بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی۲۰ اقتصاد برتر جهان هشدار دادند مخاطرات بر سر راه اقتصاد جهان افزایش یافته است.
تدبیر24»در بیانیه منتشر شده سران گروه ۲۰ در پایتخت آرژانتین آمده است: رشد اقتصاد جهانی نیرومند باقی مانده است و در کشورهای نوظهور و در حال توسعه، این رشد محسوس‌تر است، اما ریسک‌های بر سر راه اقتصاد جهانی افزایش یافته است. این ریسک‌های جهانی شامل افزایش نوسانات مالی، افزایش تنش های تجاری، نابرابری، ضعیف بودن زیرساخت ها و تنش های ژئوپلتیکی عنوان شده است.

بازارهای نوظهور نیز با تهدیدهایی چون نوسانات بازار یا فرار سرمایه روبرو خواهند بود. این در حالی است که بیانیه ماه مارس این گروه اشاره‌ای به تنش‌های تجاری نکرده بود.

یکی از حاشیه‌های مهم این نشست، انتقاد اروپایی‌ها از سیاست‌های تجاری آمریکا بود. برونو لو مر- وزیر دارایی فرانسه گفت که اتحادیه اروپا تا زمانی که اسلحه بالای سرش باشد بر سر مسائل تجاری با آمریکا مذاکره نخواهد کرد. با این حال به دلیل مخالفت ژاپن و کانادا، اعضا به اجماع لازم برای محکومیت اقدامات آمریکا نرسیدند.

تنش های مختلف بر سر مسائل ارزی، از دیگر موارد مناقشه  اجلاس گروه ۲۰ بود. این تنش ها پس از آن افزایش یافته است که دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: آمریکا باید از حق خود برای احقاق چیزی که در این مدت از طریق دستکاری غیرقانونی در نرخ ارز و توافقات تجاری با چین و اتحادیه اروپا از دست داده است عقب نشینی نکند. چین، اتحادیه اروپا و دیگران نرخ بهره و پول خود را دستکاری کرده‌اند در حالی که دلار روز به روز بیشتر تقویت می‌شود و از رقابت پذیری صنایع ما کاسته می‌شود.

با این حال بیل مورنو- وزیر دارایی کانادا- گفت: در مذاکرات فعلی قصد نداریم خیلی بر روی مسائل ارزی متمرکز شویم. اسکات موریسون- وزیر خزانه داری استرالیا هم گفت کسی به دنبال این نیست که جواب سیاست های حمایت گرایانه را با حمایت گرایی بیشتر بدهد. 

برچسب ها: تدبیر24 ، گروه ۲۰
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها