کد خبر: ۱۱۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
زندگی بدن با کالری ادامه می یابد و کالری یعنی واحدهای انرژی دریافت شده از غذا. وزن شما بستگی به تعادل یا عدم تعادل کالری دریافت شده و کالری مصرف شده دارد. بیشتر از مصرف دریافت کنید، افزایش وزن پیدا کرده و کمتر از مصرف دریافت کنید، لاغر می شوید.
تدبیر24»کالری اضافه ی بدن خود را چگونه می سوزانید؟ آیا می دوید یا رژیم غذایی سنگین به کار می برید؟

جالب است بدانید که هیچ یک از اینها راهکار مناسبی نیست. در واقع حتی کسانی که به شدت تمرین می کنند، تنها بخش بسیار اندکی از کالری خود را می سوزانند. در واقع بیشتر کالری بدن انسان طی فعالیت های گرمازای غیر ورزشی مصرف می شود.

زندگی بدن با کالری ادامه می یابد و کالری یعنی واحدهای انرژی دریافت شده از غذا. وزن شما بستگی به تعادل یا عدم تعادل کالری دریافت شده و کالری مصرف شده دارد. بیشتر از مصرف دریافت کنید، افزایش وزن پیدا کرده و کمتر از مصرف دریافت کنید، لاغر می شوید.

چگونه کالری اضافه ی بدن خود را چگونه می سوزانید؟!

در اینجا ما شما را با روش های بدن برای سوزاندن کالری آشنا می کنیم.

میزان کالری مصرف شده برای جریان عملکرد طبیعی بدن؛ این سیستم ۶۰ درصد از کالری مصرفی شما را در بر گرفته و بسته به میزان عضلات و حجم بدنتان، می تواند بیشتر از این هم باشد.

2 ـ انرژی مصرف شده برای هضم غذا؛ در واقع دریافت کالری نیز نیازمند سوزاندن آن است. این مورد نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد از مصرف شما را به از آن خود می کند.

3 ـ فعالیت های گرمازای ورزشی؛ این همان چیزی است که هنگام به خاطر آوردن کالری سوزی در ذهنتان تداعی می شود. یعنی انرژی سوزانده شده هنگام ورزش. با اینکه در مورد درصد این مورد غالبا اغراق می شود، باید بدانید که درصد کمی از مصرف انرژی روزانه ی شما را در بر می گیرد. به همین دلیل رژیم غذایی مناسب نسبت به ورزش در درجه ی اهمیت بالاتری برای افرادی قرار می گیرد که قصد کاهش وزن دارند.

چگونه کالری اضافه ی بدن خود را چگونه می سوزانید؟!

4 ـ فعالیت های گرمازای غیر ورزشی؛ این مورد اشاره به فعالیت های عادی و روزمره ی شما دارد. هر چیزی غیر از ورزش مثلا رفتن به بازار برای خرید یا بالا رفتن از پله ها و غیره در این دسته قرار می گیرند. بسته به فعالیتتان این مورد بین ۱۵ تا ۵۰ درصد از کالری شما را مصرف می کند.

چگونه کالری اضافه ی بدن خود را چگونه می سوزانید؟!

عقل سلیم حکم می کند که ساده ترین راه را برای کاهش وزن انتخاب کنیم و آن افزایش فعالیت های غیر ورزشی است. پیاده روی به جای رانندگی، استفاده از پله به جای آسانسور، این دو به تنهایی می توانند مصرف کالری شما را دو تا سه برابر کنند. اگر شغل پشت میزی دارید، هر از چند گاهی از پشت صندلی بلند شده و قدم بزنید. خانه را مرتب کنید، با کودکانتان بازی کنید یا حتی اتومبیل خود را کمی دورتر از مقصدتان پارک کنید و کمی قدم بزنید. حتی چیز هایی که ممکن است به ذهنتان خطور نکنند، تأثیر گذارند مثلا جویدن آدامس! یا تایپ کردن با افزایش مصرف انرژی متناسبند. اینگونه به سلامت خود نیز کمک رسانده اید، چون قدرت قلب و استخوان ها و همچنین سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.

برچسب ها: تدبیر24 ، اضافه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها