بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
برنی سندرز خطاب به ترامپ:
برنی سندرز در واکنش به توئیت‌های رئیس جمهور آمریکا، وی را متهم کرد که برای انتخاب مجدد قصد دارد یک جنگ با ایران راه بیندازد.
تدبیر24»برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی در صفحه توئیتر خود به یکی از توئیت‌های قدیمی دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۱ پاسخ داد که در آن نوشته بود: باراک اوباما برای انتخاب مجدد یک جنگ با ایران به راه خواهد انداخت.

سندرز نیز نوشت: خیر، اوباما روابط با ایران را ارتقاء داد. آیا تو، رئیس جمهور ترامپ قصد داری برای انتخاب مجدد یک جنگ راه بیندازی؟

وی در پیامی دیگر نوشت: آیا کسی به معنای واقعی باور می‌کند که ترامپ نگران حقوق بشر در ایران است، درحالیکه وی درباره مقامات در سراسر جهان، شامل پوتین در روسیه، کیم جونگ اون در کره شمالی، دوترته در فیلیپین و محمد بن سلمان در عربستان سعودی تنها حرف‌های خوب می‌زند؟

بنابر این گزارش، این موضع‌گیری پس از آن انجام شده است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا صبح روز دوشنبه (۱ مردادماه) به هشدارهای حسن روحانی همتای ایرانی‌اش که به وی گفته بود با دم شیر بازی نکن، واکنش نشان داد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: هرگز و هیچ وقت دوباره آمریکا را تهدید نکن وگرنه با پیامدهایی مواجه خواهی شد که نظیر آن را کمتر کسی در طول تاریخ تجربه کرده است.

رییس‌جمهور ایران در سخنرانی خود در جمع سفرا و دیپلمات‌های این کشور خطاب به ترامپ، گفته بود: با دم شیر بازی نکن زیرا پشیمان کننده خواهد بود. آمریکا باید بداند که صلح با ایران مادر تمام صلح‌ها و جنگ با ایران، مادر تمام جنگ‌ها است.

توئیت‌های ترامپ علیه کشورمان به‌ویژه از سوی مقامات کنونی و پیشین این کشور با واکنش‌های تندی مواجه شده است.

وندی شرمن معاون وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با انتشار پیامی در صفحه خود از لفاظی‌های ترامپ علیه  ایران انتقاد کرد و با لحنی طعنه‌آمیز نوشت که ترامپ برای ترتیب دادن یک نشست با روحانی، بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) را به تهران خواهد فرستاد.

شرمن در ادامه تاکید کرد: برجام از مردم ایران حمایت و امنیت ما را تضمین می‌کرد. توئیت‌ها به حصول توافقی بهتر نخواهد انجامید.

همچنین یک عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا این لفاظی‌های ترامپ را تلاشی از سوی وی برای فرار از تحقیقات درباره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دانست که به پیروزی ترامپ منجر شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها