بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
فریده اولادقباد رییس کارگروه ماده ۲۳۶برای مدارس خارج از کشور کمیسیون آموزش از جلسات این کارگروه برای رسیدگی به مشکلات مدارس مذکور خبر داد. فریده اولادقباد با بیان اینکه کارگروه ماده 236 برای مدارس خارج از کشور در کمیسیون آموزش مجلس تشکیل شده است، گفت: بعد از تشکیل این کمیته نخستین نشست اعضا با حضور کریمی، قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل برگزار و مشکلات پیگیری شد.

تدبیر24»نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازدیدی از مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در جریان نحوه برگزاری مصاحبه برای آزمون معمان خارج از کشور قرار گرفتیم. وی ادامه داد: روز دوشنبه و سه شنبه نیز جلساتی را با حضور تعدادی از کارمندان امور بین الملل و مدرسان خارج از کشور برگزار کردیم.

این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:تاخیرهای متوالی در پرداخت حقوق و مزایای فرهنگیان خارج از کشور، موضوع چگونگی پرداخت و مزایا و فوق العاده اشتغال فرهنگیان اعزامی در مقایسه با سایر نهادهای دولتی، شیوه انتخاب فرهنگیان و نحوه گزینش آنان برای مدارس خارج از کشور و نحوه انتصابات در مراکز مدارس خارج از کشور و سرپرستی‌های معاونان مربوطه از محورهایی است که ما آنها را پیگیری می کنیم.

اولادقباد یادآور شد: مدارس خارج از کشور شامل 6 منطقه سرپرستی و 3 حوزه تک کشوری است که حوزه‌های سرپرستی همانند ادارات در مناطق آموزش و پرورش بوده و برابر مصوبه هیات وزیران مورد تصویب قرار می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه‌های سرپرستی شامل سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی در امارات متحده عربی، مدارس ایران در شبه قاره هند، مدارس ایران در سوریه، لبنان و اردن که مستقر در سوریه است، مدارس ایران در کویت و همچنین قطر و بحرین در ترکیه و کشورهای مشترک المنافع در قفقاز که مستقر در ترکیه است، می‌شود.

وی افزود: حوزه‌های تک کشوری نیز شامل سه بخش خاورمیانه و آفریقا، اروپا، آمریکا و کانادا و حوزه آسیای جنوب شرقی است که در حال حاضر ایران در 60 کشور دارای 111 مدرسه است که خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان مشتمل بر فرزندان کارگزاران، ماموران نظام، ایرانیان مقیم و سایر اتباع علاقمند به تحصیل در مدارس ایرانی را ارائه می‌کنند.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها