بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۱۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
تقدیر سرپرست وزارت کار از مهندس سبحانی
شرکت " اکسیر نوین فرآیند آسیا" در بین ۱۰ کارآفرین برتر ملی سال ۹۶ قرار گرفت.
تدبیر24»در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر سال 96 و با حضور انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی 10 کارآفرین برتر ملی سال 96 معرفی و تقدیر شدند.

در این جشنواره از مهندس جلیل سبحانی از شرکت " اکسیر نوین فرآیند آسیا"  به عنوان کارآفرین برتر ملی تقدیر شد.

 گفتنی است  شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا با توجه به نیاز اساسی کشور به تولید کاتالیستها و با اتکا به تیم های تحقیقاتی خود، شروع به تحقیقات گسترده در زمینه تولید کاتالیستها کرد و با توجه به اینکه عمده نیاز کشور به خصوص صنعت نفت به کاتالیستهای حاوی فلزات گرانبها از جمله پلاتین، پالادیوم، رودیوم، نقره و طلا است، لذا تمرکز اصلی این شرکت بر روی تولید این دسته از کاتالیستها قرار گرفت و هم اکنون نیز چرخه کامل تولید این کاتالیست ها در دست این شرکت قرار دارد.

سبد محصولات و خدمات  شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا شامل مواردی از جمله تولید کاتالیست های واحدهای نفتا ریفورمینگ پالایشگاهی  CCR  و CRU، تولید کاتالیست های واحدهای آروماتیک سازی، تولید کاتالیست دهیدروژناسیون پارافین ها جهت واحدهای MTBE ، LAB و تولید پروپیلن از پروپان و همچنین تولید کاتالیست های واحدهای ایزومریزاسیون پالایشگاهی جهت تولید بنزین یورو 4 و یورو 5 است.

از سوی دیگر تولید کاتالیست اکسیداسیون اتیلن جهت تولید اتیلن اکسید و تولید کاتالیست ایزومریزاسیون اتیل بنزن و زایلین ها نیز در سبد محصولات این واحد قرار دارد.

شایان ذکر است که کلیه مراحل بازیابی انواع فلزات گرانبها از کاتالیست مستعمل، تولید پایه های کاتالیست ، خالص سازی فلزات مورد استفاده ، تولید نمک های مورد استفاده در ساخت کاتالیست و مراحل تلقیح به طور کامل در این شرکت انجام می شود.

همچنین در بخش صنعت این جشنواره ، هاله حامدی فر از شرکت تحقیقاتی – تولیدی "داروسازی سینا ژن"  از استان البرز،  فریدون معبودی از شرکت تحقیقاتی – تولیدی داروسازی سینا ژن  از استان البرز ، سلمان بارانی بهبهانی از شرکت "نیک ریس زنجان" از استان زنجان، سید حامد واحدی از شرکت "پترو صنعت گامرون" از استان هرمزگان، احمد طاهری از شرکت "نوین بافان پرنگ" از استان گیلان ، خواهران ثمر و سحر رحمانی از شرکت "آلوم کابل کاوه" از استان مرکزی به عنوان کارآفرینان برتر بخش صنعت معرفی و تقدیر شدند.

انوشیروان محسنی بندپی در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر که امروز 29 مرداد ماه با حضور جمعی از کارآفرینان برتر برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما از سرمایه‌های انسانی ارزشمند و سرمایه‌های طبیعی ذی قیمتی برخوردار است، اما در اینکه آیا در نظام برنامه‌ریزی هوشمند توانسته‌ایم، از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، جای سوال است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی استراتریک، راهبردی و بلندمدت برای کارآفرینان از سوی دولت تاکید و در ادامه با اشاره به وضعیت ایران در رتبه‌بندی فضای کسب و کار جهانی و جوانان جویای کار در کشور خاطرنشان کرد: در زمینه فارغ التحصیلان رشته های مهندسی رتبه خوبی در دنیا داریم و فارغ التحصیلان ما در بسیاری از محیط های علمی توانسته اند توانمندی های خود را به منصه ظهور بگذارند.

وی با اشاره به وجود گرایش عمومی مردم به کارآفرینی گفت: باید برای افزایش مهارت، توانایی و ارتقای کیفی اقداماتی صورت بگیرد .

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید شرایطی را فراهم کنیم که در زمینه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی گام‌های اساسی برداریم.

محسنی بندپی از آمادگی این وزارتخانه برای نشست های مشترک با کارآفرینان به منظور بررسی راهکارهای رفع موانع فعالیت های کارآفرینانه خبر داد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها