بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
حقوق آموزگاران، تاثیر اتحادیه ها، و سطوح احترام، در یک پژوهش جهانی درباره چگونگی نگاه به آموزگاران، در نظر گرفته شده اند.

تدبیر24»بنا به پژوهش بررسی "نگاه به آموزگاران در سراسر جهان” آموزگاران در چین، از بالاترین میزان احترام مردم کشورشان برخوردارند. چین تنها کشوری است که مردم، آموزگاران را تنگاتنگ با پزشکان می سنجند در حالی که در اکثریت کشورهای دیگر،با مددکاران اجتماعی( social- workers) و در نمونه انگلستان، برزیل، فرانسه و ترکیه با کتابداران. انگلستان و آمریکا در میانه شاخص جهانی جایگاه آموزگار قرار می گیرند، پس از کره جنوبی، ترکیه، مصر و یونان که از هر کشور اروپایی یا انگلوساکسون،ارزش بیشتری برای آموزگاران شان قائل هستند. اسرائیل، در ته جدولی نشسته که مبتنی بر پژوهش از ۲۱ کشور است.
این شاخص را پروفسور پیتر دالتون و دکتر اسکار مارسنارو- گوتیئررز درست کرده اند که نخستین تلاش همه جانبه [شاخص فراگیر] برای سنجش جایگاه آموزگاران در سراسر جهان می باشد و بنیاد وارکی جی ای ام اس، آن را منتشر کرده است. در هر کشور از ۱۰۰۰ تن از مردم درباره این که حقوق آموزگاران منصفانه است، این که آیا بچه های شان را تشویق می کنند تا آموزگار شوند، و این که اتحادیه های آموزگاری قدرت خیلی زیاد دارند،پرسیده شده است. در زیر، برخی از جالب ترین یافته های این پژوهش،بیرون کشیده شده است :

۱٫ در انگلستان جایگاه مدیران مدرسه ها از هر کشور دیگر بررسی شده، بالاتر است.

۲٫ در چین، کره جنوبی، ترکیه و مصر، بیشترین احتمال هست که پدر- مادران،بچه هایشان را تشویق به آموزگار شدن می کنند. در حالی که در اسرائیل، پرتغال، برزیل و ژاپن، کمترین احتمال وجود دارد که پدر- مادران،تشویقی مثبت انجام دهند. انگلستان در میانه جدول قرار دارد.

۳٫ در سنگاپور، حقوق آموزگاران با میانگین ۴۵۷۵۵ دلار در سال، بالاتر از دیگر کشورهاست. کره جنوبی، آمریکا، آلمان و ژاپن، همگی بالای ۴۰ هزار دلار می باشند. در انگلستان ۳۳۳۷۷ دلار است.

۴٫ مردم در ۹۵ درصد کشورهای بررسی شده، از حقوق بیشتر برای آموزگاران، نسبت به آن چیزی که هم اکنون می گیرند حمایت می کنند. اما داوری مردم ژاپن، فرانسه و آمریکا این است که آموزگاران بین ۶ تا ۵۵ درصد، بیش از چیزی که منصفانه است، حقوق می گیرند.

۵٫ در سراسر اروپا، نسبت به آسیا و خاور میانه، سطوح بالاتری از بدبینی درباره احترام دانش آموزان به آموزگاران وجود دارد. در چین، ۷۵ درصد پاسخ دهندگان بر این باور هستند که دانش آموزان به آموزگاران احترام می گذارند در حالی که میانگین این عدد در همه کشورهای بررسی شده، ۲۷ درصد است.

۶٫ در همه ۲۱ کشور، بیش از ۵۹ درصد مردم فکر می کنند که آموزگاران باید بر اساس عملکرد دانش آموزان شان حقوق دریافت کنند. میانگین در سراسر کشورها، ۷۵ درصد است.

۷٫ افکار عمومی،درباره تاثیری که اتحادیه های آموزگاری بر حقوق و شرایط کاری آموزگاران دارند یکسان نیست. در انگلستان و در بیشتر کشورهای اروپایی،اکثریت مردم از این که اتحادیه ها تاثیر زیادتر داشته باشند، حمایت می کنند. اما کشورهایی که نزدیک ترین تاریخ اعتراض و ناآرامی آموزگاران را دارند – همچون ژاپن، یونان، فرانسه و آمریکا- بر این باورند که اتحادیه ها،تاثیر خیلی زیادی دارند.

۸٫ در انگلستان، دستمزد واقعی آموزگاران، پایین تر از چیزی است که مردم می پندارند منصفانه است. پاسخ دهندگان، فکر می کنند که به آموزگاران باید به میزان ۱۵ درصد بیش از دستمزد کنونی شان، حقوق داده شود. حدود ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان فکر می کنند که به آموزگاران باید طبق نتیجه های شاگردهایشان حقوق داده شود.

۹٫ فنلاند، سوئیس و سنگاپور، بیشترین اعتماد را به نظام آموزش و پرورش شان دارند، و کره جنوبی، مصر و ژاپن، کمترین اعتماد را دارند. انگلستان در رتبه هفتم است.

۱۰٫ در همه کشورهای بررسی شده، به آموزگاران، میزان های اعتماد قابل قبول یا مثبت داده شده است. میانگین میزان اعتماد، ۶٫۳ از ۱۰ می باشد و هیچ کشوری کمتر از ۵ نگرفته است. فنلاند و برزیل، بالاترین اعتماد به آموزگاران شان را دارند، در حالی که اسراییل، کره جنوبی، مصر و ژاپن ، کمترین اعتماد را.

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها