج كنيم، نه تنها گرهي از مشكل باز نمي‌كند بلكه باعث اعتراض در جامعه نيز خواهد بود.دستگاه‌هاي تبليغاتي واگذار كنند. نبايد فراموش كرد كه گستردگي اقدامات خشن در كشور ممكن است فضاي اعتراضي را در جامعه به وجود آورد. چنان‌كه تاكنون نيز شاهد اعتراض‌هايي در اين رابطه بوده‌ايم. نبايد بگذاريم كه چنين مسائلي به تقابل با حكومت كشيده شود. برخي رفتارهاي نسنجيده ممكن است چنين پيامدهاي ناگواري داشته باشد و به كشور هزينه تحميل مي‌كند. حاكميت بايد موضوع را از دستور كار خود خارج كرده و به مسائل مهم‌تر بپردازد. مشكلات كلان و مهمي در كشور وجود دارد كه بايد به آنها رسيدگي شود. رسيدگي به مفاسد اقتصادي و بحران ارزي در كشور اولويت دارد. دغدغه حاكميت بايد حل اين مسائل در كشور باشد. مردم خودشان دغدغه دارند و به تبليغات فرهنگي نيز مي‌پردازند. تبليغات فرهنگي در زمينه بدحجابي بايد توسط نهادهاي غيرحكومتي پيگيري شود. علما و روحانيون نيز از ديرباز وظيفه امر به معروف و نهي از منكر خويش را انجام مي‌دادند. همچنين زناني كه دغدغه حجاب دارند مي‌توانند ان جي او تشكيل داده و به تبليغ حجاب بپردازند. اين نوع از فرهنگ‌سازي بسيار موثر‌تر از روش‌هاي قضايي و خشن در برخورد با مشكل بدحجابي است.



فاضل میبدی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها