بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
ماندن یا نماندن محمدعلی افشانی در شهرداری همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و علیرغم اینکه برخی معتقدند قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل او می‌شود، اما شهردار می‌گوید میزان خدمت او در مشاغل دولتی به 30 سال نرسیده است.
تدبیر24»به نظر می‌رسد برای رسیدن به جواب صحیح و درستی برای حضور یا عدم حضور افشانی در شهرداری تهران باید کماکان منتظر بمانیم و ببینیم آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار می‌شود یا خیر؟ از همان زمان که این قانون در مجلس بررسی و به شورای نگهبان برای تایید ارسال شد، برخی از دستگاه‌ها شروع به برکناری مدیران بازنشسته خود کردند و اعلام کردند که پیش از تصویب این قانون و برای حمایت از جوانان، این قانون را در دستگاه‌های زیرمجموعه خود اجرایی می‌کنند.

در این میان اما بحث ماندن یا نماندن بسیاری از مدیران نیز مطرح شد، از استانداران گرفته تا شهرداران! افشانی که به تازگی و پس از استعفای نجفی و حواشی پیرامون آن‌، مدت کوتاهی است که سکان هدایت شهرداری را به دست گرفته و در بهشت ساکن شده است، حالا اما با مانعی تحت عنوان قانون منع بکارگیری بازنشستگان روبرو شده است. از همان زمان که این بحث مطرح شد، برخی اعلام کردند که شهردار تهران مشمول این قانون می‌شود و شورا باید برای انتخاب شهردار جدید به فکر باشد، افشانی اما بارها علاوه بر اینکه اعلام کرد که تابع قانون است، موضوع گرفتن استفساریه را نیز عنوان کرد. افشانی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به رفع این ابهام گفت: «اینکه این قانون مشمول من می‌شود یا خیر بستگی به استفساریه‌ای دارد که پس از ابلاغ و اجرا از مجلس خواهیم گرفت.»

کش و قوس‌ها و حدس و گمان‌ها در خصوص ماندن یا نماندن افشانی ادامه داشت که سالاری عضو شورای شهر از تشکیل کمیته‌ای برای انتخاب شهردار جدید خبر داد. سالاری در سخنانش اعلام کرد که بنا داریم تا کمیته‌ای را تشکیل دهیم که اگر قانون شامل افشانی شد ما نیز آمادگی لازم را داشته باشیم اما با توجه به اینکه افشانی مدارکی دال بر اینکه پیش از موعد بازنشستگی خود را بازخرید کرده است را نشان داده است، ما نیز ضرورتی برای تشکیل چنین کمیته‌ای نمی‌بینیم.

علیخانی: افشانی می‌گوید تابع قانون است

محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رویداد۲۴، با اشاره به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و آخرین وضعیت شهردار تهران، می‌گوید افشانی شهردار تهران همواره اعلام کرده که تابع قانون است. ما نیز به عنوان اعضای شورا معتقدیم قانون شامل حال هر کسی شود باید آن را بپذیریم و اجرا کنیم.

علیخانی ادامه داد: با توجه به این که این قانون ابلاغ نشده است ما نمی‌دانیم شامل حال چه کسانی می‌شود و از این بابت نمی‌توانیم برای آن مصداقی در نظر بگیریم و بحث استفساریه را مطرح کنیم.

هیچ کمیته‌ای تشکیل نشده است

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه فعلا کمیته‌ای برای انتخاب شهردار جدید تشکیل نشده تصریح کرد: اگر زمانی قانون شامل شهردار شد تا اجرای آن زمان می‌برد که می‌توان در آن مدت زمان، کارها را برای انتخاب شهردار جدید انجام داد و شورا نیز در آن موقع حتماً تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

علیخانی به جلساتی که هر دوهفته یکبار با شهردار تهران دارند هم اشاره می‌کند و می‌گوید: در جلساتی که با آقای افشانی داشتیم بحث بازنشستگی یا ارائه مدارک مبنی بر بازخرید کردن ایشان مطرح نبود و شاید با دوستان دیگر این موضوع طرح شده است. البته باید بگویم مشکلی هم از این بابت نداریم زیرا با تجربه‌ای که شورا داشت، خروج آقای نجفی و انتخاب اقای افشانی نیز به خوبی صورت گرفت، هرچند که این تغییرات سریع خوب نیست و علاوه بر زمانی که از ما می‌گیرد، تبعاتی را هم به همراه دارد، اما باید بگویم ما نیز آمادگی لازم را داریم.

رسولی مامور بررسی بازنشستگی افشانی شد

عضو شورای شهر ادامه می‌دهد: تنها صحبتی که در جلسه هم‌اندیشی صورت گرفت، این بود که آقای حسن رسولی از سوی  محسن هاشمی مامور شدند تا مسئله بازنشستگی آقای شهردار و جزئیات آن را بررسی کنند و به شورا ارائه دهند که فکر می‌کنم در هفته آینده که جلسه رسمی شورا تشکیل می‌شود، ایشان جزئیات را به ما اعلام کنند.

قانون شامل حال شهردار می‌شود/ اعضا به فکر تشکیل کمیته باشند

غلامرضا انصاری عضو سابق شورای شهر تهران نیز در گفت‌وگویی با رویداد۲۴، صراحتاً اعلام می‌کند که قانون شامل حال شهردار تهران می‌شود و بهتر است که اعضا به فکر تشکیل یک کمیته باشند.

انصاری ادامه می‌دهد: این قانون از سوی شورای نگهبان تایید شده و صراحتاً همه افرادی که بالای 30 سال خدمت دولتی داشته‌اند از جمله شهردار تهران را شامل می‌شود. بهتر است که اعضای فعلی شورای شهر کمیته‌ای را تشکیل دهند و آمادگی هرگونه تغییری را داشته باشند.

اعضا یک شهردار جامع الشرایط انتخاب کند

انصاری ادامه داد: بهتر است شورا کمیته‌ای را مامور این کند که گزینه‌های مورد نظر را بررسی کنند و شهرداری که جامع الشرایط و به مشکلات کلان‌شهر تهران واقف باشد را انتخاب کنند. شهردار باید بتواند به صورت اصولی کسب درآمد کند و در بخش‌های که نیاز است به صورت منطقی پول را هزینه کند. معتقدم مدیریت شهری یک مدیریت چند وجهی است و نیاز به فردی دارد که در همه زمینه‌ها صاحب نظر و از قاطعیت و جسارت لازم برخوردار باشد تا چالش‌های پیش‌رو و بحران منابع مالی و اجرایی موجود را به نحو شایسته مدیریت نماید.
برچسب ها: تدبیر24 ، رسولی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها