بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۱۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
در هفته‌های اخیر معلمان نسبت به میزان افزایش حقوق معترض بودند و این وضعیت منجر به شکل‌گیری کمپین‌های اعتراضی نیز شده است، در همین رابطه نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید "با توجه به وضعیت تورم نسبت به افزایش حقوق معلمان نگرانی وجود دارد."
تدبیر24»معلمان نسبت به وضعیت معیشتی خود معترضند البته این اعتراض سال‌هاست که به گوش می‌رسد، امسال نیز با صدور احکام جدید معلمان، صدای اعتراض آنها نسبت به وضعیت معیشتی یکبار دیگر به گوش رسید و در چند هفته اخیر در کمپین‌های فضای مجازی یا تجمعات مقابل مجلس به پاره کردن فیش‌های حقوقی اقدام کرده‌اند. این اعتراض از آنجا ریشه می‌گیرد که آنها پیش بینی می‌کردند با مصوبه مجلس به طور میانگین 15 تا 20 درصد افزایش حقوق داشته باشند اما با صدور احکام جدید، مشخص شد که افزایش حقوق آنها نه تنها 15 درصد نیست بلکه با حذف بند سختی شغل نیز همراه است.

به گفته معلمان شعارهایی که از سوی مسئولان درباره اهمیت آموزش‌وپرورش و اهمیت و منزلت شغل معلمی سرداده می‌شود، در میدان عمل اجرا نمی‌شود. آنها می‌گویند حقوق و مزایای درنظر گرفته شده برای آنها مطابق با فیش حقوقی جدید با افزایش تورم، وضعیت اقتصادی فعلی و افزایش سطح کیفی معیشت معلمان متناسب نیست.

بیشتر بخوانید:

آموزش و پرورش پاسخگوی حذف سختی کار از حقوق معلمان باشد/ برای حذف مزایا پیش‌قدم نشوید

معلمان درباره حذفیات فیش حقوقی چه می‌گویند؟

هم‌اکنون آنها به عدم افزایش 20 درصدی حقوق، حدف بند سختی کار و حق عائله‌مندی بانوان مجرد معترضند و این موارد در شرایطی حذف شده‌ است که پیشتر برای ترمیم حقوق فرهنگیان به فیش حقوقی آنها اضافه شده بود.

در همین رابطه داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اعتراض معلمان به میزان افزایش حقوق گفت: آنچه مجلس مصوب کرد افزایش پلکانی حقوق تا سقف 20 درصد بود به گونه‌ای که حقوق‌های کم مشمول افزایش بیشتری می‌شوند اما هم‌اکنون عموم فرهنگیان حقوقشان افزایش مناسبی نداشته است.

وی افزود: نگران وضعیت معلمان هستیم آنها به لحاظ حقوقی در شرایط خوبی نیستند و افزایش حقوق مناسبی هم نداشتند و با توجه به تورم و مشکلات اقتصادی که اخیرا به وجود آمده است درباره حقوق معلمان نگرانی جدی وجود دارد.

محمدی گفت: باید در مجلس میزان افزایش حقوق معلمان بررسی شود تا مشخص شود با توجه به مصوبه مجلس، دولت چه اقدامی را انجام داده است و نگرانی معلمان شامل چه مواردی است؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش مدعی است افزایش حقوق مطابق قانون مصوب مجلس اعمال شده است اما نگرانی‌های معلمان نشان از این دارد که به شکل جدی به این موضوع پرداخته نشده است و باید وضعیت صدور احکام آنها بررسی شود.

در همین رابطه حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز گفت: طبق قانون مصوب مجلس افزایش حقوق کارکنان دولت باید به صورت پلکانی و تا 20 درصد بود یعنی گروهی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند از افزایش حقوق بالاتری بهره‌مند شوند.

وی افزود: براین اساس باید افزایش حقوق معلمان به طور میانگین 15 درصد اعمال می‌شد اما این قانون به گونه‌ای اجرا شده است که هم‌اکنون بیشتر معلمان افزایش حقوق آنها 10 درصد و کمتر از آن بوده و همین موضوع موجب اعتراض آنهاست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها