بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از اقدامات اخیر آمریکا تاکید کرد: از همان اول آویزان کردن منابع، منافع و مصالح کشور به رشته نازکتر از تار موی برجام یک خطای محاسباتی و اشتباهی استراتژیک بود.
تدبیر24»اسدالله عباسی در نشست علنی امروز (یکشنبه 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران گفت: مدتی است جهان آشکارتر از هر زمان دیگری شاهد یاغی گری سردمداران آمریکا پیرامون مسائل بین المللی از جمله خروج یک جانبه و بی بهانه از توافق برجام است، اگر چه از همان اول اهل بصیرت امیدی برای عمل به وعده های برجامی آمریکا حتی با فرض حضور در این توافقنامه نداشتند دل بستن به این توافق آویزان کردن منابع، منافع و مصالح کشور به رشته نازکتر از تار موی برجام یک خطای محاسباتی و اشتباهی استراتژیک بود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بخشی از مقدمه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم شهید استاد مطهری ادامه داد: در این بخش از کتاب استاد مطهری بعد از نقد نظر مستشرقین، گزارش گزارشگران غربی از فرهنگ و فلسفه اسلامی را حمل بر بی صداقتی و ناآگاهی دانسته و با اشاره به یک ضرب المثل می فرماید کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من، این ضرب المثل توفیق امام در به ثمر رساندن انقلاب و شاه بیت فریاد رهبر معظم انقلاب به مسئولان به ویژه در سال های اخیر است.

وی افزود: با تکیه به مردم و اعتماد به توانمندی های آنها و ایمان به وعده پروردگار به پیروزی برغم عِده و عُده کمتر، باور به درون و رها کردن امید به بیرون، می توان تهدیدها را به فرصت مبدل ساخته و تحریم ها را به فال نیک گرفت.

عباسی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: آیا دولت همه توان مدیریتی و ظرفیت های اقتصاد کشاورزی، صنعتی، خدماتی، مادی، معنوی و انسانی کشور را جهت تحقق اهداف مهم اقتصادی بکار گرفته است؟ آیا قوه قضائیه و دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی به وظایف قانونی خود درست عمل کرده اند؟ آیا مجلس از تمام ظرفیت ها، استعدادها و توانمندی های خود در ابعاد مختلف قانونگذاری و نظارتی مانند سوال، استیضاح، رای اعتماد، تحقیق و تفحص، تصویب طرح ها، لوایح به وظایف خطیر نمایندگی درست عمل نموده اند؟

وی افزود: وظیفه قوای سه گانه در قبال شرایط فعلی به وجود آمده در کشور به ویژه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مانند مفاسد اداری، اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، طلاق، رکود، تورم، بحران آب و برق چه بوده است؟ وقتی که نقدینگی در عرض پنج سال به بیش از سه برابر بالای 1600 میلیارد تومان می رسد و نرخ ارز کمتر از یک ماه به دو برابر نرخ مصوب دولت می رسد و عده قلیلی با ارز 4200 تومانی دسترسی پیدا می کنند و ده ها تن طلای کشور به حراج گذاشته شده و از طریق عده خاصی به تاراج می رود و تزاحم منافع در دولت روشن شده و پدیده حاکم تاجر برملا می شود بسیاری از مدیران در سطوح عالی، میانی و پایین منافع ملی را در مقابل منافع شخصی به حاشیه می برند و دنبال تجارت و کسب و کارهای شخصی خود هستند.

عباسی اظهار کرد: وقتی هزاران خودروی لوکس به طور رسمی وارد کشور می شود و سود هزاران میلیاردی به جیب عده خاصی از طریق رانت می رود دولتی سرازیر می شود یا وقتی از بین 25 کشور هدف چشم انداز در موضوع کسب و کار در منطقه رتبه هجده وضعیتی به مراتب بدتر از هفده کشور داریم که نشان دهنده عدم موفقیت ایران در اصلاح محیط حقوقی، اداری و کسب و کار می باشد و بر اساس گزارش بانک جهانی در سالهای 2017 و 2018 روند رو به تنزل در رتبه ایران آغاز شده است و از بین 198 کشور رتبه 124 را داریم چه راهبردی را تعریف کرده ایم؟

وی بیان کرد: آیا می توان در چنین بستر ناامن اقتصادی معضل بیکاری جوانان را حل و فصل نمود؟ مگر می‌توان از یک سو از احساس دردمندی خود نسبت به بیکاری جوانان سخن گفت و از سوی دیگر دربها را به روی کالای خارجی باز کرده و آن را بر سر تولیدکنندگان داخلی آوار کنیم؟

عباسی افزود: کشاورزی رکن استقلال و امنیت اقتصادی کشور است، بررسی کنیم و ببینیم تا چه حد از سیاست غلط و واردات بی رویه لطمه دیده است. حداقل در حوزه انتخابیه اینجانب در مورد چای، برنج و مرکبات می توانیم بگوییم هزینه زندگی بماند، درآمد کشاورز هزینه تولیدش را جبران نمی کند، چرا کشاورز زحمتکش باید دستان پینه بسته و روی خجال تزده را با هم به منزل ببرد؟ مغموم دو عالم است مسئولی که از این رنج و شرم، رنجور و شرمگین نباشد.

وی خاطرنشان کرد: مدیر کشور چه تعهدی برای تامین سود مافیای واردات دارد که این گونه کمر به خدمت زیاده خواهانه بسته است؟ اگر برای کشاورز، کارمند و کارگر حق زندگی قائل هستیم، این وظیفه دولت است که تعادل بین هزینه و درآمد آنها را تضمین کند، اگر برای مسئولان امکان بالا کشیدن اقشار کم درآمد وجود ندارد می توان با پایین کشیدن خود در رفع تبعیض و نابرابری به آنها کمک کرد.

عباسی این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: فرهنگیان مثال بارز این نابرابری هستند، دریافتی آنها به رغم فقر و جایگاه تاثیرگذاری دارند با نیروهای همتراز در سایر سازمان ها قابل مقایسه نیست، آنها مطالبات بر زمین مانده زیادی دارند بسیاری از بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی نیز در شرایط معیشت در عسر و حرج به سر می برند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افزود:فراموش نکنیم اگر ظرفیت های کشور را باور کنیم و به مردم به ویژه جوانان میدان دهیم و زیر پرچم ولایت قوای خود را متمرکز کنیم و از تفرقه و سیاسی بازی های صد من یک غاز پرهیز کنیم، می توان از گذر تحریم به سلامت عبور کرد و راه را به سوی پیشرفت و ترقی کشور گشود و بدانیم که آینده کشور از این مسیر می گذرد و تاریخ نشان خواهد داد که سیاست های استکبار جهانی چیزی نبود جز عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها