بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از کاهش قیمت سکه نسبت به دیروز خبر داد و ضمن ارائه پیشنهاداتی برای مدیریت بازار سکه به رییس کل جدید بانک مرکزی، گفت: قیمت‌ها به گونه‌ای است که تقاضای خرید مصنوعات طلا افت کرده و قدرت خرید سکه نیز وجود ندارد.

تدبیر24»ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین قیمت‌های بازار طلا تا لحظه ارسال این خبر اظهار کرد: هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۶۸۱ هزار تومان و ربع‌سکه ۸۵۱ هزار تومان است.

وی با اشاره به قیمت جهانی هر اونس طلا به ارزش ۱۲۲۷ دلار، افزود: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۷۲ هزار و ۲۵۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۰۰ تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۳۰۰ تومان و سکه‌ یک گرمی ۴۶۱ هزار تومان در بازار تعیین شده‌ است.

پیشنهاداتی به آقای رییس‌کل

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت‌ها نسبت به دیروز کاهش داشته اما نسبت به ساعات پیش قیمت‌ها افزایشی شده است، افزود: امیدواریم این کاهش قیمت همین‌طور ادامه یابد و آرامش هم برگردد. ان‌شاءالله ریاست جدید بانک مرکزی سیاستی را به کار گیرد و در عمل شدت و حدت داشته باشد و با اطرافیان مشورت کند تا آرامش را به بازار اقتصادی و سکه و طلا برگرداند.

محمدولی در ادامه خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید در درجه اول عرضه و تقاضا را مد نظر قرار دهد و در درجه دوم هرآنچه نیاز بازار است را هم بتواند تامین کند. اگر این اتفاقات بیفتد آرامش در بحث سکه به بازار برمی‌گردد و قیمت طلا هم که جهانی است. امیدواریم در آینده وضعیت موجود بهبود یافته و نوسانات و تنش‌ها و التهابات از بین برود.

افت تقاضای خرید طلا؛ نبود قدرت خرید سکه 

وی درباره حاشیه‌های ایجادشده و تاثیر آن بر بازار توضیح داد: ممکن است مواردی اثرگذاری زیادی نداشته باشد، اما نمی‌تواند بی‌تاثیر هم باشد. طلا فلزی است که عوامل خارجی و داخلی خیلی زود روی آن تاثیر می‌گذارد. در این برهه از زمان ممکن است این گونه موارد، از استعفا و حرف و حدیث‌ها تاثیر جزئی روی قیمت طلا داشته باشد اما اگر بانک مرکزی خیلی زود بتواند تعهدات و ثبات را در بازار ایجاد کند، تاثیراتش کوتاه‌مدت و زودگذر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به میزان تقاضا برای طلا و سکه بیان کرد: با این قیمت‌ها نمی‌توان انتظار داشت تقاضا خیلی زیاد باشد. تقاضا در بحث مصنوعات که خیلی پایین است و رکود عجیبی وجود دارد. در زمینه سکه هم معمول و معقول است و شدت نگرفته زیرا قیمت‌ها طوری شده که مردم کمتر قدرت خرید دارند و نمی‌توانند تقاضای خرید داشته باشند.

برچسب ها: تدبیر24 ، سکه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها