بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
اهل پشت گوش انداختن هستید؟ زیادی برای شروع یا انجام کارهایتان تعلل می‌کنید؟ مطالعه‌ای تازه‌ نشان داده است که دلیل این عادت شاید به بعضی اجزای مغز شما و اندازه آنها مربوط باشد.

تدبیر24» مویرا اسکات، کارشناس بهره‌وری معتقد است که باید برای انگیزه بخشیدن به خود، ویژگی‌های شخصی را در نظر داشته باشیم.

متخصصان در این مطالعه در حوزه علوم روان‌شناسی می‌گویند که پشت گوش انداختن کارها بیشتر به مدیریت احساسات مربوط می‌شود تا مدیریت زمان.

ارهان گنچ، یکی از محققان دانشگاه رور بوخوم آلمان در این باره با توجه به نتایج آزمایشات می‌گوید: کسانی که آمیگدال بزرگتر دارند درباره عواقب منفی کارهایشان نگرانی بیشتری دارند و به همین دلیل مایلند که کارها را پشت گوش بیندازند و تعلل کنند.

در این آزمایش‌ها دو بخش از مغز بررسی شده که مشخص می‌کند آیا ما جزو افرادی هستیم که پی‌گیر کارها و قرارهایشان با خود هستند یا عادت داریم همه چیز را به تعویق بیندازیم.

وقت دارید، فقط باید برنامه‌تان را مشخص کنید

در این آزمایش‌ها اسکن مغز ۲۴۶ نفر در جست‌وجوی سرنخی برای فعال بودن با نبودن آنها بررسی شد.

آزمایش تازه نشان داده است که اندازه آمیگدال یا بادامه -عضوی بادام‌شکل در لوب گیجگاهی مغز- در افرادی که اهل پشت گوش انداختن هستند، بزرگتر است. این بخش عمدتا وظیفه پردازش احساسات و کنترل انگیزه را بر عهده دارد.

همچنین در این افراد ارتباط بین آمیگدال و بخش پشتی کمربند جلویی قشر مغز یا DCAA ضعیف‌تر است. DCAA از اطلاعات آمیگدال استفاده می‌کند تا درباره واکنش بدن تصمیم بگیرد. این بخش از مغز با مسدود کردن و مدیریت احساسات موازی و عوامل حواس‌پرتی به تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

این پژوهش نشان می‌هد افرادی که امروز و فردا می‌کنند در فیلتر کردن احساسات متناقض و عوامل حواس‌پرتی ناتوان‌ترند چون ارتباط بین آمیگدال و DCAA در مغز آنها به خوبی کسانی نیست که پی‌گیر و کننده کار هستند.

توصیه‌هایی برای پشت‌گوش‌اندازها

بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی،‌ مویرا اسکات، کارشناس بهره‌وری معتقد است که باید برای انگیزه بخشیدن به خود ویژگی‌های شخصی را در نظر داشته باشیم.

عوامل حواس‌پرتی را به حداقل برسانید

او می‌گوید: باید آگاه باشیم که چه وقت‌هایی داریم کارها را پشت گوش می‌اندازیم و ترفندهایی برای راه انداختن خودمان در چنته داشته باشیم.

اسکات توصیه می‌کند:

- اگر برای کاری که دارید می‌کنید موعدی در نظر نگرفته‌اید، بازه‌های زمانی کوتاه‌تر تعیین و از تایمر برای تنظیم زمان استفاده کنید؛ مثلا هر ۲۵ دقیقه یک بار یک تنفس پنج دقیقه‌ای بگیرید و هر ۹۰ دقیقه تنفسی بلندتر.

- فهرستی را که برای کارهایتان تهیه می‌کنید به وظایف کوچکتری تقسیم کنید که تعریف آن واضح‌تر و مشخص‌تر باشد. این کار باعث می‌شود انجام و تکمیل وظایف تعریف‌شده آسان‌تر شود.

- تلاش کنید که عوامل حواس‌پرتی را به حداقل برسانید. قرار دادن موبایل در حالت پرواز یا رفتن به جایی که کمتر حواستان پرت شود و مجبور به انجام کار باشید، کمک می‌کند.

- مشغول کردن خود معمولا راحت‌تر از انجام کارهایی است که از آنها فرار می‌کنیم. به جای آن که کار اصلی‌ را انجام دهیم، ترجیح می‌دهیم که سرمان را به کارهای ریز و درشت دیگر مشغول کنیم با این بهانه که برای کارهایمان به اندازه کافی وقت نداریم. وقت دارید فقط باید برنامه‌تان را مشخص کنید.

برچسب ها: تدبیر24 ، پشت گوش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها