بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۱۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
چهار مدل پی ال سی داریم که به اختصار به توضیح هریک می پردازیم. مینی پی ال سی ها(mini PLC)، پی ال سی های کمپکت(Compact PLC)، پی ال سی های ماژولار (Modular PLC)، پی ال سی های رک (Rack PLC)
تدبیر24»مینی پی ال سی ها ، پی ال سی های کوچک با عملکرد ی مشابه پی ال سی های بزرگ اند که تعداد ورود ی و خروچی آنها کم و حدود 40 عدد است. در شرکت زیمنس به آنها  لوگو  و در شرکت امرون به زِن معروف است.
پی ال سی های کمپکت:هر پی ال سی از سه بخش ورودی و خروجی ، تغذیه و پردازنده تشکیل شده است. دراین پی ال سی ها هر سه بخش در یک جعبه قرار داده شده است . در شرکت زیمنس به  S7-200 معروف اند. و حدود 300 ورودی و خروجی دارد.
 پی  ال سی های ماژولار:  در این مدل بخش های اصلی پی ال سی  یعنی تغذیه، پردازنده ، ورودی و خروجی از هم جدا هستند و برای تشکیل پی ال سی به هم وصل می شوند.
4- پی ال سی های رک (Rack PLC):شبیه ماژولارند با این تفاوت که سه بخش جدا به هم متصل نمی شود بلکه هر سه بخش به یک ماژول مرکزی متصل می شوند .
معروف ترین برندهای پی ال سی 7 برند زیر است که به اختصار درباره ی آن ها توضیح می دهیم:

آلن بردلی ،ای بی ،زیمنس ، ای بی بی ، امرون ،دلتا ،فتم، کینکو ، ال اس ،اشنایدر الکتریک  
آلن برد لی ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده پی ال سی در آمریکا و زیمنس بزرگترین شرکت تولید کننده ی پی ال سی در اروپا است.مکان تولید پی ال سی میتسووبیشی  در ژاپن،دلتا در تایوان ، FATEK در تایوان،کینکو در چین،LS در کره و اشنایدر الکتریک در فرانسه می باشد.در کلاس های آموزش پی ال سی به بررسی انواع پی ال سی می پردازیم.به ترتیب پی ال سی های زیمنس ، آمرون، ABB، دلتا،FATEK، کینکو،LS، اشنایدر الکتریک دارای 4 ،4،4،3،3،2،5سری می باشد.
انواع تابلو برق های صنعتی
تابلوهای برق صنعتی را به چهار روش طبقه بندی  می کنند. 1- برحسب ایستایی 2-بر حسب ساختمان و شکل ظاهری 3- محل نصب تابلو 4-عملکرد تابلو
تابلوهای ایستا بر روی پایه های خود نصب می شوند در حالی که  تابلوهای دیواری یا به صورت روکار یا به صورت توکار در دیوار نصب می شوند. محل نصب تابلومی تواند در فضای باز یا فضای بسته مثل مناطق مسکونی باشد. تابلو های برق از نظر عملکرد به چند بخش تقسیم می شوند.
1-پی ال سی ها که برای کنترل یک پروسه ی صنعتی استفاده می شود. تابلوهای برقی که برای کنترل جریان AC  , DCاستفاده می شود و شامل درایور ها، مدار فرمان کنتاکتور ، مدار کنترل کننده ی موتور می باشد.   تابلو هایی که جهت توزیع برق و توزیع جریان بین تجهیزات صنعتی استفاده  میشود. تابلوهای  اصلاح ضریب قدرت یا تابلوهای  های بانک خازنی .
تابلوهای برق از نظر ساختمان و شکل ظاهری به دو گونه ی  تابلو های کشویی و تابلو های متال اینکلوز تقسیم بندی می شوند. تابلوهای برق  METAL INCLOSED  محفظه ای تمام بسته دارند و تجهیزات در آن نصب می شوند. تابلوهای کشویی دارای  سرویس راحت و ایمنی بالاتر است و  به دو گروه  تابلوی کنترل موتور و تابلوی مرکز قدرت تقسیم می شوند. این مقاله بخشی  از مقالات آموزش  تابلو برق صنعتی  می باشد.
برندهای برتر لوازم خانگی
سامسونگ شرکت کره ای است که  علاوه بر کیفیت بالا زیبایی ظاهری مطلوبی در لوازم خانگی  دارد.   ال جی دومین کارخانه ی  چند منظوره الکترونیکی  در کره ی جنوبی است .شرکت زیمنس سومین شرکت تولید لوازم خانگی است. دلونگی یکی از برندهای لوازم خانگی در اروپا است. بکو یک مارک تولید کننده ی لوازم خانگی در ترکیه است. برند اسمگ  یک برند ایتالیایی و برند میله یک برند مطرح آلمانی و برند الکترولوکس یک برند سوئدی  در  تولید لوازم خانگی است. مقالاتی مرتبط با آموزش تعمیر لوازم خانگی برای علاقه مندان در سایت قرار داده شده است.
انواع برندهای دوربین مداربسته
شرکت هایکو ویژن شرکت تولید کننده ی  دوربین های مداربسته در چین است که  دستگاه های زیر را تولید می کند:  ان وی آر ، دی وی  آر ، سرورهای ویدیویی دیجیتال، دوربین مدار بسته ، کارت های فشرده سازی، دوربین اسپیددام . شعبه های آن در آمریکا ،هلند، چین و دبی گسترده شده است.   دوربین های مداربسته شرکت سونی در ژاپن جزء بهترین دوربین های مداربسته ی جهان است .دوربین های مداربسته ی داهوا در چین تولید کننده ی دوربین های مداربسته PTZ داهوا ، دوربین های مداربسته تحت شبکه، دوربین های آنالوگ، دستگاه  ان وی آر ، دوربین های ترافیکی، اچ دی سی وی آر   می باشد.شرکت سامسونگ یکی از بهترین برندهای خرید لوازم الکترونیکی است. که در سئول کره ی جنوبی قرار دارد. شرکت لوجی تک در سوییس قرار دارد. در آموزش نصب دوربین مداربسته به ابررسی انواع دوربین مداربسته  می پردازیم.
برچسب ها: تدبیر24 ، پی ال سی ها
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها