بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
بسیاری از مردم برای خوابیدن دچار مشکل بوده و زمانی که پس از مدت‌ها تلاش به خواب فرو می‌روند، در نیمه‌شب مجدداً از خواب بیدار شده و پس از تلاش بیهوده برای خوابیدن، خود را باکارهایی همچون کتاب خواندن و تماشای تلویزیون سرگرم می‌کنند.

بسیاری از افراد پیش از خوابیدن مجبور هستند ساعت‌ها دراز کشیده و در بستر خود به فکر کردن می‌پردازند. اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید، به شما روش‌هایی علمی پیشنهاد می‌کنیم که قطعاً برای خوابیدن مفید بوده و می‌تواند خوابی آسان و راحت به ارمغان آورد.

متخصصان، خواب مناسب شبانه را نکته کلیدی برای زندگی سالم و فعال معرفی می‌کنند. با داشتن خوابی مناسب در شب، در طول روز شما کسل و بی‌حوصله نبوده و به‌آسانی قادر به ایفای نقش مفید خود در جامعه و خانواده خواهید بود.

به باور متخصصان، خواب مناسب شبانه، نکته کلیدی برای زندگی سالم و فعال به شمار می‌رود. با داشتن خوابی مناسب در شب، در طول روز شما کسل و بی‌حوصله نبوده و به‌آسانی قادر به ایفای نقش مفید خود در جامعه و خانواده خواهید بود. از سوی دیگر مطالعات پزشکان نشان می‌دهد که اختلالات خواب یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد مشکلاتی چون افسردگی، بر هم خوردن توازن هورمون‌ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن همچون دیابت، بیماری‌های قلبی و ... می‌شود. در این یادداشت به معرفی چهار روش علمی می‌پردازیم که به شما برای داشتن خوابی آسان‌تر کمک می‌کند:

شب مانی در طبیعت را تجربه کنید: برای تنظیم ریتم طبیعی بدن و خواب شب و روز، خوابیدن در طبیعت و به‌دوراز تمدن، گزینه‌ای بسیار عالی به شمار می‌رود. خواب در بیشه‌زار می‌تواند شمارا غرق در طبیعت کرده و ساعت داخلی بدنتان را با طلوع و غروب خورشید هماهنگ کند. این موضوع به دلیل وجود تطبیق طبیعی بدن شما با نور خورشید بوده و ساعت بدن انسان به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که نسبت به نور خورشید، واکنش نشان می‌دهد.

ساعت و زنگ اخطار بیدار شدن را برای مدتی فراموش کنید: برای تنظیم دوباره ساعت طبیعی بدن خود، چند روزی ساعت و گوشی موبایل خود را برای بیدار شدن تنظیم نکرده و به خود این اجازه را بدهید که با آرامش و آسایش بخوابید. اگر به‌طور متناوب ساعت را در طول شب چک کنید، دچار استرس شده و خواب راحتی نخواهید داشت.

برای دقایقی در طول شبانه‌روز وارونه شوید: به گفته کارشناسان، نوعی روش طبیعی و ورزش با نام headstand وجود دارد که شما سر خود را پائین قرار داده و پاها را به سمت بالا نگه‌داشته و به‌صورت قائم به دیوار تکیه می‌دهید. در این حالت، دست‌ها خم‌شده و روی زمین قرارگرفته و به تعادل شما کمک می‌کنند. این روش می‌تواند به شما برای داشتن خوابی راحت، کمک کند. به یاد داشته باشید که برای انجام این کار، حتماً از دیگران کمک گرفته و به خود آسیب نزنید. انجام این حرکت می‌تواند خوابی آرام برایتان به ارمغان بیاورد.

خود را در فضایی متفاوت تصور کنید: اگر در بستر خود دچار آشفتگی بوده و دائماً از این پهلو به آن پهلو می‌چرخید، کمی به ذهن خود استراحت داده و خود را در فضایی دیگر تصور کنید. برای نمونه در ذهن خود تجسم کنید که در یک ساحل آرام قدم می‌زنید. این کار می‌تواند آرامش روحی برایتان به ارمغان آورده و ذهنتان را شاد کرده و اجازه دهد تا بخوابید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها