بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
در جریان نشست‌ وزیران دفاع و خارجه آمریکا و استرالیا؛
وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد، گزارش‌هایی درباره آغاز عملیات کره‌شمالی برای امحای تاسیسات در یک سایت آزمایش موشکی با تعهد پیونگ‌یانگ در نشست ماه گذشته مطابقت دارد اما باید توسعه یابد و خلع سلاح کامل انجام شود.
تدبیر24»مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با همتای استرالیایی‌ خودش در کالیفرنیا گفت، ایالات متحده، کره‌شمالی را تحت فشار قرار داده است تا به ناظران اجازه دهد بعد از امحای سایت سوهائی از آنجا بازدید کنند؛ این هم با تعهد کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی در نشست ماه ژوئن سنگاپور با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا "مطابقت" دارد.

پامپئو در کنفرانس خبری مشترک در پاسخ به اینکه کره‌شمالی باید چه اقدامات دیگری صورت دهد، گفت: آنها باید خلع سلاح کامل انجام دهند. این گامی است که رهبر کره‌شمالی به آن متعهد شده است.  

وب‌سایت ۳۸ نورث مستقر در آمریکا روز دوشنبه تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌داد پیونگ یانگ روند امحای بخش پردازش و سکوی آزمایش موتور راکت در ایستگاه پرتاب ماهواره‌ای موسوم به سوهائی را آغاز کرده، ایستگاهی که برای آزمایش موتورهایی که با سوخت مایع کار می‌کردند، استفاده می‌شد.

همزمان با سخنان پامپئو در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع کهنه‌سربازان کشورش در کانزاس سیتی ابراز امیدواری کرد که بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره به زودی بازگردانده شود. این مساله از دیگر توافق‌های رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبر کره‌شمالی است که روند تحقق آن بسیار کند پیش می‌رود. ترامپ گفت: همانطور که می‌دانید ما همچنین روی بازگرداندن بقایای برادرانمان که جانشان را در کره از دست دادند، کار می‌کنیم. امیدوارم این مبارزان کشته شده به زودی در خاک آمریکا آرام بگیرند.

پامپئو، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا و مقام‌های ارشد استرالیایی سه‌شنبه با پایان دیدارهای دو روزه همچنین بار دیگر بر تعهدشان روی خلاص شدن از دست تسلیحات هسته‌ای کره‌شمالی و روابط مستحکم میان واشنگتن-کانبرا تاکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا قرار است امروز (چهارشنبه) بابت کنفرانس خبری جنجالی ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در فنلاند در جلسه کنگره حاضر شود. در آن ملاقات جنجالی، ترامپ علنا نتایج جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه مسکو به نفع او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ مداخله کرد، زیر سوال برد.

پامپئو گفت، تاریخ نشان خواهد داد که جهان از دیدار این دو رهبر ذی‌نفع خواهد شد.   

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا هم تاکید کرد: "ایالات متحده، بنیاد جهانی آزادی و دموکراسی است و جذابیت بزرگ ایالات متحده و یکی از قوت‌های بدون قید و شرط آن، شبکه‌ اتحاد و مشارکت آن در سراسر جهان است."

او به آمریکا بابت نشست سنگاپور تبریک گفته و تاکید کرد، استرالیا از تلاش‌ آمریکا برای برقراری "ثبات" در شبه جزیره کره حمایت می‌کند.

بیشاپ در پاسخ به اینکه آنها رفتار غیرقابل پیش‌بینی ترامپ روابط را به خطر می‌اندازد، گفت: مناسبات به حدی عمیق و پایدار است که تغییر رهبری در کاخ سفید یا استرالیا نمی‌تواند آن را تضعیف کند.

 از سوی دیگر، ماریس پاین، وزیر دفاع استرالیا گفت کشورش به اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی و تحقق "خلع سلاح نهایی، کامل و قابل تایید" در آنجا متعهد است.

در همین حال وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، آمریکا و استرالیا همچنین توافق کردند تا روی دیدگاهشان درباره منطقه هند-اقیانوسیه و تلاش‌های هماهنگ برای مقابله با "مداخله خارجی" رایزنی کنند و تعهدهای دیگری هم در این جلسه مطرح شد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین ابراز اطمینان کرد، به‌رغم رشد نفوذ چین در این منطقه، کشورهای جنوب اقیانوسیه آمریکا را مقابل چین به عنوان متحد انتخاب خواهند کرد.

او گفت، این منطقه شبیه به اکثر مناطق جهان است که اهمیت متحد داشتن را درک می‌کند.

پامپئو همچنین افزود: شرافت انسانی‌ای که با داشتن یک شریک آمریکایی به دست می‌آید با داشتن شرکایی که این ویژگی را ندارند، تفاوت دارد. معتقدم که این روند نهایتا پیروز خواهد شد؛ نه فقط در جنوب اقیانوسیه بلکه در سراسر جهان.    

وزیر دفاع آمریکا هم که مذاکراتی با همتای استرالیایی خودش داشت، گفت، طرفین بر لزوم وجود یک منطقه آزاد و باز اقیانوسیه که در آن با کشورهای بزرگ و کوچک با احترام به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و تصمیمات ملی آنها برخورد شود، توافق دارند.

در بیانیه مشترک آنها آمده است، دو کشور به همکاری در زمینه "شکل‌دهی به یک منطقه هند-اقیانوسیه که باز، جامع، سعادتمند و قانونمند باشد" متعهد هستند. مقام‌های دفاعی دو کشور همچنین یادداشت تفاهمی برای ساخت نرم‌افزاری برای مدیریت تهدیدهای سایبری و سایر موارد امنیتی به امضا رساندند.

برچسب ها: تدبیر24 ، کره‌شمالی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها