بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
اعضای حزب همچنان منتظر اعلام نظر کمیسیون ماده 10 احزاب درباره تخلفات صورت گرفته توسط حلقه پنج نفره در کنگره حزب و پس از آن هستند؛ اما به نظر نمی رسد که کمیسیون محترم عجله ای برای رسیدگی و اعلام نظر درباره کنگره حزب اعتماد ملی داشته باشد و این تأخیر خود باعث گسترده تر شدن اختلافات درون حزبی خواهد شد. امیدواریم کمیسیون ماده 10 احزاب به صورت قانونی و عادلانه هرچه سریعتر به وضعیت حزب اعتماد ملی رسیدگی کند.
تدبیر24»سامان سلیمانی مرند، فعال سیاسی و رسانه ای اصلاح طلب و عضو حزب اعتماد ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی دیدبان ایران درباره موضع اصلاح طلبان پیرامون وضعیت کنونی کشور و برخی اعتراضات به گرانی ها اظهار کرد: به نظر من متأسفانه وضعیت کشور در شرایط بحرانی است و ریشه این بحران علاوه بر فشارهای خارجی از سوی آمریکا و هم پیمانانش، در سیاست داخلی کشور نیز مشاهده می شود. آقای روحانی در انتخاب تیم اقتصادی خود قوی عمل نکرده است. از آقای روحانی انتظار می رفت با علمی که به عمق آسیب های اقتصادی وارده به کشور در دوران هشت ساله آقای احمدی نژاد داشتند، تیم قوی تر و تخصصی تری را انتخاب می کردند. از سوی دیگر جناح تندرو در کشور با هدف سنگ اندازی پیش پای دولت روحانی انواع فشارهای سیاسی را به دولت وارد می کند. تندروها دانسته یا نادانسته کلیت نظام را هدف رفته اند و خیال کرده اند که اگر تجمعات اعتراضی در کشور قدرت بگیرد، می توانند آنها را کنترل و جهت دهی کنند که این خیال خام و باطلی است.
 
وی افزود: اصلاح طلبان در شرایط کنونی پیشنهاداتی را به سران نظام مطرح کرده اند که گوئی با استقبال لازم مواجه نشده اند. اصلاح طلبان معتقد هستند که در شرایط کنونی یک وفاق و آرامش سیاسی داخلی تا حد زیادی می تواند روی اقتصاد کشور اثرگذار باشد.  اگر برخی جوانان نخبه ای که در بدنه اصلاح طلبان فعالیت می کنند، تصور کنند که راه اصلاحات در کشور بسته است و به خواست آنها اهمیت داده نمی شود،  به سمت اپوزیسیون نظام شدن پیش می روند و از آنجا که این جوانان به واسطه فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی در داخل کشور و ارتباط نزدیک با مردم و مشکلات روزمره دارای تجربه بیشتری نسبت به اپوزیسیون خارج کشور هستند، این ریزش می تواند خطری جدی برای حاکمیت نظام باشد و هزینه های سنگینی را به نظام وارد سازد. پس از مسئولین انتظار می رود که در چنین شرایط خاص با خطای استراتژیک و محاسباتی باعث نشوند که این استعدادها از درون نظام، در مقابل نظام قرار گیرند. پیشنهاد می شود که سران نظام هرچه سریعتر و بدون فوت وقت دست به اصلاحات گسترده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در داخل کشور بزنند. 
 
 
سلیمانی درباره آخرین وضعیت حزب اعتماد ملی نیز گفت: اعضای حزب همچنان منتظر اعلام نظر کمیسیون ماده 10 احزاب درباره تخلفات صورت گرفته توسط حلقه پنج نفره در کنگره حزب و پس از آن هستند؛ اما به نظر نمی رسد که کمیسیون محترم عجله ای برای رسیدگی و اعلام نظر درباره کنگره حزب اعتماد ملی داشته باشد و این تأخیر خود باعث گسترده تر شدن اختلافات درون حزبی خواهد شد. امیدواریم کمیسیون ماده 10 احزاب به صورت قانونی و عادلانه هرچه سریعتر به وضعیت حزب اعتماد ملی رسیدگی کند.
برچسب ها: تدبیر24 ، اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها