بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
درحالیکه خیلی از افراد در سنین میانسالی خود را بازنشست می کنند، ستاره هایی هم هستند که هنوزز در سن صد سالگی کار می کنند

تدبیر24»سن طلایی در دنیای هالیوود و البته در سینمای جهان زمانی است که بازیگران در اوج جوانی و شهرت کاری قرار دارند. زمانیکه در صدر فیلم های پرفروش بوده و طرفداران برای دیدن آنها نمی تواند صبر کنند. جذابیت و تجمل از پایه های اصلی صنعت سینما هستند. متاسفانه با بالا رفتن سن خیلی از ستاره ها به فراموشی سپرده می شوند. 
برخی از ستاره ها مانند مریلین مونرو در سنین جوانی از دنیا رفتند، اما ستاره هایی هم هستند که با وجود سن بالا در سلامت به سر برده اما از سمت مردم تقریبا به فراموشی سپرده شده اند. اما دیدن این ستاره ها و یادآوری خاطرات گذشته همیشه برای ما شیرین و نوستالژیک است. 
در این پست قصد داریم ستاره های قدیمی هالیوود که هنوز در سلامت هستند را معرفی کنیم:

تیپی هدرن (Tippi Hedren) 88 ساله
این بازیگر و مدل 88 ساله شاید الان در انزوا باشد، اما نزدیک به هفت دهه در مرکز توجه و محبوبیت بود. عکس سمت چپ تیپی را در سن 20 سالگی وقتی که مدل بود نشان می دهد. از زمانی که او جلوی دوربین عکاسان قرار می گرفت خیلی نگذشته است؛ بازیگری افسانه ای که به آلفرد هیچکاک معرفی شد. از آن موقع این بازیگر فراز و فرودهایی را تجربه کرد تا  در تریلر ترسناک «پرندگان» The Birds بازی کرد. این بازیگر در طول سالها در فیلم ها و سریال های زیادی ظاهر شد، مثل سریال جنایی CSI، فیلم کمدی Samples و the sitcom Cougar Town. آخرین کار این هنرمند هم در سال 2018 چهره گوچی برای تمام زمان ها بود.

تیپی هدرن 
تیپی هدرن 88 ساله

 

کرک داگلاس- 101 ساله
کرک داگلاس در ابتدا به خاطر بازی در تعداد زیادی فیلم و کارگردانی به شهرت رسید.  اما حالا او را با عنوان یکی از مسن ترین ستاره های هالیوود نام می برند. کرک داگلاس در جوانی سال 1946 و با بازی کردن در فیلم نوآر The Strange Love of Martha Ivers از فقر و تندگستی رهایی یافت. کرک داگلاس در طول دوران کاری پربار خود در بیش از 90 فیلم ظاهر شد و اخیرا در سن 101 سالگی جایزه بهترین نمایشنامه را از آن خود کرد تا با کاترین زتا جونز و دختر خواننده اش جشن بگیرد.

 کرک داگلاس,101 ساله
کرک داگلاس- 101 ساله

 


دیوید آتنبورگ David Attenborough- 92 سال
آیا یک مکان طبیعی که دیوید آتنبورگ معرفی آنرا بر عهده نگرفته باشد ارزش تماشا کردن دارد؟ من که می گویم نه! ما این مرد افسانه ای را دهه 60 و در تلویزیون های سیاه و سفید می دیدیم تا کم کم تلویزیون ها رنگی و سه بعدی شد؛ با این وجود دیوید آتنبورگ هنوز در 99 سالگی فعال بوده و به معرفی مکان های طبیعی و حیات وحش می پردازد. گویا هیچ چیز نمی تواند سرعت این مرد را کندتر کند.

دیوید آتنبورگ,عکس 
دیوید آتنبورگ 92 ساله


دیک وان دایک Dick Van Dyke- 92 سال
بازی کردن در سریال های کمدی دهه 60  برای این بازیگر کافی نبود؛ برای همین دیک وان دایک شروع به بازی در فیلم های موزیکالی مثل Mary Poppins، Chitty Chitty Bang Bang، Bye Bye Birdie کرد. این سخن به معنی این نیست که او کم کار شده باشد. او به بازیگری ادامه داد و همین سالهای آخیر در سن 92 سالگی در کمدی فانتزی Night at the Museum بازی کرد.

دیک وان دایک 
دیک وان دایک 92 ساله

 


اوا ماری سنت Eva Marie Saint - 94 سال
کسی که می تواند بعد از  70 سال کاری هنوز پیشرو باشد قطعا فردی نیست جز اوا ماری سنت. این بازیگر بیشتر به خاطر بازی در فیلم درام Waterfront و فیلم North by Northwest مشهور است. بازی در فیلم های بیشمار جوایز زیادی نیز برای این بازیگر خانم به همراه داشته است. او همچنان به کار کردن ادامه می دهد تا جاییکه اخیرا هم در فیلم های قهرمانی «بازگشت سوپرمن» و فیلم رمانتیک «افسانه زمستان» نیز بازی کرده است.

اوا ماری سنت 
اوا ماری سن 94 ساله

 

شان کانری Sean Connery- 87 سال
شان کانری به عنوان چهره اصلی 007 در مجموعه جاسوسی جیمز باند به شهرت رسید و نقش این شخصیت را در اولین قسمت این فیلم 7 قسمتی بازی کرد. بعد از آن بازیگری برای شان کانری فراز و فرودهایی داشته است؛ او در فیلم هایی چون فیلم گانگستری The Untouchables و فیلم اکشن ماجراجویی ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی و The Hunt for Red October بازی کرده است. متاسفانه شان کانری سال 2007 اعلام بازنشستگی کرد. اما اعلام کرد که همیشه عاشق و طرفدار سبک زندگی سالم و آرام است.

 شان کانری
شان کانری از گذشته تاکنون

 


لورتا لین Loretta Lynn- 86 ساله
این ستاره موسیقی کانتری با آهنگ های بی نظیرش در دهه 60 به شهرت رسید. لورتا آن زمان با آهنگ های  One’s on the Way، Fist City و You Ain’t Woman Enough رکورد بیشترین فروش را داشت. هنر لورتا لین هم جوایز زیادی را نصیبش کرد و هم بیش از 48 میلیون نسخه از آلبوم هایش در سراسر جهان فروش رفت. ترس از سلامت برای این خواننده به معنی این است که سرعت کارش را آرام کرده، اما در سن 86 سالگی هنوز هم فعال است.

 لورتا لین
لورتا لین 86 ساله
 


کلوریس لیچمن Cloris Leachman- 92 سال
کلوریس لیچمن درواقع بازیگری نبوده که ما ار قبل بشناسیم و عاشقش باشیم. این ستاره در ابتدا کارش را به عنوان برنده دختر شایسته  شیکاگو شروع کرد. او سپس وارد رقابت میس ورد آمریکا شد. بعد از چندین سال  لییچمن وارد صنعت سینما شد و در فیلم هایی چون Last Picture Show و Facts of Life بازی کرد. این بازیگر جداد در سال 2018 در فیلم درام «من می توانم تصور کنم» بازی کرده است.

 کلوریس لیچمن
کلوریس لیچمن 92 ساله

 


ورا لین Vera Lynn- 101 سال
ترانه سرای بریتانیایی بیشتر به خاطر ترانه هایش که به صورت گروهی در جنگ جهانی دوم خوانده می شد، معروف شد. این ترانه سرا که اصالتا بریتانیایی است برای معرفی هنر خود به سراسر جهان سفر کرد. ترانه های معروفش دوباره همدیگر را خواهیم دید و صخره های سفید دوور هستند. او بعد از اتمام جنگ ابتدا در رادیو و بعد در تلویزیون شروع به کار کرد. جالب اینکه این ستاره هنوز به فعالیت خود ادامه داده و سال 2017 آلبومی به نام ورا لین صد ساله منتشر کرد.

 ورا لین,صد ساله
ورا لین 101 ساله از گذشته تا کنون

 


اد اسنر Ed Asner - 88 
این بازیگر نزدیک 50 سال در برنامه های کمدی ایفای نقش کرد؛ اما عمده شهرت او به خاطر بازی در نقش Lou Grant در برنامه Mary Tyler Moore بود. اما این بدین معنی نیست که او کار را تعطیل کرده است. بعد از ورود به قرن جدید این بازیگر در فیلم کریسمسی «الف» ، انیمیشن درام UP  یا «بالا» و برنامه تلویزیونی همسر خوب بازی کرد.به نظر می رسد حتی سن بالای 80 سال هم نمی تواند این ستاره را متوقف کند.

اد اسنر,888 ساله
برچسب ها: تدبیر24 ، سلامت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها