بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
مهدي بهلولي

تدبیر24»پس از تاخير كم‌سابقه چهارماهه در صدور حكم‌هاي كارگزيني فرهنگيان، مشخص شد كه چيزي حدود 10 درصد به حقوق فرهنگيان كشور افزوده شده است كه با كسر مقرري ماه اول- كه چندين سال است سخت محل پرسش و اعتراض آموزگاران است و پاسخي قانع‌كننده هم به آن داده نمي‌شود- حدود 2 درصد از اين 10 درصد افزايش حقوق سالانه نيز از دست مي‌رود. و اين در حالي است كه به هنگام تحويل و تصويب لايحه بودجه، سخن از افزايش پلكاني حقوق تا 20 درصد مي‌رفت. چنين به نظر مي‌رسد كه اين تاخير 4 ماهه به دليل اين بود كه بحث 20 درصدي افزايش حقوق، مشمول مرور زمان و فراموش شود.

متاسفانه در دولت دوازدهم نيز فرادستان آموزش و پرورش، ناتوان‌تر از چانه‌زني درباره حقوق حقه فرهنگيان هستند و خود را تنها مجري مصوبات دولت و مجلس مي‌دانند و تنها كاري كه گويا از دست‌شان برمي‌آيد اين است كه اعلام كنند ما هم از اين روند ناراضي هستيم اما چه كنيم كه قانون است و بايد آن را اجرا كنيم! و به اين پرسش پاسخ نمي‌دهند كه اگر قرار است فقط مجري قانون باشند پس چه نقشي در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌ها دارند و چه تفاوتي با هر فرد ديگري دارند كه فقط مجري قانون باشد. من فكر مي‌كنم كسي كه به راستي به روندي اعتراض دارد و فقط خود را مجري حكم‌ها و تصميم‌هاي ناعادلانه مي‌بيند به راهي به نام استعفا هم بايد فكر كند. تورم بالاي اين روزها، كه بيش از هر چيز خود را در قيمت مسكن و به ويژه افزايش اجاره‌بهاي مسكن نشان مي‌دهد و همچنين آمار و ارقام خرد و كلان اختلاس‌هايي كه هر روز از گوشه و كنار كشور افشا و رسانه‌اي مي‌شود براي طبقه ضعيف و متوسط جامعه، از جمله آموزگاران، فضاي شديدي از نارضايتي پديد آورده است. بخش چشمگيري از فرهنگيان، به ويژه در تهران و شهرهاي بزرگ، اجاره نشين هستند كه اين روزها سخت درگير افزايش بي‌حساب و كتاب اجاره‌هاي مسكن هستند. امسال يك فرهنگي با حدود 25 سال پيشينه كاري، چيزي حدود 250 هزار تومان افزايش حقوقي سالانه داشته است كه به جرات مي‌توان گفت در تهران و برخي شهرهاي بزرگ، دو برابر اين مقدار را بايد فقط براي افزايش بهاي اجاره ماهانه خانه‌اش درنظر بگيرد. وضعيت معيشتي فرهنگيان، روز به روز دارد بدتر مي‌شود و متاسفانه گويا كسي پاسخگو نيست!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها