بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
لاریجانی تاکید کرد:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای سهولت سرمایه گذاری بخش خصوصی، برخی از قوانین باید بازنگری و موانع برداشته شود.

تدبیر24»علی لاریجانی عصر امروز در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استانداری قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، عنوان کرد: اگر بتوان تصمیمات را در داخل استان ها متمرکز کرد بسیاری از مشکلات و مسائل راحت تر حل خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون جذب سرمایه گذار در اجرای پروژه ها بیان کرد: در شرایط فعلی مقررات سرمایه گذاری به صورت موقت تسهیل شود. در واقع برای سهولت سرمایه گذاری بخش خصوصی، برخی از قوانین باید بازنگری و موانع برداشته شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: برخی از سرمایه گذاران مجبورند برای اخذ مجوزهای لازم به چندین جا سر بزنند و بروکراسی ها را بپیمایند که فرآیند سرمایه گذاری را با مشکلاتی مواجه می کند. می توان در این باره به دستگاه‌های اجرایی اختیارات موقت داد و این موانع را برداشت تا بتوان سرمایه گذاران را جذب کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استانداران و مدیران دستگاههای اجرایی نیز تلاش کنند مشکلات مردم به موقع حل شود و اجازه ندهند این مشکلات اسباب نارضایتی و ناراحتی را فراهم کند.

حل مشکلات صنوف با جدیت پیگیری شود

وی ادامه داد: دشمن از هر اعتراضی حتی اعتراضات صنفی که در سطح جهان امری عادی است سوء استفاده می کند از این رو باید مشکلات صنوف جدی تر حل شود.

لاریجانی بیان کرد: بسیاری از مشکلات کامیونداران پس از بررسی های لازم درست بود اگر زودتر این مسائل حل می شد مسائل دیگری به وجود نمی آمد در این تلاطم اقتصادی همه باید برای رفع مشکلات تلاش کنند.

وی گفت: برای نجات اقتصادی کشور باید به سمت و سوی واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی حرکت کنیم در این ارتباط با اصلاحات درونی و تغییر برخی از قوانین واگذاری پروژه ها امکان پذیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 500 تا 600 میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه کاره در دست اجراست که تا 40 سال اتمام آن ها طول می کشد و لازم است این پروژه ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: سه برابر شدن نقدینگی در کشور قابل قبول نیست وقتی در دست مردم نقدینگی باشد مشکلات اقتصادی نیز به وجود می آید اگر مردم این نقدینگی را سرمایه گذاری کنند مشکلات نیز حل می شود.

بخشی از مشکلات ارتباطی با تحریم ها ندارد 

لاریجانی عنوان کرد: اگر بتوان به خوبی مسائل را مدیریت کرد بسیاری از فشارها و تهدیدات دشمن نیز به فرصت تبدیل می شود. باید بپذیریم بخشی از مشکلات ارتباطی با تحریم ها ندارد و می توان به راحتی حل کرد از طرفی امور دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا اقتصادی پویا داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد تصفیه پساب و استفاده از آب در روند توسعه فضای سبز و کشاورزی و صنعت بیان کرد: باید موضوع پساب ها و کارآیی آن ها بررسی و پساب به خوبی ساماندهی شود و برای تصفیه پساب و یا هر نوع فعالیتی در سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد انگیزه کرد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها