بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
سرکه یکی از پر کاربردترین مواد موجود در آشپزخانه است. کاربردهای عجیب و جالبی که شما را شگفت زده خواهد کرد. این ماده نه فقط در آشپزی و برای طعم دار کردن غذا بلکه برای حل بسیاری از مشکلات به شما کمک می کند. خانومانه در این مطلب ۱۵ کاربرد جالب سرکه را بازگو خواهد کرد،
تدبیر24»چرا وقتی که می توان با مواد طبیعی نظافت خانه را انجام داد از مواد پر خطر شیمیایی استفاده می کنید؟ سرکه معمولا در همه خانه ها وجود دارد و بیشترین کاربرد آن برای پخت و پز است، ولی این ماده استفاده های زیاد دیگری نیز در خانه و برای نظافت می تواند داشته باشد. همچنین با مصرف سرکه به عنوان پاک کننده طبیعی از میزان هزینه های شما برای خرید پاک کننده های شیمیایی کاسته خواهد شد. کاربردهای این پاک کننده طبیعی را برای نظافت منزل در ادامه این مطلب بخوانید.

 

استفاده در سرویس های بهداشتی

سرکه برای تمیز کردن رسوبات داخل کاسه توالت فرنگی بسیار مناسب است. قبل از شستشوی توالت مقداری سرکه به همراه یک یا دو عدد قرص جرم گیر توالت را داخل آن ریخته و به مدت یک شب تا صبح صبر کنید تا اثر کند و سپس توالت را تمیز کنید، سرکه باعث از بین رفتن رسوبات و جرم ها می شود.

 

استفاده برای دوش و دیوارها

از سرکه می توان برای از بین بردن جرم سردوشی استفاده کرد، به این صورت که سرکه را داخل یک پلاستیک یا ظرف ریخته و سردوشی را به مدت ۱۲ ساعت داخل آن قرار دهید. همچنین می توانید داخل یک بطری اسپری به میزان یک سوم سرکه و دو سوم آب ریخته و یک قاشق غذاخوری مایع یا صابون ظرفشویی به آن اضافه کنید. از این اسپری می توانید برای تمیز کردن دیوارها استفاده کنید.

 

استفاده برای تمیز کردن لوازم بهداشتی و آرایشی

مقدار مساوی از سرکه و آب را داخل یک اسپری ریخته و با آن وسایل آرایشی نظیر قلموها، فر مژه، قیچی و موچین آرایشی و… را تمیز کنید.

 

استفاده برای قابلمه و ماهیتابه

برای تمیز کردن قابلمه یا تابه هایی که اثر سوختگی در آنها مشاهده می شود و چربی ها و ذرات غذا به سختی به آنها چسبیده است از مقداری سرکه استفاده کنید. کمی سرکه داخل آنها ریخته و یک شب تا صبح صبر کنید، صبح به آسانی می توانید ذرات چربی و غذا را از تابه و قابلمه جدا کرده و آنها را تمیز کنید.

 

استفاده در ماشین ظرفشویی

محفظه مواد شوینده دستگاه را با سرکه پر کرده و یک کاسه که با سرکه پر شده است را در طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید سپس دستگاه را روشن کنید. با این روش می توانید ماشین ظرفشویی را جرم زدایی و تمیز کنید.

 

استفاده برای مایکروفر

کاسه ای حاوی آب و مقداری سرکه را داخل مایکروفر قرار داده و آن را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روشن کنید. بخارهای ناشی از سرکه دیواره ها و سقف مایکروفر را به خوبی تمیز خواهد کرد. بعد از این مرحله با یک دستمال تمیز جرم های روی دیواره های مایکروفر را به خوبی می توانید جدا کنید. روش تمیز کردن مایکروفر بدون مواد شیمیایی که قبلا برای شما گفته بودیم هم می تواند بسیار موثر و کاربردی باشد.

 

استفاده برای قفسه های فر و میله های اجاق گاز

نصف فنجان مایع ظرفشویی را داخل یک پارچ بزرگ سرکه بریزید. میله های اجاق گاز و قفسه های فر را داخل وان بزرگی قرار داده و کمی آب روی آن ها بریزید. سپس محلول آماده شده را روی آنها ریخته و به مدت ۱۲ ساعت صبر کنید. سپس آنها را به آسانی تمیز کنید. سرکه باعث از بین رفتن جرم و رسوبات و چربی های روی این قفسه ها می شود. در صورتی که قفسه ها و میله ها خیلی کثیف است از روشی که قبلا برای تمیز کردن فر در بخش خانه داری گفته شد استفاده کنید.

 

استفاده برای قهوه ساز

مقداری آب و سرکه را داخل محفظه دستگاه ریخته و دستگاه را روشن کنید. بعد از این کار دو یا سه بار دستگاه را با آب تنها روشن کنید و سپس از آن برای درست کردن قهوه استفاده کنید.

 

استفاده برای برق انداختن ظروف

با کمک سرکه می توانید جرم و رسوب هایی که داخل بطری های شیشه ای یا لیوان های پایه دار ایجاد شده است از بین ببرید. مقداری سرکه را داخل لیوان ها یا بطری ها ریخته و یک یا دو ساعت صبر کنید و سپس آنها را آبکشی کنید.

 

استفاده برای تمیز کردن لباسشویی

با اضافه کردن یک فنجان سرکه سفید به لباسشویی به رفع بوی بد قسمت های پلاستیکی ماشین کمک خواهید کرد. همچنین می توانید از نصف فنجان سرکهبه جای نرم کننده داخل ماشین لباسشویی استفاده کنید.

 

استفاده برای شیشه پنجره

برای تمیز کردن پنجره ها به جای استفاده از مواد شوینده شیمیایی از این مواد استفاده کنید. یک فنجان الکل را با یک فنجان آب مخلوط کرده و به آن یک قاشق سرکه سفید اضافه کنید.

 

استفاده برای تمیز کردن ادرار حیوان خانگی

اگر قسمتی از فرش یا مبل با ادرار حیوان خانگی کثیف شد، ابتدا روی لکه کمی سرکه ریخته و سپس روی آن کمی جوش شیرین بریزید و یک روز صبر کنید سپس با جاروبرقی محل را تمیز کنید.

 

استفاده برای کامپیوتر

تکه ای پنبه را به سرکه آغشته کرده و صفحه کلید کامپیوتر را با آن به خوبی تمیز کنید. دقت کنید برای کامپیوتر از اسپری استفاده نکنید چون امکان رفتن سرکه داخل محفظه ها و خراب شدن کامپیوتر وجود دارد.

 

همان طور که مشاهده کردید سرکه کاربردهای زیادی در خانه دارد. یک فرمول ساده برای تمیز کردن و نظافت خانه مخلوط کردن سرکه، جوش شیرین، آب و چند قطره صابون مایع است. دقت کنید برای بعضی از چیزها نباید از سرکه جهت تمیز کردن استفاده کرد. به عنوان مثال برای تمیز کردن سنگ گرانیت یا مرمر نباید از سرکه استفاده شود. همچنین از سرکه برای تمیز کردن صفحه گوشی هوشمند یا تبلت استفاده نکنید زیرا پوشش ضد اثر انگشت روی آنها را از بین می برد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها