بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
سخنگوی حزب اعتمادملی
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: به نظر می‌رسد روحانی علی‌رغم عملکرد مثبتی که در بسیاری از حوزه‌ها دارد با دو رویکردی که در زمینه اقتصاد اتخاذ کرده به سبد رأی اصلاح‌طلبان لطمه می‌زند.

تدبیر24»اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره بسنده کردن دولت به شعار در تغییر تیم اقتصادی کابینه، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور صرفا با جراحی تیم اقتصادی حل نخواهد شد و به نظر می‌رسد با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه اقتصاد، کابینه فعلی نیاز به تغییراتی اساسی دارد.

وی افزود:  هر تیم اقتصادی که روی کار بیاید به دلیل خروج آمریکا از برجام، نمی تواند مانع از بروز بسیاری از مشکلات شود، چرا که  جو حاکم  در بازار جنبه روانی داشته و حباب‌های به وجود آمده تحت تأثیر سیاست خارجی دولت است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: تیم اقتصادی دولت نیازمند تغییرات بسیاری است و اگر چنین شود می‌توان گفت که روحانی تا حدودی به مطالبات اصلاح‌طلبان و مردم پاسخ داده است.

وی ادامه داد: اگر افرادی با تحصیلات اقتصادی در کابینه دولت قرار داشتند، به خوبی می‌دانستند که تخصیص ارز 4200 تومانی به واردکنندگان اشتباهی محض است، از همین رو دولت باید به تغییر وضع کنونی بپردازد.

گرامی‌مقدم با اشاره به تأثیر عملیاتی نشدن وعده جراحی تیم اقتصادی دولت در بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان افزود: هر وعده ای  که  از سوی روحانی اعلام، اما عملیاتی نشود برای جریان اصلاحات آسیب‌زا خواهد بود. به نظر می‌رسد روحانی علی‌رغم عملکرد مثبتی که در بسیاری از حوزه‌ها دارد با دو رویکردی که اتخاذ کرده به سبد رأی اصلاح‌طلبان لطمه می‌زند.

وی تصریح کرد: با وجود گذشت 5 سال از عمر دولت روحانی تغییرات قابل ملاحظه‌ای در کابینه صورت نگرفته همچنین رئیس جمهور از بدنه جریان خود در دولت استفاده نکرد.

گرامی‌مقدم درباره تقسیم کار میان دولت و مجلس به منظور تغییر تیم اقتصادی دولت و گمانه زنی برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه روحانی با وزرا و معاونان خود رودربایستی دارد، بیان کرد: روحانی با هیچ احدی رودربایستی ندارد، اما ممکن است به این نتیجه برسد که نباید کلیه هزینه تغییرات در کابینه را به تنهایی بپردازد و باید با مجلس تقسیم کار کند.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که روحانی کاملا به این نتیجه رسیده که باید در کابینه دولتش دست به تغییرات بزند، اما نباید انتظار داشت که تغییرات یک شبِ رخ دهد، چرا که قاعدتا برای تصدی وزارت‌های مختلف نام افراد بسیاری مطرح شده که باید با بررسی‌های کارشناسانه بهترین آنها انتخاب شوند تا مشکلات قبلی بروز پیدا نکند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها