بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
آیین سنتی برداشت گندم با عنوان آللاه لاما در روستای آلایله از توابع بخش مرکزی شهرستان گرمی برگزار شد.
تدبیر24»این مراسم با هدف معرفی قابلیت‌های گردشگری و کشاورزی روستاها در سه سال اخیر برگزار شده است. 

در این مراسم روح الله محمدی تصریح کرد: جشن آللاه لاما یکی از رسوم کهن در منطقه گرمی است که بعد از برداشت گندم در اواخر تیر ماه برگزار می‌شود. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی افزود: برداشت گندم در منطقه گرمی از خرداد تا تیر ماه بوده و جشن برداشت گندم در روستاهای کوهستانی شهرستان گرمی از دیرباز یکی از رسوم رایج منطقه است. 

  

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی با اشاره به برگزاری این جشن در 50 روستا، ادامه داد: این جشن به نوعی شکرگزاری و سپاس از نعمات الهی و فرصتی جهت معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان گرمی است. 

به گفته وی، در کنار این مراسم جشن بازارچه محصولات روستایی نیز برگزار شد تا بخشی از توانمندی روستاییان به نمایش درآید. 

  

وی با بیان اینکه این جشن در سال‌های اخیر به یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان تبدیل شده است، ادامه داد: این جشن در ادبیات شفاهی و مکتوب منطقه به ویژه اشعار و ضرب المثل‌ها مطرح شده است. 

  

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گرمی این آیین سنتی هم اکنون در فهرست آثار میراث ناملموس کشور به ثبت ملی رسیده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، آللاه لاما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها