بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۳۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا، FDA هشدار می‌دهند مصرف بستنی و سایر نوشیدنی‌هایی که در آن از نیتروژن مایع مشهور به نفس اژد‌ها استفاده می‌شود می‌تواند سبب آسیب‌های شدید به سلامت افراد به ویژه نوجوانان شود.

تدبیر24»به تازگی در دنیای خوراکی‌های صنعتی استفاده از نیتروژن مایع در تهیه برخی بستنی و نوشیدنی‌ها مورد توجه فروشندگان و مشتری‌ها قرار گرفته است.

www.dustaan.com رواج مُدى جدید و فوق العاده خطرناک بین نوجوانان +تصاویر


کارشناسان هشدار می‌دهند نیتروژن مایع سبب کاهش بسیار زیاد دمای خوراکی می‌شود به اندازه‌ای که حتی از دمای قطب جنوب هم می‌تواند کمتر باشد و مصرف آن مخلوط با بستنی یا نوشیدنی باعث آسیب شدید به عملکرد ارگان‌های بدن خواهد شد.


www.dustaan.com رواج مُدى جدید و فوق العاده خطرناک بین نوجوانان +تصاویر

مصرف خوراکی‌هایی که در آن‌ها نیتروژن مایع به کار رفته است، سبب آسیب به مری و معده می‌شود؛ از نیتروژن مایع دربسیاری موارد از جمله صنایع غذایی برای نگهداری مواد خوراکی همچنین در ساخت رایانه استفاده می‌شود.


www.dustaan.com رواج مُدى جدید و فوق العاده خطرناک بین نوجوانان +تصاویر

در زمینه پزشکی از نیتروژن مایع برای حذف زگیل و مَنگُوله‌های پوستی استفاده می‌شود، زیرا سبب منجمد شدن این ضایعه‌های پوستی و مرگ سلول‌های آن‌ها می‌شود.

با وجود آنکه نیتروژن مایع سمی نیست، اما به دلیل ایجاد سرمای بیش از اندازه‌ای که هنگام مصرف خوراکی‌های تهیه شده با آن وارد بدن می‌شود برای سلامت انسان مضر است.

www.dustaan.com رواج مُدى جدید و فوق العاده خطرناک بین نوجوانان +تصاویر


نیتروژن مایع می‌تواند دمایی برابر با منفی ۲۴۰ درجه فارنهایت (منفی ۱۴۰ درجه سلیسیوس) داشته باشد و مصرف بستنی یا نوشیدنی تهیه شده با این مایع می‌تواند سبب کرخت شدن پوست، سوختگی اعضای بدن و آسیب شدید به بافت گلو، مری و معده شود.

www.dustaan.com رواج مُدى جدید و فوق العاده خطرناک بین نوجوانان +تصاویر


در خوراکی‌هایی که در آن‌ها نیتروژن مایع استفاده شده است وقتی نیتروژن به تدریج حل می‌شود به شکل دود از میان بستنی یا نوشیدنی ظاهر می‌شود و این برای عده بسیاری از نوجوان‌ها جذاب و باعث جلب توجه است.

www.dustaan.com رواج مُدى جدید و فوق العاده خطرناک بین نوجوانان +تصاویر


نیتروژن به طور طبیعی درجهان به شکل گاز وجود دارد و برای تبدیل به مایع باید دمای آن را بسیار پایین آورد.

بدن انسان به شدت نسبت به سرما و کاهش درجه حرارت حساس است و تماس اعضای بدن با مواد غذایی سرد می‌تواند سبب یخ زدن آب در سلول‌های پوستی وعروق خونی شود که در نهایت سبب اختلال در عملکرد اعضای بدن می شود.

افزون بر آسیب به اعضای درونی بدن، استنشاق بخار ناشی از نیتروژن مایع در زمان مصرف بستنی یا نوشیدنی می‌تواند سبب مشکل‌های تنفسی به ویژه در افراد مبتلا به بیماری هایی چون آسم شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت با توجه به کافی نبودن اطلاعات درباره اثر‌های مصرف نیتروژن مایع بر سلامت بدن، افراد از خوراکی و مایع‌های حاوی این ماده خودداری کنند.


برچسب ها: تدبیر24 ، جدید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها