بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
مدیر "ناسا" اعلام کرد که به سکونت طولانی ‌مدت انسان روی کره ماه امیدوار است

تدبیر24»"جیم برایدنستاین"(Jim Bridenstine) مدیر "ناسا" در نشستی که با خبرنگاران در مرکز فضایی "هوستون" داشت، اعلام کرد که ناسا قصد دارد "ماژول‌های دروازه‌ای" را بسازد که به مدت طولانی در مدار ماه قرار می‌گیرند.  وی گفت: ما قصد داریم که تعداد زیادی از انسان‌ها را در فضا استقرار دهیم.

این دروازه‌، ماموریت‌های علمی ۳۰ تا ۶۰ روزه را پشتیبانی خواهد کرد و کلیدی برای بررسی و درک جزئیات بیشتری از ماه خواهد بود.

سال‌های بعد نیز، ماژول دوم برای اعزام فضانوردان به کره "مریخ" ساخته خواهد شد. برایدنستاین افزود، اولین دروازه برای رفتن به ماه است و دومی وسیله‌ای برای حمل‌ونقل در فضای عمیق.

وی ادامه داد، ما قصد داریم که به مدت طولانی در ماه باقی بمانیم. هدف ما تنها رفتن به سطح ماه نیست. برایدنستاین عامل کلیدی در موفقیت این پروژه را وجود آب در سطح ماه می‌داند.

ناسا اعلام کرد که صدها میلیارد تن یخ روی سطح ماه وجود دارد.

یافته‌ها حاکی از آن است که تاکنون دانشمندان موفق به مشاهده مستقیم آب روی سطح ماه شده‌اند و در تاریک‌ترین و سردترین نقاط ماه نیز یخ وجود دارد.

میزان آب موجود در ماه منبع ارزشمندی نه‌تنها برای نوشیدن است، بلکه منبعی برای تولید سوخت موشک‌ها و اکسیژن برای تنفس محسوب می‌شود.

برایدنستاین در ماه آوریل با "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا نیز راجع به وجود آب در ماه گفت‌وگو کرد.

برایدنستاین در مصاحبه با "رویترز" اظهار کرد که نسل بعدی اکتشافات ماه با وجود موشک‌ها و ابزاری میسر خواهد شد که بتوانند چندبار مورد استفاده قرار گیرند.

ناسا به دنبال ساخت یک ایستگاه فضایی است که بتواند به مدت طولانی در ماه باقی بماند و بتواند میان ایستگاه فضایی موجود در زمین و سطح ماه در رفت‌وآمد باشد.

پروژه اعزام انسان به ماه طی ۱۷ ماموریت "آپولو" در سال ۱۹۷۲ میلادی پایان یافت.

بودجه پیشنهادی ترامپ برای ناسا ۱۹.۹ میلیارد دلار بوده است.

بنابر اعلام ناسا، پلتفرم ساخت یک دروازه برای گردش در مدار ماه در سال ۲۰۲۰ عملی خواهد شد.


برچسب ها: تدبیر24 ، ناسا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها