بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
دانشمندان دانشگاه کیِل آلمان اخیرا عمل ِ بستن کراوات را به عنوان نوعی انسداد جریان خون تلقی کرده‌اند که از لحاظ اجتماعی، پسندیده و خواستنی است! در تحقیقی که انجام شد پژوهشگران به بررسی این نکته پرداختند که کراوات بر جریان خون به سمت مغز چه تاثیری دارد و نتایجی که به دست آمد، اصلا خوب نبود.
تدبیر24»سالهای سال است که پذیرفته شده کراوات، جزئی از پوشش حرفه‌ای یا تیپ یک جنتلمن است. خیلی‌ها مانند ریچارد برانسون (یکی از کارآفرینان تأثیرگذار معاصر که داستان زندگی و ریسک‌های کاری‌اش، سرلوحه‌ی بسیاری از کارآفرینان جوان محسوب می‌شود) که کت و شلوار همراه با کراوات را نوعی آناکرونیسم یا مغالطه‌ی زمان پریشی می‌داند می‌توانند تائید کنند که کراوات، هدف کاربردی اندکی دارد اما کمتر کسی می‌داند که این جزء زیبا و ظریف از پوشاک آقایان می‌تواند به سلامتی آسیب بزند.

کراوات بستن می‌تواند شما را بکُشد

دانشمندان دانشگاه کیِل آلمان اخیرا عمل ِ بستن کراوات را به عنوان نوعی انسداد جریان خون تلقی کرده‌اند که از لحاظ اجتماعی، پسندیده و خواستنی است! در تحقیقی که انجام شد پژوهشگران به بررسی این نکته پرداختند که کراوات بر جریان خون به سمت مغز چه تاثیری دارد و نتایجی که به دست آمد، اصلا خوب نبود.

بستن کراوات موجب کاهش قابل توجه جریان خون به سمت مغز می‌شود

در این مطالعه، 15 مرد با کراوات و 15 مرد بدون کراوات با استفاده از MRI اسکن شدند تا میزان جریان خون به سمت سرشان ارزیابی شود. محققان دریافتند مغز افرادی که کراوات بسته بودند نسبت به مغز آنهایی که کراوات نبسته بودند به طور متوسط، 7.5 درصد خون کمتری داشت.

دانشمندان، کاهش جریان خون را با تنگ شدن سرخرگ کاروتید مرتبط می‌دانند که خون را به مغز می‌رساند و تحت فشار گره کراوات قرار می‌گیرد. شاید تصور کنید کاهش ِ 7.5 درصدی جریان خون آنقدر نیست که مشکل خاصی ایجاد کند اما آنهایی که فشار خون بالا دارند یا سیگار می‌کشند در صورت استفاده‌ی طولانی مدت از کراوات ممکن است دچار سر درد، سرگیجه و حالت تهوع شوند.

بستن کراوات می‌تواند احتمال آب سیاه، آب مروارید و سایر آسیب‌های چشمی را بالا ببرد

کراوات بستن می‌تواند شما را بکُشد

بستن کراوات می‌تواند جریان خون را در سیاهرگ گردن نیز محدود کند. این کاهش جریان خون می‌تواند در نهایت موجب انباشت خون در سیستم مربوط به چشم شده و فشار چشم را بالا ببرد. افزایش فشار داخل چشم، ریسک فاکتوری برای آب مروارید و آب سیاه است.

استفاده از کراوات حتی می‌تواند احتمال ترومای اسکلتی عضلانی را بیشتر کند: آنهایی که معمولا کراوات می‌بندند، طیف حرکتی‌شان به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد. این اتفاق باعث می‌شود عضلات خاصی تحت فشار بیشتری قرار گرفته و تنش در عضله‌ی ذوزنقه‌ای ایجاد شده و ریسک آسیب بیشتر شود.

کراوات حتی می‌تواند موجب انتشار عفونت‌های بیمارستانی شود

شاید این واقعیت که استفاده از کراوات در محیط‌هایی مانند بیمارستان و کلینیک می‌تواند دیگران را در معرض خطر مرگ قرار دهد بهتر از تاثیر کراوات بر تنش وارد بر عضلات یا سایر موارد گفته شده بتواند متقاعدتان بکند که این جزء شیک از پوشش‌تان برای سلامتی مضر است. مطالعه‌ای که توسط مرکز علمی دانشگاه A&M تگزاس انجام شد نشان داد در میان 42 پزشک جراح مرد در بیمارستان نیویورک، تقریبا نیمی از آنها روی کراوات‌های خود، پاتوژن‌های عفونت‌زا حمل می‌کردند!

عفونت‌های بیمارستانی، عامل درصد زیادی از بیماری‌ها و مرگ و میرها و خسارت‌های مالی هستند. سرپرست تحقیقات انجام شده تخمین زده که سالیانه تقریبا 440000 از این نوع عفونت‌ها در میان بیماران ایالات متحده آمریکا مشاهده می‌شود که هزینه‌ی سالیانه‌ی آن نیز 9.8 میلیارد دلار است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها