بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه ایجاد وحدت رویه و اتخاذ روال یکسان در انجام امور حقوق ومزایا را ابلاغ کرد.
تدبیر24»وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ایجاد وحدت رویه و اتخاذ روال یکسان در انجام امور حقوق و مزایا را ابلاغ کرده است.

در این بخشنامه آمده است:

1.به استناد بخشنامه مورخ 6 اسفند 58 معلمانی که از بدو استخدام برای خدمت در سمت معلمی استخدام شده‌اند در صورت انتصاب در مشاغل مصوب اداری آموزش و پرورش، سوابق تجربی آنها اعم از آموزشی یا سایر مشاغل اداری (رشته‌های شغلی غیر از طرح طبقه بندی مشاغل معلمان)جزو تجربه آموزشی قابل محاسبه بوده و در صورت انتصاب مجدد در مشاغل آموزشی مدارس این مدت با رعایت سایر مقررات مشمول تقلیل ساعت تدریس نیز قرار خواهد گرفت.

2. کارکنانی که در ابتدای استخدام یا ورود به وزارت آموزش و پرورش مشاغل اداری اشتغال داشته و سپس متقاضی تغییر سمت و انتصاب در سمت‌های قابل تخصیص در طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان(دبیر، آموزگار و ...) باشند، پس از انتصاب در سمت آموزشی (برای مثال دبیری) در رتبه شغلی مقدماتی و طبقه شغلی مطابق مدرک تحصیلی در جدول حق شغل تخصیص و سپس روند ارتقای رتبه و طبقه شغلی بالاتر آنها با توجه به مفاد تبصره 4 بخشنامه مورخ 27 دی ماه 89 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور(ضوابط ارتقای کارمندان در طبقات و رتبه های جدول حق شغل) و بخشنامه مورخ 28 دی ماه 89 و براساس ماده 4 دستورالعمل نحوه احتساب تجربه آموزشی موضوع تبصره یک ماده یک آیین نامه اجرایی طرح طبقه بندی معلمان کشور و با رعایت سایر ضوابط مربوط به ترتیب با دو سال یا دو و نیم سال تجربه آموزشی برحسب مدرک تحصیلی به طبقه شغلی بالاتر با سه سال تجربه آموزشی به رتبه شغلی بالاتر ارتقا خواهند یافت.

لازم به ذکر است مزایای تبصره 6 بند الف و تبصره دو جز یک بند ب بخشنامه مورخ 28 دی ماه 89(تعجیل در ارتقای رتبه و طبقه) صرفا برای سوابق خدمت کارکنان بوده و در محاسبه سوابق تجربی افراد شاغل در مناطق مورد نظر ملاک عمل قرار نمی‌گیرد.

3. ایام خدمت تمام وقت کارکنان سایر دستگاه‌های دولتی که به وزارت آموزش و پرورش منتقل و در مشاغل قابل تخصیص در طرح طبقه بندی معلمان انتصاب می‌یابند جزو سنوات خدمت دولتی قابل محاسبه است اما ایام مذکور به عنوان تجربه آموزشی قابل محاسبه نیست.

4.کارکنانی که اکنون در نهضت سوادآموزی با عناوین راهنمای تحصیلی، آموزشیار، مربی آموزشی، راهنما مسئول  و ناظر آموزشی خدمت کرده‌اند جزو مشمولین بخشنامه مورخ 6 اسفند 58 قرار نمی‌گیرند.

5.براساس بخشنامه مورخ 17 شهریور 94 اعمال مدرک تحصیلی جدید تمام کارکنان اعم از ایثارگران و سایر کارکنان منوط به شرایط احراز طرح‌های طبقه بندی و ارزشیابی مشاغل مستخدمین دستگاه‌های اجرایی که به تأیید سازمان امور اداری استخدامی رسیده باشد بنابراین اعمال مدارک تحصیلی کارکنان در شرایط رشته شغلی پست مورد تصدی مدرک تحصیلی مورد نظر پیش بینی نشده باشد، با طرح مووضع در کمیسیون سرمایه انسانی و عناوین مشابه قابل اعمال در احکام حقوقی آنان نخواهد بود.

6.با توجه به بخشنامه مورخ 16 آذر 92 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مطابق ضوابط و مقررات تمامی مدارک مقاطع تحصیلی رسمی از سوی وزارت علوم و وزارت بهداشت با ارزش علمی و بدون ذکر کلمه معادل صادر شود و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر ملاک عمل قرار گیرد. دارای ارزش استخدامی بوده و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط در وضعیت استخدامی کارمندان خود ملاک عمل قرار دهند.مدارک و گواهینامه‌هایی که فاقد شرایط فوق بوده از ارزش استخدامی معادل با مقاطع تحصیلی خاصی در نظام آموزش عالی کشور برخوردار نیست.

7.برای اعمال مدرک تحصیلی ابتدا از مراجع ذی ربط نظیر وزارت علوم استعلام و پس از اطمینان از صحت و سقم مدرک تحصیلی صادره نسبت به اعمال آن با رعایت سایر ضوابط و مقررات اقدام شود.

8.رعایت مفاد بخشنامه 23 مرداد 91 برای فارغ التحصیلان دوره‌های آموزشی بلندمدت هم سطح مقاطع تحصیلی رسمی مانند سازمان مدیریت صنعتی مبنی بر اینکه پذیرش و شرکت در دوره‌های آموزش تا تاریخ 6 خرداد 91 صورت گرفته باشد، الزامی است.

9. دانشجویان متعهد خدمتی که در فاصله زمانی سال‌های 69 تا 78 فارغ التحصیل شده‌اند اما به دلیل عدم وجود مجوز استخدامی جذب نشده‌اند و به همین علت برای آنها فاصله خدمتی ایجاد شده است در اجرای رأی شماره 153 مورخ 12 خرداد 87 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، ایام تحصیل و فاصله خدمتی ایجاد شده قابل محاسبه بوده و رأی مزبور براساس بخشنامه مورخ 20 دی 94 دفتر نظارتی قابل تسری به فارغ التحصیلان قبل و بعد از تاریخ مذبور و دانش‌آموزان دانش‌سراها نخواهد بود. ضمنا مطابق نظریه مورخ 26 دی 88 امور نظام های جبران خدمت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ایام بلاتکلیفی به لحاظ عدم اشتغال به عنوان تجربه مربوط قابل احتساب نیست.

10. همکاران فرهنگی که قبل از ورود به دانش سراهای عالی و دانشگاه‌های تربیت معلم به خدمت نظام وظیفه اعزام شده‌اند و به لحاظ قبولی در دانشگاه‌ها و متعهد به خدمت شدند از ادامه سربازی خودداری کرده‌اند به موجب ماده 34 قانون استخدام کشوری و ماده 105 قانون مدیریت خدمات کشوری دوره خدمت نظام وظیفه عمومی اعم از دوره ضرورت یا دوره احتیاط به عنوان خدمت قابل قبول دولتی از نظر بازنشستگی و وظیفه قابل احتساب است و ملاک اقدام مدت خدمت انجام شده است.

لازم به ذکر است احتساب خدمت نظام وظیفه به عنوان سابقه خدمت دولتی صرفا مدت خدمت قانونی است که فرد خدمت کرده و مواردی که منجر به کسب خدمت وظیفه شده مانند سوابق خدمت بسیج کسر خدمت فرزند رزمنده، تشویقی و ... به عنوان سابقه خدمت دولتی قابل محاسبه نیست.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها