بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
چند روزی است که پویش مردمی پرسش از مسئولان در قالب «فرزندت کجاست» در شبکه‌های مختلف فضای مجازی مثل اینستاگرام و توئیتر راه افتاده است. نمایش زندگی لاکچری فرزندان برخی از مسئولان در فضای مجازی که به‌راحتی خود را به‌اصطلاح آقازاده و ژن خوب می‌نامند، این روز‌ها دقیقا چه کار می‌کنند؟ و آیا رانت‌های اطلاعاتی و آقازادگی چقدر توانسته برای آن‌ها آمد داشته باشد!

تدبیر24»این مطالبه‌گری عمومی، تعدادی از مسئولین فعال در شبکه‌های اجتماعی را وادار به توضیح در این باره کرد. البته عده‌ای نیز پیش‌دستی کردند و قبل از آنکه موضوع داغ شود در این باره توضیح دادند. اما هنوز هم مسئولینی هستند که بنا به هردلیلی دوست نداشته‌اند در این باره حرف بزنند.

پاسخ دهندگان به پرسش کوتاه و دو کلمه‌ای «فرزندت کجاست؟» که حالا یک موج اجتماعی شده‌است؛ جواب‌های جالبی دادند طوری که انگار بیکاری جوانان به آقازاده‌های سیاسی نیز رسیده‌است!

 

www.dustaan.com کمپینی که این بار مسئولان را به چالش کشید +عکس

از خانه‌داری تا چوپانی!

«سیدعباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیوستن به کمپین «فرزندت کجاست؟» در توییتر خود نوشت: «دو پسر و یک دختر دارم؛ پسر اول فوق لیسانس دانشگاه تهران است. در تهران زندگی می‌کند. شغل ثابت ندارد. با برخی از موسسات در حوزه‌های پژوهشی به صورت پروژه‌ای همکاری می‌کند. پسر دوم خرداد امسال کارشناسی‌اش را از دانشگاه اصفهان گرفته است. دخترم کلاس چهارم را در دبستان دولتی گذرانده است.»

«محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای شهر تهران که خودش از مشهورترین آقازاده‌های کشور است توضیح داد سه فرزند پسرش دقیقا چه کار می‌کنند: «سه پسر دارم، هر سه دانشجو و بدون شغل دولتی. عماد، متولد ۶٣ دانشجوی دکترای صنایع و مدیرعامل دفتر نشر و معارف انقلاب که خاطرات آیت‌الله را منتشر می‌کند. پسر دومم علی، متولد۶۵و فارغ‌التحصیل شهرسازی دانشگاه تهران و درخارج، دانشجوی بدون شهریه دکتراست. احسان متولد ٧۶ مهندسی انرژی در امیرکبیر می‌خواند».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال این کمپین نوشت: «پسرم لیسانس برق و فوق‌لیسانس مدیریت بازار دارد و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و استخدام هیچ‌جایی نیست و در حوزه مدیریت بازار، کار مشاوره‌ای انجام می‌دهد. دخترم طراح داخلی است و با همسر و دخترش در تهران زندگی می‌کنند و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و برخی اوقات طراحی داخلی برای دوستان و اقوام انجام می‌دهد. دامادم فوق‌لیسانس مدیریت دارد و مدیر یک شرکت خصوصی است. عروسم دکترای نانوتکنولوژی دارد و بیشتر به تربیت فرزندش مشغول است و به طور پاره‌وقت در دانشگاه فعالیت دارد. خدا را شاکرم که فرزندانم به‌دنبال خاتمه ماموریت من در سازمان ملل متحد، تحصیلاتشان را فورا به اتمام رسانده و بیش از ۶ سال است که به ایران بازگشته‌اند و همراه خانواده‌هایشان در تهران ساکن و مشغول به کار هستند.»

«سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش که حرف و حدیث‌هایی هم درباره طرح ترافیک پسرش منتشر شده نیز به این پویش پیوست و گفت: «دو فرزند دارم، فرزند بزرگترم که دختر است خانه‌دار و پسرم نیز مشغول گذران دوران سربازی است و فرزندانم به جز عتبات عالیات به هیچ کشور خارجی سفر نکرده‌اند.» گویا «سبحان بطحایی» که از قضا طلبه هم هست از اعضای هیئت تحلیلی سایت انصاف‌نیوز است.

«شهیندخت مولاوردی» دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی نیز از توییتر استفاده کرد تا نسبت به خانواده‌اش شفاف‌سازی کند و توضیح داد که دختر اولش مترجم آزاد و دیگری در حال آموزش مهارت فنی حرفه‌ای و جواهرسازی است.

«حسام الدین آشنا» مشاور ویژه رئیس‌جمهور نیز وارد گود شد و با تاکید روی اینکه فرزندانش از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکرده‌اند گفت که پسر اولش مهندسی عمران دانشگاه شریف و ارشد حمل و نقل از دانشگاه امیرکبیر دارد و بازهم قصد ادامه تحصیل دارد. پسر دومش هم هنوز دانش‌آموز است و کلاس یازدهم رشته ریاضی است. آشنا مثل همیشه از صحبت شفاف پرهیز کرد، اما جملاتش این مفهوم را می‌رساند که فرزندانش فعلا فاقد شغل هستند.

شهردار تازه وارد تهران نیز تاکید کرد که هرسه فرزندش در ایران هستند. افشانی مدارک تحصیلی فرزندان و دامادش را اعلام کرد و دقیقا نگفت که به چه کاری در ایران (!) مشغول هستند؟

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران نیز نسبت به شایعه‌های پیش آمده برای فرزندانش واکنش نشان داد و گفت: فرزندش هادی؛ با مدرک فوق لیسانس کارمند یک شرکت است و برخلاف شایعه‌های منتشر شده مدیرعامل نیست! دخترش هم لیسانسه و بیکار است. این حرف‌های وکیلی باعث اعتراضاتی نسبت به مجوز طرح ترافیک دخترش شد که وی از طریق توئیتر از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران خواست که این مجوز را باطل کند!

www.dustaan.com کمپینی که این بار مسئولان را به چالش کشید +عکس

«سیدمحمد علی ابطحی» معاون پارلمانی و حقوقی ریاست‌جمهوری در دوره اصلاحات با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود همراه با تصویری از خود در کنار سه دخترش در رابطه با فرزندانش نوشت: «در پاسخ به کمپین #فرزندت_کجاست از من هم کمپین خواست اعلام نظر کنم: من سه دختر دارم که همه در تهران هستند. فائزه لیسانس مردم‌شناسی از دانشگاه تهران؛ خانه‌دار و پاره‌وقت معلم دبستان. فاطمه لیسانس بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی، خانه‌دار و هفته‌ای دو روز دورکاری در بخش پشتیبانی شرکت خصوصی استارت‌آپی. فریده دانشجوی سال سوم هنر در دانشگاه تهران»

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم گفت: «دو فرزند دارم یک دختر که دبیرستانی است و یک پسر که دبستانی است. دخترم کلاس دهم را تمام کرده و وارد کلاس یازدهم می‌شود. پسرم هم کلاس پنجم را تمام کرده و وارد کلاس ششم می‌شود. هر دو هم تهران هستند. هر دو خانه خودمان هستند و هنوز جایی نرفتند. هنوز الحمدالله بچه‌هایمان به سنی نرسیده‌اند که ما را گرفتار کنند.»

«علی ربیعی» وزیر سابق کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حساب توئیتر خود نوشت: «ما همه با هم هستیم. خوشحالم فرزندانم با ۵ نوه کنار من هستند. همگی در دانشگاه‌های ایران تحصیل کرده‌اند. دو پسر من هیچ‌کدام کار دولتی ندارند و تنها دخترم به تربیت کردن فرزندانش مشغول است و دیگری که بیش از همه کنار من است ساکن قطعه ۷۰ بهشت زهرا است.»

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر دهه‌شصتی دولت یازدهم هم با انتشار عکس جالبی در صفحه اینستاگرام از خود و فرزندش که در حال کشیدن مو‌های او است، عملا نشان داد که فرزندش کجاست؟!

 

www.dustaan.com کمپینی که این بار مسئولان را به چالش کشید +عکس

«نادر قاضی‌پور» نماینده مردم ارومیه در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز متفاوت‌ترین شغل فرزند را میان چهره‌های سیاسی داشت و گفت: «من دو فرزند دختر و دو فرزند پسر دارم. هر دو دختر من تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد دارند و خانه‌دار هستند. یکی از فرزندان پسر من دانشجوی علوم پزشکی دانشگاه ارومیه است که در بیمارستان کار می‌کند. پسر دیگر من که دانشجوی دامپزشکی دانشگاه آزاد ارومیه است، گوسفند دارد چوپان است.»

«محمد باقر نوبخت» رئیس سامان برنامه و بودجه هم در حساب توئیتر نوشت: «خداوند نعمت ۳ پسر به من عطا کرده، فرزند اولم دانشجوی فوق‌لیسانس اقتصاد، دیگری دانشجوی دکتری عمران و پسر کوچکم دانشجوی کارشناسی زبان‌های خارجی و همگی در تهران هستند و هیچ‌یک شغل دولتی ندارند. تنها عروسم نیز دانشجوی دکتری شیمی است و گاهی به صورت پاره‌وقت تدریس می‌کند.»

«جواد کریمی قدوسی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، اما از پرفرزندترین مسئولینی بود که به کمپین فرزندت کجاست، پیوست و گفت: «۷ فرزند دارم. ۳ فرزند پسر و ۴ دختر، ۲ تا از پسر‌ها طلبه و در حال حاضر ساکن قم هستند و یکی از آن‌ها نیز مشغول خدمت در سپاه است. ۲ تا از دختر‌ها هم ساکن قم و در حوزه علمیه مشغول هستند. یکی از دختر‌ها هم در تهران مشغول تهیه رساله دکتری خود در رشته فلسفه اسلامی است. یکی دیگر از دختر‌ها هم خانه‌دار و ساکن مشهد است. داماد‌ها طلبه و عروس‌ها هم همین‌طور و همگی در قم، مشهد و تهران ساکن هستند. هیچ‌کدام از آن‌ها شغل دولتی ندارند.»

برچسب ها: تدبیر24 ، مسئولان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها