بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۱۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نحوه اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان و تاثیرات آن، گفت: از نظر کمیسیون آموزش مجلس نظام رتبه‌بندی تاکنون اجرا نشده است اگرچه افزایش حقوق فرهنگیان اقدامی پسندیده است و ممکن است در صورت اجرای نظام رتبه‌بندی یکی از الزمات و زیرمجموعه‌های آن باشد اما افزایش حقوق به تنهایی نشاندهنده اجرای رتبه‌بندی نیست.

تدبیر24»نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان با توجه به سند تحول بنیادین و برنامه ششم چیزی فراتر از افزایش حقوق معلمان است، افزود: افزایش حقوق معلمان یکی از اهداف این نظام است و وزیر آموزش و پرورش و سخنگوی دولت باید درصد آن را مشخص و بیان کنند.

رتبه معلمان براساس سابقه تدریس و مدرک تحصیلی مشخص شود

میرزاده بیان کرد: همانگونه که در دانشگاه های کشور مربی، استادیار، دانشیار و استاد وجود داشته و هر کدام جایگاه و رتبه مخصوص به خود را دارند در مدارس و در میان فرهنگیان نیز باید درجه و رتبه هر کدام براساس تجربه، مدرک تحصیلی و… مشخص شود.

اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان و جایگاه علمی معلمان را ارتقا می‌دهد

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه با اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان جایگاه آنان به درستی مشخص می‌شود، عنوان کرد: در صورتی که نظام رتبه بندی اجرا شود امید بسیاری در فرهنگیان به وجود می آید، شان اجتماعی آنها بهبود پیدا می‌کند و جایگاه علمی فرهنگیان ارتقا می‌یابد و با توجه به رتبه و توانایی خود از حقوق و دستمزد بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد:  فرهنگیان مدارک تحصیلی متفات مانند دکتری، کارشناسی ارشد و لیسانس دارند از سوی دیگر نیز سوابق کاری آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد بنابراین باید با توجه به این مسائل درجه و رتبه آنها مشخص شود و متناسب با آن مزایا و حقوق دریافت کرده و محل خدمت انتقالی آن  مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است نظام رتبه بندی نظامی جامع است که مسائل مالی بخشی از آن است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به زعم وزیر آموزش وپرورش در نظام رتبه بندی فرادی که شایستگی بیشتری دارند از مزایای بالاتر و افرادی که شایستگی کمتری دارند از مزایای کمتری برخوردار می‌شوند متاسفانه همکاران فرهنگی تصور می‌کنند در رتبه‌بندی یک مرتبه حقوق آنها ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند که به هیچ عنوان چنین چیزی نخواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها