بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
پارسایی با انتقاد از انتساب خطاهای مکرر به خلبان پرواز تهران-یاسوج:
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR بر ضرورت استقلال گزارش این کمیته تاکید کرد و گفت که تاکنون نتایج گزارش کمیسیون اصل ۹۰ متفاوت از گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته است.

تدبیر24»بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه هواپیمای ATR تهران یاسوج که باید مستقل باشد به دلیل اینکه رئیس آن از سوی سازمان هواپیمایی کشور منصوب شده از استقلال خارج شده ولی شایسته است در داوری بی طرفی خود را حفظ کند. متاسفانه در اظهارات رئیس این کمیته شاهد بودیم که گفته‌اند خلبان خطاهای مکرر داشته و ۷ خطا را منتسب به خلبان دانسته‌اند که هر کدام از این خطاها به تنهایی می‌توانست منجر به سقوط این پرواز شود، اگر بگوییم خلبان عمدا هواپیما را به کوه کوبیده است منطقی‌تر از برشمردن و منتسب کردن ٧ خطا تنها در یک پرواز به یک خلبان باتجربه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ آنچه در اظهارات رئیس کمیته بررسی سانحه مطرح شده، جای سوال دارد. چرا که خلبان این پرواز ۱۷ هزار ساعت پرواز داشته و جزو کارکشته‌ترین خلبان‌ها و استاد خلبان بوده است. لذا انتساب ۷ خطای مکرر به وی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد اگر می‌گفتند او مثل خلبان پرواز جرمن وینگز عمدا هواپیما را به کوه کوبیده شاید منطقی‌تر به نظر می‌رسید.

پارسایی با اشاره به بخشی از این گزارش در خصوص بدی آب و هوا گفت: در این گزارش به نامساعد بودن شرایط جوی اعتراف کرده‌اند و بر این اساس عامل اولیه سقوط کسانی هستند که با بدی آب و هوا به خلبان اجازه پرواز داده‌اند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه «قضاوت این تناقض گویی را به افکار عمومی واگذار می‌کنیم» یادآور شد: اگر خلبان این میزان امکان خطا داشته پس با کدام نظارت به چنین افرادی اجازه پرواز داده می‌شود و چطور به ایشان مدرک استاد خلبان داده شده و تدریس خلبانی می‌کرده است. به نظر می‌رسد کمیته مزبور در ارائه دلایل دستپاچه شده، همچنان‌که در گزارش آنها تناقض دیده می‌شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه «گزارش ارائه شده از سوی رئیس کمیته بررسی سانحه هواپیمایی تهران یاسوج بیشتر یک عملیات تروریستی که عمدا صورت گرفته را در ذهن متبادر می‌کند» اظهار کرد: متاسفانه این کمیته بر خلاف قانون تاکنون هیچگونه همکاری با کمیسیون اصل ۹۰ نداشته در حالی که قرار بود نماینده کمیسیون در جلسات بررسی حضور داشته باشند به جز جلسه‌ای که با حضور تیم اعزامی از فرانسه با فشار کمیسیون برگزار شد نمایندگان کمیسیون به هیچ جلسه دیگری دعوت نشدند.

پارسایی با بیان اینکه «در همان یک جلسه شرکت ATR  عدم رفع نقص سیستم یخ زدایی هواپیما از طرف شرکت هواپیمایی آسمان را پذیرفته است» اظهار کرد:‌ کمیسیون اصل ۹۰ تا انتها گزارش‌های خود را پیگیری می‌کند و از کمیته‌ی بررسی سانحه نیز می‌خواهد حداقل در گفتار بی طرفی را رعایت کرده و متوجه باشد که علاوه بر ایمنی پروازها خون ۷۰ انسان در میان است. ما قطعا نتایج کار کارشناسی خود را که با گزارش اعلامی از سوی کمیته بررسی سانحه متفاوت است به قاضی پرونده اعلام خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها