بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تدبیر24»علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه سوم مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

- تذکر حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل به وزیر نیرو در خصوص دستور رفع مشکلات فاضلاب زابل اقدام جدی صورت گیرد و تذکر به وزیر نیرو در خصوص حل مشکلات جدی آب شرب سیستان و تذکر به وزیر نفت در خصوص لوله‌های گاز این استان.

- تذکر تقی کبیری نماینده خوی و چایپاره به وزیر کار در خصوص اینکه چرا مشکلات کارگران و کارمندان نیروگاه صلیبی سیکل ترکیبی خوی حل نمی‌شود.

- تذکر سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان به وزیر اقتصاد در خصوص اینکه باید فکری برای تأمین مالی ریسندگان کاشان و بیدگل شود چرا که بیکاری وحشتناکی در راه است.

- تذکر بیت‌الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس به وزیر نیرو در خصوص تأمین سریع آب کشاورزان و باغداران شهرستان اهر از طریق سد ستارخان و جلوگیری از خشک شدن باغات سرمازده.

- تذکر علی کرد نماینده مردم خاش به رئیس جمهور در خصوص عدم  توجه به مطالبات مردم مومن و مرزدار و انقلابی سیستان و بلوچستان.

- تذکر علیرضا محجوب نماینده تهران و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر نیرو در خصوص ضرورت اقدام فوری برای ساماندهی وضع نابسامانی که حوزه آبریز رودبار قصران در محدوده امین آباد تهران به وجود آورده است.

- تذکر شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص توجه و رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان و ترمیم حقوق و سنوات آنها بر اساس مصوبه مجلس و رسیدگی به وضعیت مدارس شبانه روزی.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و امیر خجسته نماینده همدان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اخذ شهریه خلاف قانون از دانش آموزان مدارس دولتی.

- تذکر جلال محمودزاده به همراه 21 نماینده دیگر به وزیر آموزش و پرورش در خصوص دلیل بی‌توجهی وی به اصل 15 قانون اساسی و نادیده گرفتن زبان مادری در مدارس.

- تذکر پروانه مافی نماینده مردم تهران به وزیر دفاع و نیروهای مسلح و وزیر  کشور در خصوص علت تغییر مداوم قوانین مرتبط با خدمات سربازی چیست. تذکر به وزیر کشور در خصوص اینکه چرا علیرغم وعده‌های داده شده، وضعیت سرمایه‌گذاران پدیده شاندیز در برخی موارد هنوز تعیین تکلیف نشده است.

- تذکر پروانه مافی نماینده مردم تهران و سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین به وزیر دفاع و نیروهای مسلح درخصوص علت تعطیلی و تعطیلی‌های  مکرر برخی از واحدهای زیر مجموعه وزارت دفاع چیست؟

- تذکر یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم توجه به تذکرات قبلی برای اجرای پروژه‌های راهسازی و تذکر در خصوص عدم اجرای این پروژه‌ها در شهرستان میانه و راه‌های مواصلاتی بین شهری و روستایی.

- تذکر علی اکبر کریمی نماینده اراک به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسهیل در استقرار تجهیزات الکترونیکی عوارض در آزادراه‌های کشور برای افزایش رفاه مردم و جلوگیری از اتلاف وقت آنها و تذکر به وزیر نیرو در خصوص ضرورت ایجاد عدالت و پرهیز از قطع برق در استان مرکزی نسبت به سایر شهرها و استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ صنعتی موجود در استان مرکزی.

- تذکر علی اکبر کریمی نماینده اراک به وزیر دادگستری در خصوص لزوم اصلاح فرآیند صدور گواهی سوء پیشینه و افزایش مدت اعتبار آن با توجه به طولانی بودن بروکراسی اداری و مشکلاتی که برای مردم در این زمینه وجود دارد.

- تذکر علی کرد نماینده خاش به وزیر کشور در خصوص اینکه سفر این وزیر به سیستان و بلوچستان بر مبنای عدالت نبوده و هماهنگی لازم را با مدیران نداشته‌اند.

- تذکر علی وقفچی نماینده زنجان و طارم به وزیر راه و شهرسازی در خصوص دلیل تعطیلی پروژه راه طارم و پروژه سه راهی طارم- بناب و منجیل و تذکر به وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت تسهیل در تکمیل روشنایی اتوبان قزوین- زنجان، زنجان و طارم و تأمین اعتبار برای آنها.

- تذکر علی کرد نماینده خاش به وزیر ورزش و جوانان در خصوص عدم توجه به مطالبات مردم سیستان و بلوچستان به ویژه حوزه انتخابیه خاش.

- تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس و طبس به وزیر فرهنگ در خصوص ضرورت تسریع در اختصاص اعتبار برای احداث مجتمع فرهنگی در حوزه انتخابیه وی.

- تذکر مجید ناصری نژاد نماینده شادگان و 17 نفر از نمایندگان دیگر به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از طرح‌های انتقال آب از سرشاخه‌های کارون.

- تذکر ناهید تاج‌الدین به وزیر نیرو در خصوص علت عدم جلوگیری از تضییع حقوق حقابه‌داران استان اصفهان.

- تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران به وزیر تعاون در مورد ضرورت جلوگیری از واگذاری کارخانه سیمان ارومیه.

- تذکر علی ساری نماینده اهواز به همراه 10 نفر از نمایندگان به وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به ویژه تونل کوهرنگ سه و همچنین به وزیر آموزش و پرورش در مورد علت حذف سختی کار در احکام حقوقی فرهنگیان و عدم تلاش وزارت خانه ها برای رفع این مشکل و به وزیر بهداشت در خصوص علت عدم تسریع در رساندن کامل خدمات بهداشتی درمانی درحوزه کنار تالاب هورالعظیم با وجود آتش سوزی گسترده.

- تذکر عبدالله سامری نماینده خرمشهر به وزیر راه و شهرسازی در مورد اینکه تا چه وقت می خواهید از خواب غفلت در مورد جاده های خرمشهر به اهواز و همچنین جاده امام صادق ( ع ) بیدار شوید؟ همچنین به وزیر ارتباطات در خصوص آیا شما متولی حوزه آب و شهرسازی هستید یا رفع مشکلات ارتباطات و فناوری؟

- تذکر عزیزاکبریان و محمدجواد کولیوند نمایندگان کرج به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص حل مشکلات اعضای تعاونی توسعه نهال نشان البرز.

- تذکر سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان به وزیر صنعت در خصوص عدم نظارت بر شرکت تولید شمش فولاد.

- تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه، محسن بیگلری نماینده سقز، منصور مرادی نماینده مریوان و رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر به همراه 5 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت بی توجهی به اجرای اصل 15 قانون اساسی و بی توجهی به زبان مادری.

- تذکر علی ساری نماینده اهواز به وزیر امورخارجه در خصوص علت کندی اقدامات لازم برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم همچنین به وزیر کشور در خصوص علت ادامه حریق تالاب هورالعظیم و جوابگو نبودن اقدامات ستاد بحران.

- تذکر احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس به وزیر جهادکشاورزی در خصوص واگذاری سایت های پرورش میگو بدون در نظر گرفتن ملاحظات محلی و ایجاد نارضایتی در مردم به ویژه جوانان؛ همچنین به وزیر بهداشت در خصوص اینکه علیرغم تذکرات قبلی به کرات مشاهده می شود دستگاه ام آر آی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس غیرفعال و مردم سرگردان هستند؛ همچنین به وزیر نیرو در خصوص برداشت بی رویه از سدهای میناب و نگرانی مردم از این وضعیت.

- تذکر عبدالله سامری به وزیر نفت در خصوص پاسخگویی برای تخریب جاده اصلی خرمشهر به اهواز که منبع درآمدی بخشی از وزارت خانه ها است.

- تذکر خدیجه ربیعی، سیده فاطمه حسینی، فاطمه سعیدی و هاجر چنارانی نمایندگان بروجرد، تهران و نیشابور به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر صنعت در خصوص اینکه با وجود ابلاغ دستور رییس جمهور به وزارت صنعت مبنی بر اینکه شرکت های پتروشیمی مشروط به عقد قرارداد بلندمدت با تولیدکنندگان داخلی می توانند نسبت به فروش مستقیم اولیه مواد به صنایع تکمیلی به قیمت بورس اقدام کنند اما بعد از گذشت یک ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

- تذکر عبدالله سامری نماینده خرمشهر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئول رفع مشکل مردم خرمشهر و جزیره مینو در امر مخابرات پس از گذشت 30 سال از اتمام جنگ تحمیلی کیست.

- تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد به وزیر دادگستری متأسفانه علیرغم تکلیف برنامه ششم توسعه در خصوص دولت الکترونیک قوه قضائیه هنوز حاضر به ارائه خدمات الکترونیک به سایر دستگاه دولتی نشده علت چیست.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر امور اقتصاد و دارایی چرا برخلاف قوانین و مقررات افراد بازنشسته را به سمت مدیرعاملی بانک و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد منصوب می‌کنید.

- تذکر ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد متأسفانه علیرغم تکلیف برنامه ششم توسعه درباره دولت الکترونیک نیروی نظامی هنوز حاضر به ارائه خدمات الکترونیک به سایر دستگاه‌های دولتی نشده علت چیست.

- تذکر حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر به وزیر امور خارجه درباره پیگیری آزادی بی قید و شرط اسدالله اسدی دیپلمات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور آلمان.

- تذکر پروانه مافی نماینده تهران به وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت عدم اجرای قانون حفاظت در برابر اشعه برای پرسنل نهاجا، پدافند و جنگال در ارتش چیست.

- تذکر ولی الله نانواکناری و حسین نیاز آذری نمایندگان بابلسر و بابل به رئیس بانک مرکزی و رئیس جمهور چرا مشکل موسسات مال و سپرده‌گذاران را حل نمی‌کنید در مازندران مطالبات زیر 100 میلیون تومانی برخی سپرده‌گذاران پرداخت نشده است.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان به وزیر نیرو پس از 17 سال تنها 25 درصد شهر کرمان به سیستم فاضلاب شهری مجهز شده است آیا باید این روند ادامه یابد که 50 سال دیگر کامل شود.

- تذکر محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان به وزیر آموزش و پرورش درباره بی‌توجهی وزیر به آموزش زبان مادری به خصوص زبان و ادبیات کردی.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها