بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
وزیر آموزش و پرورش در خصوص حذف حقوق تابستان فرهنگیان گفت: حقوق تابستانی فرهنگیان حذف نشده است؛ بعضی از وقت‌ها افرادی فکر می‌کنم می‌خواهند مزاح کنند وگرنه کدام عقل سلیم می‌پذیرد که حقوق معلمان در تابستان قطع شود و اگر اینگونه نباشد، آنها آرامش معلمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند‌ و بر هم می‌زنند.
تدبیر24»وی در خصوص حذف سختی کار مدیران و معلمان نیز اظهار کرد: در دولت دهم یک مصوبه به اجرا در آمد که همه معلمان مشمول شدند اما فوق‌العاده ویژه سختی کار مختص بعضی مشاغل است.

 بطحایی افزود: دیوان محاسبات ورود پیدا کرد و به آموزش و پرورش در سه سال پیش گفت که این حکم برای همه پرسنل غیر قانونی است و بر اساس قانون باید لغو شد و بر این اساس از آغاز سال ۹۷ که این موضوع به مرحله تهدید رسیده بود اجرا شد زیرا اگر دستگاه اجرایی تمکین نکند موارد اجرایی و حقوقی خود را خواهد داشت.

 وی ادامه داد: طی نامه‌ای به رئیس مجلس خواستم که این این مبلغ هر چند که خیلی زیاد نیست از حقوق فرهنگیان حذف نشود و جلسه‌ای نیز به زودی با رئیس دیوان محاسبات خواهیم داشت تا این موضوع را پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان گفت: معمولاً همکاران ما خوششان نمی‌آید که موارد مالی را اعلام کنیم و می‌گویند مگر دستگاه‌های دیگر این موارد را اعلام می‌کنند اما چون پرسیدید پاسخ می‌دهم؛ بخش اول مطالبات پرداخت شده است و الباقی نیز بر اساس قولی که دادیم تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیگیر هستیم که حق التدریس همکاران رسمی را نیز ماهانه پرداخت کنیم.

 بطحایی درخصوص بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز گفت: به دلیل افزایش تعرفه‌های پزشکی و دارویی، حق بیمه متناسب با پرداخت آن نیست؛ از مهر ماه در دوره جدید بیمه تکمیلی تلاش می‌کنیم که اعتبارات دولتی را با افزایش تعرفه‌ها واقع‌بینانه کنیم.

وی تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش سند تحول داریم و نقشه راه ماست؛ به عبارت دیگر سند تحول که واقعاً در نوع خود کم‌نظیر است نه اینکه بدون اشکال باشد همان سند بالادستی است که باید اجرا کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها