بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
هلو میوه ای خوشمزه است که علاوه بر خوشمزگی خواص زیاد دیگری هم دارد. در این مطلب به طور کامل به خواص هلو اشاره می کنیم.

تدبیر24»مراقب باشید اندازه کوچک هلو و پوست نازک آن شما را فریب ندهد. یک هلوی کوچک 15 درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. این ماده مغذی به بدن کمک می کند زخم ها را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. به علاوه به بدن کمک می کند از شر رادیکال های آزاد رها شود. رادیکال های آزاد مواد شیمیایی هستند که می توانند به سلول ها آسیب بزنند و منجر به سرطان شوند.

هلو به بهبود بینایی کمک می کند

بینایی,چشم

یک آنتی اکسیدان به نام بتا کاروتن باعث رنگ طلایی نارنجی هلو می شود. زمانی که هلو می خورید، بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند که برای سلامت بینایی ضروری است. به علاوه این ویتامین به دیگر بخش های بدن، مانند سیستم ایمنی، کمک می کند عملکرد مناسبی داشته باشند.

به عملکرد سیستم گوارش کمک می کند

دستمال توالت,دستشویی رفتن

یک هلوی متوسط می تواند به اندازه 9 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. غذاهای حاوی فیبر بالا می توانند از بدن در مقابل بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ محافظت کنند. اما بزرگترین مزیتی که از فیبر دریافت می کند، مربوط به سیستم گوارشی است که از بروز یبوست پیشگیری می کند.


هلو به کنترل وزن کمک می کند

ترازو,وزن کردن

هلو دارای کمتر از 60 کالری است و هیچ چربی اشباع شده، کلسترول یا سدیمی در این میوه وجود ندارد. و بیش از 85 درصد هلو را آب تشکیل می دهد. به علاوه غذاهایی که حاوی فیبر بالایی هستند باعث می شوند مدت بیشتری سیر بمانید. زمانی که هلو می خورید، دیرتر گرسنه می شوید.

هلو ویتامین E بدن را تامین می کند

رگ خونی,جریان خون

آجیل ها و دانه ها بهترین منابع ویتامین E هستند، علاوه بر آن هلوی رسیده هم سرشار از این ویتامین است. این آنتی اکسیدان برای سلول های بدن بسیار مهم است. به علاوه به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک کرده و باعث گشاد شدن عروق خونی شده و از بروز لخته خون در داخل رگ ها جلوگیری می کند.

هلو به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند

هلو,هلو خوردن,زنی در حال خوردن هلو

پتاسیم می تواند تاثیرات یک رژیم غذایی سرشار از سدیم را متعادل کند. به علاوه به کاهش فشار خون کمک کرده و از بروز سنگ کلیه و کاهش تراکم استخوانی کمک می کند. بدن شما به 4700 میلی گرم پتاسیم در روز نیاز دارد و بهتر است پتاسیم را از غذا دریافت کنید و نه از مکمل ها. یک هلو حاوی 250 میلی گرم پتاسیم است.

حرکت هلو در روده راحت انجام می شود

هلو,کنسرو هلو

اگر مشکل معده دارید، خوردن هلو به عنوان یک میان وعده بسیار موثر خواهد بود. هلو دارای یک بافت نرم است و محتوای فیبر آن کم است و در نتیجه هضم آن راحت است.  کنسرو هلو به عنوان غذایی مناسب سیستم گوارشی می تواند به بهبود مشکلات معده کمک کند و اسهال و گاز معده را برطرف کند.

هلو به سلامت و سفیدی دندان ها کمک می کند

دوستان,جمع دوستان,خندیدن

هلو با وجود شیرین بودن و به دلیل اینکه حاوی فلوراید است، به سلامت دندان ها کمک می کند. این ماده معدنی که در خمیر دندان ها وجود دارد، در برخی غذاها از جمله هلو نیز موجود است. هلو به رفع میکروب های دهان که منجر به پوسیدگی دندان ها می شوند، کمک می کند.

هلوی کامل و رسیده را انتخاب کنید

هلو,خریدن هلو

هر چه هلو شیرین تر باشد، رسیده تر است. زمانی که با فشار آهسته هلو به داخل فرو می رود، به این معناست که هلو رسیده و می توانید آن را بخورید. زمانی که هلو نرسیده می توانید آن را چند روز در محیط بیرون نگه دارید تا رسیده شود. بعد از آن باید هلو را در یخچال نگهداری کنید.

هلو را به شکل های مختلف مصرف کنید

هلو روی غذا,غذای آماده

علاوه بر اینکه می توانید هلو را به شکل تازه و به عنوان میوه مصرف کنید، امکان مصرف آن به صورت پخته و گریل شده نیز وجود دارد. به علاوه می توانید هلو را در مخلوط کن همراه با شیر یا ماست بخورید.

دیگر اعضای خانواده هلو

هلو,شلیل

پوست هلو حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است. فقط قبل از مصرف حتما هلو را تمیز بشویید تا هر گونه میکروبی را از روی پوست آن تمیز کنید. اگر بافت پوست هلو را دوست ندارید، می توانید شلیل بخورید. شلیل هم در حقیقت هلو است که ژن آن کمی متفاوت است.

برچسب ها: تدبیر24 ، هلو سالم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها