بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
محققان کشور به تازگی مفصل زانویی برای ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری عرضه کردند که امکان خم شدن زانو تا 170 درجه را برای ورزشکاران فراهم می‌کند.

تدبیر24»هادی شعبانی، مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تولید دو نسخه از زانوهای مصنوعی از دستاوردهای این تحقیق است، اظهار کرد: ورزشکاران قطع عضو که از بالای زانو عضو خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از این زانو به فعالیت‌های دوچرخه‌سواری بپردازند.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت این زانو تمام محدودیت‌ها و ضعف‌های آن برطرف شد، خاطرنشان کرد: این محصول در مدت 6 ماه تحت تست قرار گرفته است.

شعبانی، ماده اولیه این زانو را از آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم عنوان کرد و یادآور شد: نوع تیتانیوم سبک‌تر و ویژه افراد معلولی است که دارای وزن کم و مشکلاتی در ناحیه کمر هستند.

مجری طرح با اشاره به اعمال تحریم‌ها و گران شدن ارز، گفت: در حال حاضر قیمت نمونه آلمانی این زانوها به شدت در بازارهای ایران بالا است و اگر این محصول به تولید ملی برسد، می‌تواند به جامعه معلولان کشور کمک کند.

وی، مهمترین ویژگی زانوهای ورزشی را قابل تعمیر بودن آن‌ها دانست و یادآور شد: در نمونه‌های خارجی به دلیل آنکه نمایندگی آن‌ها در کشور وجود ندارد، محصول بدون استفاده قرار می‌گیرد، ولی مفصل زانوهای ساخته شده در کشور امکان تعمیر آن‌ها وجود دارد.

شعبانی با بیان اینکه مفصل‌های ویژه برای ورزش دوچرخه‌سواری نداریم، اظهار کرد: مفصلی که بتوان با آن دوچرخه‌سواری کرد، وجود دارد ولی مفصل ویژه ورزشکاران رشته دوچرخه‌سواری طراحی نشده که در این طرح این نوع مفصل زانوها عرضه شده است؛ ضمن آنکه قیمت تمام شده آن کمتر از یک بیستم نمونه خارجی است.

مجری طرح با اشاره به ویژگی‌های مورد استفاده در رشته دوچرخه‌سواری، توضیح داد: این مفصل زانوها باید سبک و مقاوم بوده و قابلیت "اﻛﺴﺘﻨﺸﻦ " و "فلکشن" را داشته باشند.

وی، فلکشن و اکستشن را خم کردن و صاف کردن زانو دانست و ادامه داد: اکثر مفاصل موجود در بازار ایران حدود 100 تا 150 درجه خم می‌شوند، ولی مفصل طراحی شده در این تحقیق تا حدود 170 درجه خم می‌شود و این امر امکان رکاب زدن را برای فرد معلول فراهم می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه در هنگام بالا آمدن پا در حین رکاب زدن، پا تا حدود 170 درجه خم می‌شود، اضافه کرد: این مفصل برای دوچرخه‌سواری قابل استفاده است و تاکنون به دلیل گران‌ بودن آن، افراد معلول نمی‌توانستند به سمت فعالیت‌های ورزشی بروند، ولی با کاهش قیمت‌ها می‌توان معلولان را به سمت فعالیت‌های ورزشی هدایت کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها