بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا برخی هتل‌های ایتالیا طبقه‌ای با شماره‌ی 17 ندارند؟ بله درست حدس زده‌اید. مردم ایتالیا عدد هفده را عدد بدشانسی می‌دانند. داستان این بدشانسی عدد هفده، به زمان رم باستان بازمی‌گردد. عدد هفده به رومی «XVII» نوشته می‌شود که معنای آن به لاتین، «زندگی من تمام است» می‌شود.
تدبیر24»مردم هر کشوری برای خود اعتقاداتی دارند که گاهی برخی از آنها به نظر دیگران عجیب است. مردم ایتالیا از جمله مردمانی هستند که برخی اعتقادات خرافی در بین آنان رواج دارد که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می‌کنیم.

عجیب‌ترین خرافات در کشور ایتالیا

17، عدد بدشانسی

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا برخی هتل‌های ایتالیا طبقه‌ای با شماره‌ی 17 ندارند؟ بله درست حدس زده‌اید. مردم ایتالیا عدد هفده را عدد بدشانسی می‌دانند. داستان این بدشانسی عدد هفده، به زمان رم باستان بازمی‌گردد. عدد هفده به رومی «XVII» نوشته می‌شود که معنای آن به لاتین، «زندگی من تمام است» می‌شود. به همین دلیل این عدد را به مرگ ربط می‌دهند و روی برخی سنگ قبرهای قدیمی آن را حک کرده‌اند.

عجیب‌ترین خرافات در کشور ایتالیا

قرار دادن کلاه بر روی تخت خواب

قرار دادن کلاه بر روی تخت خواب، یکی از مواردی است که در ایتالیا بدشگون تلقی می‌شود. آنها اعتقاد دارند این کار نشانگر سوگواری و مرگ است.

نفر سیزدهم، سر میز غذا جایی ندارد

اگر خود را کنار میز شام دیدی که دوازده نفر غیر از تو در آنجا حضور دارند، بدان که بدشانس هستی! ایتالیایی‌ها بر این باورند که در آخرین شام مسیح، سیزده نفر بر سر میز شام، حضور داشته‌اند.

اگر مجرد هستی، از جارو حذر کن!

به باور ایتالیایی‌ها اگر جارو به پای یک فرد مجرد اصابت کند، او هرگز در زندگی خود، ازدواج نخواهد کرد!

از گربه‌ی سیاهی که عبور می‌کند، بپرهیز!

ایتالیایی‌ها می‌گویند اگر یک گربه‌ی سیاه دیدی که از جایی عبور می‌کند تو از آن مسیر عبور نکن، زیرا بدشانسی می‌آورد! آنها گربه‌ی سیاه را نماد جادو و شیطان می‌دانند.

عجیب‌ترین خرافات در کشور ایتالیا

خوردن عدس در شب سال نو

یکی از رسوم ایتالیایی‌ها خوردن عدس در شب سال نو است. این کار حتما باید بعد از ساعت 12 انجام شود. آنها بر این باورند که چون عدس به سکه شبیه است، برای آنها خوش‌شانسی و پول به ارمغان می‌آورد.

نقل مکان به خانه‌ی جدید و مبارزه با ارواح خبیثه!

برخی مردم ایتالیا بر این باورند، برای نقل مکان به یک خانه‌ی جدید، به ویژه در مورد زوج‌های جوان، باید آن خانه را از وجود ارواح خبیثه پاک کرد. آنها برای این کار در گوشه و کنار خانه‌‌ی جدید نمک می‌پاشند.

عجیب‌ترین خرافات در کشور ایتالیا

گردنبند به شکل شاخ، نماد موفقیت

برخی مردم جنوب ایتالیا بر این باورند که گردنبد به شکل شاخ، خوش‌شانسی می‌آورد و شیطان را دور می‌کند.

زدن به آهن برای جلوگیری از بدیمنی

در برخی از کشورها، برای دور از شانس بد یا چشم زخم، به تخت می‌زنند، اما در ایتالیا این امر متفاوت است. آنها برای دوری از بدشگونی، به آهن می‌زنند!

نان را با دست چپ نخورید

به باور ایتالیایی‌ها نان همیشه باید رو به بالا قرار گیرد. یعنی بخش رویی نان، در مقابل دیدگان باشد. آنها خوردن نان با دست چپ و یا چاقو را مایه‌ی تأسف می‌دانند.

برچسب ها: تدبیر24 ، خرافات
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها