بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۲۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تدبیر24»علی اصغر یوسف نژاد درنشست علنی امروز (یکشنبه، 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

- سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص اقدام لازم برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی شرق استان در شهرستان میناب تذکر داد.

- سید تقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره به وزیر بهداشت درخصوص علل عدم تخصیص کامل اعتبار به پروژه کلینیک تخصصی و مرکز تشخیص سرطان خوی ، همچنین درخصوص اینکه چرا انتزاع کامل دانشگاه علوم پزشکی خوی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه صورت نگرفته تذکر داد.

- احمد سالک نماینده مردم اصفهان به وزیر نیرو درخصوص اجرایی کردن مصوبات شورای عالی آب و اینکه اجازه ندهیم بحران آب شرب و کشاورزی به فتنه آب تبدیل شود، تذکر داد.

- جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز به وزیر آموزش و پرورش درخصوص علت عدم اعطای مطالبات فرهنگیان با توجه به تاکیدات قانونی مکرر تذکر داد.

- نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش در خصوص توهین به زبان مادری تذکر دادند.

- محمد قمی نماینده پاکدشت و علی اکبر کریمی نماینده اراک به رئیس جمهور در خصوص توجه لازم به مشکلات اقتصادی و معیشت مردم و جلوگیری از گرانی تذکر دادند.

- محمد قمی نماینده پاکدشت به وزیر مسکن در خصوص تسریع در تکمیل کمربندی تذکر داد همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص توجه به مسئله خوراک دام و طیور و ساماندهی آن تذکر داد همچنین به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان بیمه شدگان و احداث بیمارستان و کلینیک درمانی تذکر داد.

- علیم یارمحمدی نماینده زاهدان به وزیر نیرو در خصوص قطع طولانی و مداوم برق در شهرهای استان‌ سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان تذکر داد؛ همچنین به وزیر نفت در خصوص علت کندی عملیات اجرایی لوله کشی گاز شهرستان زاهدان تذکر داد.

- پروانه مافی نماینده مردم تهران به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت واردات بی‌رویه کود شیمیایی علیرغم ظرفیت‌های تولید داخل تذکر داد. همچنین به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص عدم اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در حوزه معاونت‌های وزارت دفاع تذکر داد.

- حسین نیازآذری نماینده مردم بابل به وزرای نیرو و کشاورزی در خصوص اینکه با توجه به شرایط نامناسب آب و هوا تدابیر لازم برای کشت برنج جهت تأمین امنیت غذایی در کشور فراهم شود، تذکر داد.

- سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص لزوم جلوگیری از اجرای طرح‌های صنعتی و کشاورزی آب‌بر در حوزه‌ بالادست زاینده‌رود و برخورد قاطع با متخلفان و اجرای کامل مصوبات عالی آب تذکر داد. همچنین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم حل مشکل آب باغات فلاورجان و جلوگیری از خشکی درختان و باغات تذکر داد. همچنین به وزرای تعاون و ورزش و جوانان در خصوص لزوم تأمین بودجه لازم برای باشگاه ذوب آهن اصفهان و حمایت قاطع از مدیریت باشگاه و جلوگیری از به حاشیه رفتن آن تذکر داد.

- عزیز اکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان کرج به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در حل مشکل مالی موسسه مالی البرز و پرداخت مطالبات مردم از سوی بانک کشاورزی تذکر دادند.

- شمس الله شریعت نژاد نماینده تنکابن به وزیر نیرو در خصوص اینکه چرا برای آبرسانی به شهرستانهای تنکابن و عباس آباد بررسی لازم انجام نمی شود تذکر داد.

- فرهاد فلاحتی نماینده قائنات به وزیر نیرو در خصوص علت قطعی و خاموشی برق و علت عدم افزایش ظرفیت نیروگاهها تذکر داد.

- تذکر علی ساری نماینده مردم اهواز به وزیر نیرو در خصوص عدم پیگیری تامین آب شرب روستایی.

- تذکر علی ساری نماینده مردم اهواز به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت عدم پاسخگویی این وزارتخانه نسبت به منابع طبیعی.

- تذکر صدیف بدری نماینده مردم اردبیل به وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه چرا قانون اصلاح تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس و نهضت سوادآموزی اجرایی نشده است؟

- تذکر محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم آباد به وزیر نیرو در خصوص بی توجهی در پرداخت معوقات کارکنان آب و فاضلاب روستایی استان لرستان.

- تذکر محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم خرم آباد به وزیر امور خارجه در راستای پیگیری آزادی بی قید و شرط اسدالله اسدی دیپلمات سفارت ایران در آلمان.

- تذکر علیرضا محجوب، نادر قاضی پور، سهیلا جلودار زاده به وزیر آموزش و پرورش در راستای تجدیدنظر نسبت به تغییر مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش.

- تذکر عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش نهاده های ذرت و سویا.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو به وزیر کشور با توجه به محروم بودن روستاییان و عشایر مرزنشین باید نسبت به نوسازی و بازسازی اماکن مسکونی آن ها اقدام شود، مرزنشینان تا چه زمانی باید در نوار مرزی جا به جا شوند.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده مردم ماکو به رئیس جمهور در خصوص رفع تبعیضات ناروا براساس مفاد بند 9 از اصل 3 قانون اساسی مبنی بر رفع تبعیضات و ایجاد امکانات عادلانه؛ ضرورت تغییر مسافت قابل تردد برای خودروهای منطقه آزاد ماکو از 30 کیلومتر به 200 کیلومتر.

- تذکر عین الله شریف پور نماینده ماکو به وزیر راه و شهرسازی با توجه به اینکه اتصال به شریان های اصلی ریلی و جاده ای یکی از الزامات توسعه مناطق آزاد محسوب می شود پیگیری اجرای پروژه های راه آهن ماکو- بازرگان و آزادراه مرند- بازرگان ضرورت دارد.

- تذکر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان به رئیس جمهور در خصوص رسیدگی به وضعیت فرشبافان ماشینی در آران و بیدگل و کاشان به دلیل نبود مواد اولیه.

- تذکر محمد کاظمی نماینده مردم ملایر به وزیر آموزش پرورش در خصوص اصلاح احکام کارگزینی فرهنگیان بر مبنای 20 درصد مصوب قانون بودجه 97 و همچنین تامین و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان و همچنین برطرف کردن مبلغ سختی کار آن ها.

- تذکر ناصر شریفی نماینده مردم بندر لنگه به وزیر نیرو در خصوص اینکه خاموشی های مکرر برق در هرمزگان آسایش مردم را سلب کرده است.

- تذکر علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات به رئیس جمهور در خصوص علت افزایش بی رویه قیمت مسکن، دارو، مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز مردم.

- تذکر علیرضا سلیمی و احمد سالک به وزیر نیرو در خصوص اینکه قطع مکرر برق موجب وارد شدن خسارت به مردم شده از این رو نحوه پرداخت خسارت باید تعیین شود.

- تذکر علیرضا سلیمی و احمد سالک به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توضیح رفتار خلاف شان در آزمون المپیاد زیست شناسی.


برچسب ها: تدبیر24 ، بطحایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
پس پرداخت مطالبات فرهنگیان چه می شود. آیا ممکن است روزی مشکل آنان حل گردد.

مرخصی ذخیره بازنشستگان اداری سال 95
کمک هزینه ازدواج و فوت سال 95
مرخصی مناطق محروم از سال60 تا سال 80
دیون فرهنگیان از سال 88 تاکنون
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها