بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
زن جوان ایتالیایی «والریو اولیوتی» مدت کوتاهی است که رستوران «وان سنس» One Sense ، نخستين رستوران را برای ناشنوایان در رم پایتخت ایتالیا افتتاح کرده است تا مفهوم معلولیت را تغییر دهد.

تدبیر24»ایده ی ایجاد این رستوران از گفتگوی بین والریو و مادرش شکل گرفت. او درباره ی تمایل خود برای رفتن به جایی گفت که بتواند در آنجا راحت باشد و با دوستانش آزادانه و راحت غذا بخورد، جایی که هیچ مانعی برای ناشنوایان نداشته باشد.

اخبار,اخبار گوناگون,رستوران ناشنوایان در ایتالیا

 

والریو خود یک ناشنوا است که در سه سالگی شنوایی خود را بر اثر یک بیماری ویروسی از دست داد. او برای افتتاح این رستوران سه سال پژوهش انجام داد و از سرآشپزی به نام «فابیو کامبولی» کمک گرفت. آنها منطقه ی گارباتلا در رم پایتخت ایتالیا را به عنوان محل افتتاح رستوران انتخاب کردند زیرا رفتن به آنجا با وسایل حمل و نقل عمومی کار ساده ای است.

 

وان سنس 450 مترمربع و یک فضای بزرگ در فضای آزاد دارد. علاوه بر این، دستشویی های رستوران با زبان اشاره تزیین شده اند، در حالی که منو با عدد ها و کدهایی که قابل فهم هستند، متمایز می شوند.

 

در میز اصلی رستوران، دو زنگ وجود دارد که زمانی که به آنها ضربه زده می شود، روشن می شوند تا توجه پیشخدمت های ناشنوا را جلب کنند؛ این پیشخدمتها برای کار در رستوران یک دوره کوتاه و فشرده آموزش دیده اند.

اخبار,اخبار گوناگون,رستوران ناشنوایان در ایتالیا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها