بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
می دانید ارتباط گروه خونی با بیماری ها بسیار نزدیک تر از حد انتظار شماست ؟ یعنی ابتلا به بیماری های قلبی ، نازایی و حتی سرطان در برخی از گروه های خونی بیشتر است .
تدبیر24»همانطور که قبلا ذکر شد، در مورد انتقال و اهدا خون دانستن نوع خون حیاتی است.علاوه بر این ، در حالی که بیماران همه انواع خون می توانند نوع خون O - RH منفی دریافت ( O - )، یک بیمار با O - RH منفی تنها می تواند از نوع گرو ه خونی خود دریافت کند.

واقعیتی در مورد گروه خونی خانواده تان ، کدام گروه خونی در معرض کدام بیماری ها قرار دارند؟

بیماری های مرتبط با گروه خونی ، تشخیص زمینه لخته خون :

آزمایش خون به تشخیص سرطان در مرحله اولیه کمک می کند ، یک زمینه ژنتیکی شفاف برای انواع گروه خونی AB، A، Bکه مبتلا به لخته خون می شوند یا شروع به ایجاد واریس می کنند وجود دارد این لخته های خونی اگر درمان نشوند می توانند به ریه ها بروند و زندگی یک فرد را به خطر بیاندازند.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها در حدود ۶۶،۰۰۰ نفر به مدت بیش از ۳۰ سال، یک مطالعه نشان داد که افراد با گروه خونی A، B و AB در مقایسه با افراد با گروه O ، دارای ۴۰ درصد ریسک بالاتری در ابتلا به لخته خون دارند

بیماری های مرتبط با گروه خونی ، بیماری قلبی :

طبق مطالعات، افراد ی که گروه خونی AB، دارند در مقایسه با افراد گروه خونی O، ۲۳ درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را دارند.

افراد با گروه خونی B ۱۱ درصد افزایش خطر دارند در حالی که افراد با نوع A دارای ۵ درصد ریسک بالاتری هستند.

استعداد بیشتر در برابر کلسترول بالا نیز در افراد با گروه خونی A کشف شد.

از سوی دیگر ، افراد با گروه خونی Oکم ترین خطر حملات قلبی را دارند.

خوشبختانه، این استعدادهای ژنتیکی می توانند با پیروی از سبک زندگی سالم و اتخاذ معیارهای رژیم غذایی که به حداقل رساندن خطرات برای شما و خانواده تان کمک می کنند ، کنترل شوند.

بیماری های مرتبط با گروه خونی ، سرطان و گروه خونی :

طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، خطر سرطان معده در افرادی که گروه خونی A دارند در مقایسه با افراد گروه خونی O بیشتر است.

در مقابل، افراد گروه خونی O بیشتر در معرض زخم معده قرار دارند.

از سوی دیگر، داشتن گروه خونی B یا AB خطر پیشرفت سرطان لوزالمعده را افزایش می دهد.

بیماری های مرتبط با گروه خونی ، تشخیص مشکلات مربوط به تولید مثل و باروری :

زنان با گروه خونی O دارای ذخیره تخمدانی پایینی هستند که به دلیل سطح بالای هورمون FSHمنجر می شود و ناباروری را در پی دارد.

در مورد بارداری، زنان باردار، ناسازگاری با خون جنین می تواند رخ دهد اگر آن ها همان RH ( منفی - منفی ) را نداشته باشند و همین این باعث می شود بدن زن واکنش نشان دهد، گویی نسبت به جنین حساسیت دارد، که می تواند به آن آسیب برساند. راه حل یک داروی تزریقی است که پزشک متخصص تجویر می کند.

برنامه غذایی خانواده خود را برنامه ریزی کنید :

هیچ گونه یافته قطعی برای بهبود سلامت شما با پیروی از رژیم غذایی مطابق با نوع خون وجود ندارد.

با این حال، افرادی که رژیم غذایی را امتحان کرده اند در مورد نتایج مطلوب هنگام از دست دادن وزن و حفظ سطح انرژی صحبت می کنند.

برای جلوگیری از بروز بیماری ها در گروه خونی مختلف رژیم غذایی سالم شامل موارد زیر است:

نوع O:شما می توانید گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات بخورید؛ توصیه می شود مصرف غلات، حبوبات را محدود کنید.

نوع A:بهترین غذاها برای این نوع سبزیجات، پنیر سویا، ماهی، غذاهای دریایی، حبوبات، لوبیا و میوه هستند. شما باید مصرف گوشت، لبنیات، لیمو و گندم را محدود کنید.

نوع B:تمام گوشت ، به جز مرغ ، برای آنها خوب است. همچنین توصیه می شود که محصولات لبنی، لوبیا، حبوبات و سبزیجات را مصرف کنند.

نوع AB:آن ها می توانند ماهی و غذای دریایی، لبنیات، لوبیا، میوه ها و سبزیجات، همه به طور متوسط بخورند؛ اگرچه آن ها باید از گوشت قرمز اجتناب کنند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها