بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
علی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بندهای حذف شده از فیش حقوقی فرهنگیان اظهار کرد: این موضوع طبق قانون دولت است و آموزش و پرورش در شکل‌گیری آن نقشی ندارد.

تدبیر24»وی ادامه داد: بندهای حذف شده از فیش حقوقی فرهنگیان شامل عائله‌مندی زنان مجرد و سختی کار برای بخشی از فرهنگیان است که در هر ۲مورد فراوانی چندانی را شاهد نیستیم.

اللهیار ترکمن تصریح کرد: در مورد حذف سختی کار، این بند صرفا برای بخشی از افراد که  مشمول بند نبوده اند، حذف شده است و مبلغ آن حدود ۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود و تأثیر چندانی بر میزان دریافتی نخواهد داشت.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اجرای تمامی این موارد مبتنی بر رأی دیوان محاسبات و مصوبه دولت بوده است، گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش از قوانین عام تبعیت می‌کند، چنین مشکلاتی برای فرهنگیان وجود دارد، بنابراین باید به سمت تشکیل قانونی خاص ویژه نظام تعلیم و تربیت حرکت کند، زیرا در غیر این صورت امکان تخطی از قانون وجود ندارد و باید مطابق با قوانین بالادستی احکام را اجرا کنیم.

 تأمین اعتبار برای پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان

وی درباره وضعیت پرداخت مطالبات فرهنگیان بیان کرد: از سال گذشته ۹۴۸ هزار میلیارد تومان مطالبه داشتیم که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۳۴۸ هزار میلیارد باقی مانده است که در نظر داریم با رایزنی‌های صورت گرفته مابقی معوقات هم به زودی پرداخت شود.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در تخصیص اعتبار بعدی اولویت پرداخت‌ها با معلمان خرید خدمات آموزشی، اضافه‌کاری کارکنان اداری و هزینه‌های اداری باقی مانده است.

الهیار ترکمن تصریح کرد: برای مطالبات معلمان خرید خدمات آموزشی یک مرحله تخصیص اعتبار داشتیم و سعی می‌کنیم تا پیش از پایان شهریورماه تخصیص اعتبار بعدی را هم دریافت کنیم تا مطالبات این گروه از معلمان تسویه‌حساب شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در بودجه امسال ردیف ویژه معلمان خرید خدمات آموزشی در نظر گرفته شده‌اند که براساس این ردیف اعتباری پرداختی‌های این معلمان در سال تحصیلی جدید ماه به ماه و به موقع خواهد بود.

تدبیر24»
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها