بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کیم جونگ اون با رژیم سختگیر کمونیستی خود، مردم کره شمالی را از سایر جهان جدا کرده است. دولت این کشور با ممنوع کردن همه رسانه‌های خارجی، آزادی بیان و مطبوعات را در این کشور منع کرده است. همه محتوایی که شهروندان در تلویزیون می‌بینند یا در رادیو می‌شنوند یا در روزنامه‌ها می‌خوانند کاملا کنترل و سانسور می‌شود.

تدبیر24»به همین دلیل بنیاد حقوق بشر نیویورک اخیرا پروژه «فلش درایو برای آزادی» را آغاز کرده است، ابتکاری که به مردم کره شمالی کمک می‌کند نگاهی به دنیای بیرون داشته باشند. شاید باور کردنش سخت باشد که در عصر دراپ‌باکس و گوگل‌درایو، فلش درایو این قدر به کار بیاید. اما این قطعات پلاستیکی در کره شمالی می‌توانند ابزار بسیار قدرتمندی باشند. در این پروژه، فلش‌های اهدایی با فیلم‌، کتاب‌های الکترونیکی، نمایش‌های تلویزیونی و مقالات ویکیپدیا پر شده و به کره شمالی قاچاق می‌شوند.

کمک به آزادی کره شمالی با اهدای فلش+عکس


این پروژه امیدوار است بتواند با کیم جونگ اون مبارزه کند و او را ساکت کند. مدیر عامل این پروژه می‌گوید: «آزادی اطلاعات از حقوق اساسی انسان است و بدون دسترسی به اطلاعات آگاه شدن غیرممکن است. در جامعه بدون اینترنت یا رسانه‌های مستقل، و در جایی که دولت بر اطلاعات شما کنترل کامل دارد، این قطعات پلاستیکی کوچک که با فیلم، کتاب و سایر محتویات پر می‌شوند، پنجره‌ای به دنیای بیرون هستند.» برخی مردم کره شمالی از دیکتاتوری کشور خود فرار کرده و آزادی را در کره جنوبی یافته اند و در آنجا گروه‌های مدنی تشکیل داده اند که برای سایر مردم کشورشان اطلاعات می‌فرستند.
برچسب ها: تدبیر24 ، آزادی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها