بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
معاون اداره‌کل درآمد حق بیمه تأمین اجتماعی با بیان اینکه حدود 80 هزار معلم مدارس غیردولتی بیمه هستند، گفت: معلمانی که بیمه نیستند می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده و ادعای اشتغال خود را اعلام کنند.معاون اداره‌کل درآمد حق بیمه تأمین اجتماعی با بیان اینکه حدود 80 هزار معلم مدارس غیردولتی بیمه هستند، گفت: معلمانی که بیمه نیستند می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده و ادعای اشتغال خود را اعلام کنند.

تدبیر24»لیلا متعارفی، معاون اداره کل درآمد حق بیمه تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع عدالت آموزشی در تماسی تلفنی درباره وضعیت بیمه معلمان مدارس غیردولتی، گفت: اکنون حدود 80 هزار نفر از معلمان مدارس غیردولتی بیمه هستند. 

وی در پاسخ به این پرسش که چند نفر از معلمان مدارس غیردولتی فاقد بیمه هستند، افزود: آموزش و پرورش اعلام کرده است که 200 هزار معلم مدارس غیردولتی دارد که مطلع نیستم چه تعداد کارمند و بیمه شده رسمی این وزارتخانه هستند.

متعارفی ادامه داد: به هر صورت ما مکلف هستیم طبق قانون نسبت به بیمه افراد مشغول در کارگاه‌ها اقدام کنیم و همه مشمولان این بخش را هم بیمه کرده‌ایم. 

وی با بیان اینکه تعداد واقعی افرادی که هنوز تحت پوشش نیستند برای ما هم جای ابهام دارد، گفت: اگر آموزش و پرورش اعلام کرده که 200 هزار معلم در مدارس غیردولتی دارند که 80 هزار نفرشان بیمه هستند، باید از آموزش و پرورش درباره آن 120 هزار نفر پرسید؛ مگر ما ممانعتی برای بیمه ایجاد کرده‌ایم؟ تأمین اجتماعی هیچ ممانعتی ندارد. 

معاون اداره‌کل درآمد حق بیمه تأمین اجتماعی گفت: معلمانی که بیمه نیستند می‌توانند به شعب مراجعه و ادعای اشتغال خود را اعلام کنند اما اگر آموزش و پرورش تهدید به اخراج یا جایگزینی دارد ما دخیل نیستیم. وظیفه قانونی ما بیمه کردن افراد است و راه باز است اگر کارفرمایی استنکاف کرد آن معلم ها به شعب تأمین اجتماعی محل مدرسه مراجعه و درخواست دهند و موارد را اعلام کنند تا در کمیته های مربوط رسیدگی شود.

وی ادامه داد: افرادی که با ارائه مستندات ادعای سابقه می‌کنند، حق بیمه را محاسبه کرده و طبق مواد قانونی به کارفرما ابلاغ بدهی م‌ کنیم. مدارس میتوانند به میزان آن اعتراض کنند اما در هر صورت باید آن را پرداخت کنند. 

متعارفی درباره دستمزد بسیار پایین معلمان مدارس غیردولتی که حتی 300 یا 500 هزار تومان هم هست، گفت: گویا در بخش مربوطه در آموزش و پرورش به دنبال آیین‌نامه برای تصویب روابط دستمزدی هستند. حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار بر مبنای روزانه حدود 37 هزار تومان به علاوه 110 هزار تومان مزایای انگیزشی است؛ در ماده 33 قانون تأمین اجتماعی تأکید شده است دستمزد مبنای افراد مشمول کسر حق بیمه نباید از حداقل حقوق کمتر باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، فرهنگیان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها