بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
وزیرآموزش و پرورش گفت: از زمانی که آموزش و پرورش دیواری به دور خود کشید و بیان شد که تمام تعلیم و تربیت در اختیار این وزارتخانه است، روزبه‌روز بر مشکلاتش افزوده شد.

تدبیر24»سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش پس از بازدید از بخش‌های مختلف سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در جمع کارشناسان این سازمان، ضمن گرامیداشت و تبریک میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، اظهار کرد: از تلاش و زحمات همکاران در سازمان  درباره کمکی که برای  زلزله‌زدگان کرمانشاه داشتند، تشکر می‌کنم که در شرایط سخت اقتصادی، این حرکت ارزشمند علاوه بر  آثار تربیتی، تأثیرات عاطفی و روانی خوبی را  هم برجای گذاشت.

وی گفت: ما همه یک تیم هستیم و اشکال و نقص در یک بخش از تیم، به کل مجموعه بر می‌گردد و اگر تیم در خدمت به مردم و رضایت خداوند موفق شود، موفقیت برای همه تیم هست و اگر ناکامی در رسیدن به هدف باشد متعلق به همه اعضای تیم هست و ما باید با  شناخت بیشتر به وظیفه، گام‌های موثرتری برای حل مشکلات مردم برداریم و خدمت بیشتری کنیم.

بطحایی تأکید کرد: اگر نظام تعلیم و تربیت را از گذشته تا کنون مورد واکاوی قرار دهیم، این مشخص می‌شود که  از زمانی که آموزش و پرورش دیواری به دور خود کشید و بیان شد که تمام تعلیم و تربیت در اختیار وزارت آموزش و پرورش است، روزبه روز بر مشکلات آموزش و پرورش افزوده شد و زمانی که ارتباط آموزش و پرورش با نهادها قطع شد، از کیفیت فاصله گرفت.

وی ضمن اشاره به دستاوردهای مشارکت مردم در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی که از مشارکت صحبت می‌کنیم به این معنی نیست که بار سرانه دادن دولت را به دوش مردم بگذارید بلکه باید نگاه به مشارکت در بخش غیردولتی نگاهی باشد که افق نجات‌بخش آموزش و پرورش شود؛ اگر مردم در کنار نظام تعلیم و تربیت باشند، مشکلات کنونی همچون فضا و امکانات و منابع حل خواهد شد و بی شک مشارکت راه نجات بخش آموزش و پرورش است  و مسیر رسیدن به کیفیت است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در بحث توسعه مدارس غیردولتی از 8 درصد به  به 11 درصد رسیده‌ایم و این به معنای کاهش وظایف دولت در سرانه مدارس نیست بلکه  به معنای افزایش فضا برای حضور مردم برای نظارت و برنامه‌ریزی در امور آموزشی و پرورشی است و برای پاسخگویی به اعتماد مردم باید نظارت دقیق بر مدارس غیر دولتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آموزش از راه دور و ظرفیت‌هایش تصریح کرد: پس از  پیروزی انقلاب اسلامی، در عدالت آموزشی از نظر کمی توسعه خوبی داشتیم و رتبه خوبی در نظام‌های جهانی داریم، اما از حیث کیفی و عدالت کیفی فاصله داریم و آموزش از راه دور می‌تواند نقش موثری در برقراری عدالت کیفی داشته باشد و برای این منظور  باید آموزش از راه دور دامنه خدماتش را وسیع کند تا از نظر کیفی هم به مطلوبیت برسیم.

بطحایی با اشاره به ظرفیت شوراها در آموزش و پرورش گفت: باید بخش عمده‌ای از مشارکت نهادهای مدنی، عمومی و‌ مردم از طریق شوراها انجام گیرد و اگر این مسیر هموار شود و شوراها را در تمامی ارکان آموزش و پرورش فعال کنیم، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها