سناریوهای احتمالی تعارض ایران و غرب دکتر عشایری

سناریوهای احتمالی تعارض ایران و غرب

از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم و دوازدهم درایران؛ اصلی ترین دغدغه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، مدیریت سیاست هسته ای و پیگیری آن از طریق دیپلماتیک است.
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۴ آرشیو
تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا مینو مرتاضی

تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا

فرهنگ‌ها به دلیل نقشی که در ساخت نقش‌ها، انتظارات و ارزش‌ها در جامعه و خانواده دارند، در گسترش یا کاهش خشونت‌ها در جامعه و خانواده نقش موثر ایفا می‌کنند.
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۴
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - 2020 November 29
کد خبر: ۱۱۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
ورزش کردن گذشته از اینکه نقش مهمی در تناسب اندام دارد، در درمان بسیاری از مشکلات روحی و جسمی نیز مؤثر عمل می‌کند. گاهی تأثیرات ورزش کردن در شرایطی رخ می‌دهد که بر خلاف انتظار شماست. در این خبر قصد داریم به هفت اختلالی اشاره کنیم که با ورزش‌کردن برطرف می‌شوند. پس با ما همراه باشید.

تدبیر24»ورزش کردن در حدود بیست دقیقه بعد از صرف شام و برای نیم ساعت و یا بیشتر به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. بهترین ورزشی که در این مواقع می‌توانید انتخاب کنید، پیاده روی است. پیاده روی یک ورزش هوازی است که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و تنفس را بهبود می‌بخشد. بعلاوه حرکات روده را بهبود و یبوست را کاهش می‌دهد.

ورزش کردن برای ترک سیگار

بر اساس یافته‌های محققان آمریکایی، ورزش‌کردن سطح اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد. اندورفین می‌تواند با اثرات اعتیادآور نیکوتین مقابله کند و به این طریق به افراد در ترک سیگار کمک کند.

ورزش کردن برای مشکلات خواب

اگر سیکل خوابتان دچار مشکل شده است، می‌بایست تحرک بیشتری داشته باشید. حتماً تعجب کردید؛ ولی محققان یک دانشگاه آمریکایی به این نتیجه رسیدند که اگر حدود دو ساعت قبل از خواب ورزش سبک تا متوسط انجام دهید، راحت‌تر به خواب خواهید رفت. این موضوع در افراد میانسال اهمیت بیشتری دارد.

ورزش کردن برای خستگی‌های مداوم

شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم گاهی برای رفع خستگی باید ورزش کنید! اگر فردی پیوسته احساس رخوت و خستگی دارد و با تغییراتی در رژیم غذایی و خواب خود، باز هم با این مشکل مواجه باشد، بهتر است تحرک خود را افزایش دهد. محققان معتقدند که اگر حداقل سه بار در هفته و برای مدت ۲۰ دقیقه ورزش کنید، سطح انرژی شما تا ۲۰% افزایش پیدا خواهد کرد.

ورزش کردن برای خستگی‌های مداوم

ورزش کردن برای دردهای ناگهانی و مزمن

یکی دیگر از تناقضاتی که درباره ورزش کردن وجود دارد، این است که به کاهش دردهای مزمن و ناگهانی کمک می‌کند. برخی از افراد مانند مبتلایان به آرتریت ، هنگام بلند شدن از خواب، دچار درد نواحی مختلف نظیر کمر، زانو، شانه‌ها و غیره هستند. ورزش‌کردن به این افراد کمک می‌کند که ماهیچه‌های قوی‌تری داشته باشند؛ از طرفی خون‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن افزایش می‌یابد که هر دوی این عوامل به کاهش درد کمک می‌کنند.

ورزش کردن برای کاهش استرس

تحقیقات نشان داده است که ۳۰-۲۰ دقیقه ورزش کردن برای ۴-۳ بار در هفته، اضطراب و استرس را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. خصوصاً اگر همراه با ورزش، موسیقی هم گوش دهید.

ورزش کردن برای تنظیم سطح هورمون‌ها

یکی از اثرات فوق‌العاده ورزش کردن ، تنظیم هورمون‌های بدن است. ورزش‌کردن با برقراری تعادل هورمون‌های بدن باعث می‌شود علاوه بر افزایش متابولیسم بدن ، پوست و موی بهتری داشته باشید و جوان‌تر بمانید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها