بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۲۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
تدبیر24»سه نکته درباره فیش‌ معلمان شاغل و بازنشسته
1- برخی اقتصاددانان بر کاهش هزینه‌های دولت، از محل کاهش هزینه‌های دستمزدی کارکنان، در این اوضاع و احوال تأکید دارند.
فرهنگیان نیمی از کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند و افزایش ۱۰درصدی حقوق، در شرایط تورمی فعلی، به‌نوعی کاهش هزینه‌های دولت است.
2- اما، بر اساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، فقط یک‌چهارم هزینه‌های دولتِ ایران صرف پرداخت حقوق کارکنان دولت می‌شود.
همین سهم ۲۵درصدی از سهم حقوق کارمندان در هزبنه‌های سایر دولت‌های خاورمیانه کم‌تر است.
در میان کشورهای خاورمیانه، حقوق کارکنان دولت عربستان ۳۸درصد، بحرین ۳۷درصد، کویت ۳۵درصد و عراق ۲۶درصدِ هزینه‌های دولت است.
3- حقوق فرهنگیان در هر کشوری، بر اساس میزان درآمد دولت‌ها و میزان توجه‌شان به آموزش عمومی، متفاوت است.
مثلاً، فرهنگیان ایران ماهانه ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار حقوق می‌گیرند؛ اما کشور کوچک و ثروتمند لوکزامبورگ به معلمان مدرسه تازه‌کار، ماهانه بیش از ۷هزار دلار حقوق پرداخت می‌کند و این رقم برای برخی معلمان باتجربه‌ ۱۴هزار دلار است.
در اسلواکی ماهانه حداقل ۱۲۰۰دلار به فرهنگیان حقوق داده می‌شود که این کشور را به یکی از بدترین کشورها برای زندگی معلمان مدرسه در اروپا تبدیل کرده.
در کره‌جنوبی به فرهنگیان تازه‌کار ماهانه بیش از ۲۳۰۰دلار حقوق داده می‌شود که بعد از ۱۰سال تدریس به ماهانه ۳۵۰۰دلار می‌رسد.
در امارات، فرهنگیان معمولاً ماهانه ۲۵۰۰دلار حقوق می‌گیرند که تا ماهانه شش‌هزار دلار نیز افزایش می‌یابد. حقوق آموزگاران قطری، عمانی، کویتی و بحرینی و عربستانی هم نزدیک به همین مقدار است.
معلمان افغانستانی بین ۶ تا ۱۱هزار افغانی ۷۰۰هزار تا یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان حقوق می‌گیرند.
نصراله خلیلی فرهنگی بازنشسته
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
معلمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
من معلم معیشت منزلت مناسب ندارم و ناامیدم و...
انشاا...استیضاح و عزل بطحایی و نوبخت و...
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها