بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تاخیر بیش از اندازه و غیرقانونی مجلس در رسیدگی به طرح استیضاح وزیر اقتصاد صحبت کرد و به وجود رانت‌ها و پیشنهادهای شغلی مدیریتی به نزدیکان نمایندگان مخالف طرح استیضاح وزیر اقتصاد خبر داد.
تدبیر24»اواخر خردادماه بود که ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای درخواست استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی را امضا کردند و حالا آنطور که از مجلس خبر رسیده ۹۰ نفر این طرح استیضاح را امضا کردند اما رفته رفته لیست منتقدان وزیر اقتصاد در حال آب رفتن است و از مجلس شنیده می‌شود حامیان کرباسیان در حال منصرف کردن نمایندگان برای پس گرفتن امضای استیضاح هستند تا وزیر 61 ساله را همچنان برکرسی وزارت اقتصاد نگه دارند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با رویداد۲۴ به موضوع تاخیر در استیضاح وزیر اقتصاد اشاره و تصریح می‌کند: براساس روال عادی باید 20 روز پیش طرح استیضاح از کمسیون به صحن علنی می‌آمد اما با وقت‌کشی و زمان خریدن به امید اینکه شاید فرجی حاصل شود، این موضوع را تاکنون به تاخیر انداخته‌اند البته کمیسیون آموزش نیز دراین میان مقصر است به طوریکه از 4 شنبه قبل از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس تا به الان این تعلل ازسوی این کمسیون حالتی غیرعادی داشته است.

 نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 20 روز از طرح استیضاح می‌گذرد و این بدین معنی است که کمسیون‌ها 20 روز تخلف داشته‌اند البته در برخی از کمسیون‌ها این تاخیرها درحال عادی شدن است.

سوال از رییس جمهور به استیضاح کرباسیان اولویت پیدا کرد

عضو خانه ملت گفت: باید در این هفته کاری استیضاح صورت می‌گرفت اما به دستور رییس مجلس سوال از رییس جمهور در اولویت قرار گرفت و استیضاح وزیر اقتصاد به اولویت دوم رفت اما آنطور که از منشی مجلس در مورد زمان استیضاح پرس‌وجو کردم ، قرار بر این شد اگر اتفاقات دیگری رخ ندهد، استیضاح 3 شنبه هفته آینده برگزار شود.

اگر ریگی به کفش کرباسیان نیست، بگذارد استیضاح روال عادی‌اش را طی کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهارکرد: به دنبال طرح استیضاح وزیر اقتصاد رویه بی اخلاقی در مجلس راه افتاده است. این در حالی است که نمایندگان باید حافظ منافع مردم باشند و بدانند که ما تا آخر پای این طرح ایستادگی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه اگر ریگی به کفش وزیر قتصاد نیست چرا از استیضاح هراس دارند، گفت: به قول معروف آن کس که حسابش پاک است از محاسبه چه باک است بنابراین اگر کرباسیان در ایجاد بحران‌های اقتصادی اخیر بی‌تقصیر است به مجلس بیاید و پاسخگوی نمایندگان باشد و اطمینان داشته باشد که مجلسی‌ها براساس واقعیت تصمیم می‌گیرند و قصد ندارند بی‌جهت رای به برکناری شخصی دهند.

یکی از نمایندگان برای لغو استیضاح کرباسیان 5 مجوز عضویت در هیات مدیره گرفته است

حاجی دلیگانی به وجود برخی رانت‌ها در مجلس اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان در تلاش هستند با زمان خریدن بیشتر بتوانند با روش‌های غیراخلاقی در بین نمایندگان مخالف با کرباسیان نفوذ کرده و آنها را مجاب به پس گرفتن امضای استیضاح کنند برای مثال 3 هفته پیش یکی از نمایندگان کمسیون اقتصادی توانست 5 مجوز عضویت در هیات مدیره شرکت‌هایی که احکام آن با سهم مدیریتی وزرات اقتصاد است را از کرباسیان بگیرد و درقبال این 5 مجوز قول تلاش برای رای نیاوردن استیضاح به او داد.

حکم مدیرکلی برای نزدیکان چند نماینده در قبال پس گرفتن امضای استیضاح

او گفت: نماینده دیگری 3 روز پیش توانست برای یکی از نزدیکان خود حکم مدیر کلی یک بخش از گمرک کشور را بگیرد و در قبال آن قول داد رای بسیاری از نمایندگانی که برای استیضاح مصر بودند را پس بگیرد.

حکم مدیرعاملی شرکت خوزستانی در قبال لغو استیضاح!

دلیگانی به مورد دیگری از فساد در مجلس اشاره کرد و گفت: نماینده دیگری برای مدیرعامل شدن یک شرکت تولیدی در استان خوزستان برای یکی از نزدیکان خود تلاش کرد و گفته بود اگر فلانی را مدیرعامل این شرکت در خوزستان کنید، به نماینده استان خوزستان سفارش می کنم تا رای به استیضاح وزیر اقتصاد ندهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها