بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۱۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
دنیا دختر ۶ ساله ساروی زمانی‌که تصور می‌کرد به هر آن چیزی که در زندگی خود احتیاج داشت رسیده در یک چشم بهم زدن زندگی پُردردی را تجربه کرد.

تدبیر24»دنیا و پدر و مادرش وارد خانه جدیدشان شدند، خانه‌ای که سقف‌شان متعلق به خودشان بود و خوشحالی وصف‌ناپذیری داشتند، اما این خوشحالی دیری نپایید و پس از گذشت ۲۶ روز حادثه‌ای اتفاق افتاد که تمام زندگی‌اش تاریک شد، به حدی تاریک و پُردرد که تحمل هر روزش برای او برابر با مرگ است.

www.dustaan.com چوب حراج بانک بر دارایی سوخته دنیا +تصاویر دلخراش

ساعت ۲ نیمه شب بود که حادثه انفجار گاز در منزلی در خیابان فلسطین ساری در ۲۴ آذرماه ۹۶ رخ داد، ولی تصویر آن هر روز و هر لحظه مقابل چشمان دنیا تکرار و تکرار می‌شود.

دنیا در آن لحظه هیچ‌گاه تصویر پدر و مادرش را فراموش نمی‌کند که به هر طرف می‌دویدند، تلاش پدرش برای باز کردن در قفل شده، شکستن پنجره و راهرو‌های پُرخون از ذهنش حتی برای لحظه‌ای دور نمی‌شود.

پدر و مادر دنیا ۱۱ روز در مقابل مرگ مقاومت کردند و در آی‌سی‌یو بستری بودند، بیش از این تاب نداشتند و به فاصله یک روز از یکدیگر فوت کردند و دنیا ماند با پدربزرگ و مادربزرگ پیر و عمه و عمو‌های دلسوزش.

www.dustaan.com چوب حراج بانک بر دارایی سوخته دنیا +تصاویر دلخراش

زندگی این کودک ۶ ساله پُراز درد است و همه واقعیت‌های زندگی‌اش درد می‌کند، از آن روز تاکنون این کودک انواع عمل جراحی و انواع دارو‌ها را تجربه کرد به حدی که خواب چند دقیقه‌ای و خوردن غذا برایش تقریباً به آرزو تبدیل شده است.

تا دو ماه قبل سه مرحله دهان دنیا مورد عمل جراحی قرار گرفت تا بتواند قدرت خوردن غذا داشته باشد و تا قبل از آن برای خوردن غذا باید از نی کمک می‌گرفت البته غذا که هیچ قوتی در حدی که بتواند زنده باشد.

www.dustaan.com چوب حراج بانک بر دارایی سوخته دنیا +تصاویر دلخراش

برای مصاحبه به دیدار پدربزرگ و مادربزرگ دنیا رفتیم منتها اصلاً شرایط خوبی نداشتند، اگر بخواهند کلمه‌ای درباره دنیا صحبت کنند باید چند روز در بیمارستان بستری شوند حتی برای فرار از واقعیت‌ها منزل خود را ترک کردند و به منزلی دیگر رفتند، عمه دنیا که به همراه عمه و عموی دیگر این کودک که در طول دوران درمان همراهش بودند درباره وضعیت کنونی دنیا در گفتگو با فارس، گفت: شرایط دنیا نسبت به دو ماه گذشته با کمک پزشکان تغییر کرده که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

* دنیا با خاطرات تلخ یکه و تنها ماند

وی افزود: هیچ چیزی از گذشته دنیا باقی نمانده و این دختر بچه با خاطرات تلخ یکه و تنها مانده، تنها چیزی که برایش از پدر و مادرش به جای مانده خانه پدری است که البته در رهن بانک است.

عمه دنیا بیان کرد: در حال حاضر با توجه به عدم پرداخت اقساط، بانک قصد مزایده خانه پدری دنیا، تنها بازمانده این دخترک را دارد که در این زمینه پیگیری زیادی انجام شده، ولی نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی ادامه داد: پدربزرگ دنیا پیرمردی ۶۰ ساله است که توان کار کردن همه روز‌ها را ندارد تنها برخی روز‌ها کار می‌کند و همه ما نگران آینده دنیا هستیم؛ به‌ویژه پدربزرگ و مادربزرگش و تصمیم گرفتیم که دنیا به‌عنوان فرزندشان به حساب آید تا دست‌کم کمی خیال‌شان آسوده شود.

عمه دنیا با بیان اینکه این کودک تقریباً همه روز‌ها درگیر اقدامات درمانی از جمله تزریق کورتون، جلسات روان‌شناسی، فیزیوتراپی و سایر است، اضافه کرد: حتی در برخی زمان‌ها حالش به حدی وخیم می‌شود که دوست دارد خود را از پنجره پرت کند و به زندگی‌اش پایان دهد چرا که دیگر تحمل درد ندارد.

www.dustaan.com چوب حراج بانک بر دارایی سوخته دنیا +تصاویر دلخراش

 

وی تصریح کرد: برادرزاده‌ام به‌دلیل شدت سوختگی باید همواره با لباس سوختگی باشد که هزینه خرید لباسش بسیار بالاست و با توجه به اینکه در سن رشد قرار دارد باید هر یک یا دو ماه لباس جدید خریداری شود که در حال حاضر با توجه به نوسانات ارزی قیمت لباسش معادل ۱۵ میلیون تومان است.

عمه دنیا بیان کرد: در مدت ۸ ماه گذشته پزشکان تلاش بسیار زیادی کردند حتی برخی از حق خود گذشتند و حتی دستمزدشان را هم نگرفتند بابت جلسات فیزیوتراپی حتی یک جلسه نیز مبلغی پرداخت نکردیم که جای قدردانی دارد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته دنیا تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت، اما هزینه‌ای که پرداخت می‌شود کفاف مخارجش را نمی‌دهد به این دلیلی که هزینه‌های درمانی‌اش بسیار بالاست.

* وضعیت خودم تقریباً همانند دنیا بود/حس همزادپنداری پیدا کردم

فیزیوتراپ معالج دنیا درباره وضعیت بیمارش در گفتگو با فارس، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم از دست دادن پدر و مادر چقدر سخت است و هر فردی که حس دلسوزی داشته باشد تلاش می‌کند تمام تلاش‌های خود را برای بهبودی‌اش بکار بندد و بیشتر برایش وقت بگذارد.

اباذر بوستان‌دوست افزود: با توجه به اینکه وضعیت خودم تقریباً همانند دنیا بود این موضوع موجب شد حس همزادپنداری به این دختربچه پیدا کنم.

وی اضافه کرد: من فرزند شهید هستم و پدرم در ابتدای سال ۶۱ در عملیات فتح‌المبین شهید شد و پس از شهادت پدرم مشکل مشابه دنیا برای من و خانواده‌ام پیش آمد که مدت سه سال آواره بودیم که خیلی آزاردهنده است؛ وقتی فهمیدم که چه مشکلی برای منزل پدری دنیا پیش آمد حس همدردی مضاعفی پیدا کردم.

این فیزیوتراپ بیان کرد: این مسأله خیلی دردناک است که انسان وابسته به کسی دیگر غیر از پدر و مادر خود باشد و ضربه ابدی برای آن فرد خواهد بود.

* ترس دنیا به‌دلیل دردناک بودن مراحل درمان

بوستان‌دوست با بیان اینکه بخشی از مراحل درمانی برای دنیا دردناک بود، گفت: این موضوع موجب می‌شد دنیا از من بترسد، ولی سعی می‌کردم در طول درمان حداکثر فرصت را در اختیارش قرار دهم.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی افرادی که دچار سوختگی عمیق می‌شوند تشکیل گوشت اضافه است که این موضوع بیشتر در صورت دنیا دیده می‌شد با توجه به اینکه زیبایی در دید همه در صورت فرد است تحمل این مشکل برای کودک مضاعف شده است.

این فیزیوتراپ اظهار کرد: مشکل دیگر دنیا این بوده که به‌دلیل تورم در بینی نمی‌توانست از بینی نفس بکشد که با توجه به اینکه در بحث فنی تا حدودی سررشته دارم با استفاده از تجهیزات خاص وسیله‌ای برای تنفس بهتر دنیا ساختم با اینکه در تخصص من نیست و الان نیز در حال ساخت وسیله‌ای بزرگ‌تر هستم به این دلیل که دنیا روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است.

بوستان‌دوست بیان کرد: در طول درمان متوجه شدم لباسی که برای دنیا تهیه شد از کیفیت خوبی برخوردار نیست و نمی‌تواند روی صورتش تأثیر بگذارد به همین دلیل از خانواده‌اش خواستم لباس جدید از شرکتی که من معرفی کردم تهیه کنند که خانواده نیز در این زمینه با من همکاری کردند.

وی با اشاره به اینکه روزی که برای نخستین‌بار دنیا را دیدم روی ویلچر نشسته بود و توان حرکت نداشت، گفت: به‌دلیل شرایطش از راه رفتن ترس داشت که به‌تدریج قدرت راه رفتنش را به‌دست آورد.

این فیزیوتراپ ادامه داد: با توجه به سوختگی در ناحیه دست‌ها احتمال اینکه خشکی دست به مفصل‌هایش برسد زیاد بود که البته با انجام اقدامات درمانی موفق شدیم این کودک دامنه حرکتی‌اش را به‌دست آورد.

بوستان‌دوست اضافه کرد: مشکل صورت دنیا نیز با انجام اقدامات درمانی و تزریق کورتون خیلی بهتر شده و اقدامات درمانی در حال ادامه است.

وی خاطرنشان کرد: این کودک باتوجه به سن پایین شرایط دردناکی را تجربه کرده که تحملش دردآور است در ارتباط با منزل پدری‌اش شاید الان درکش را نداشته باشد، ولی در آینده درکش را پیدا خواهد کرد و به‌تدریج روی روحیه و شخصیتش اثرگذار خواهد گذاشت از همه مردم تقاضا دارم هر کس به هر نحو ممکن به دنیا کمک کند.

* روند درمان طولانی‌مدت در انتظار دنیا

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره در گفتگو با فارس، اظهار کرد: دنیا به‌دلیل حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد دچار آسیب‌های جسمی و روانی شد که درمان‌های بسیار طولانی دارد در عین حال نیازمند حمایت مادی و معنوی البته با حفظ عزت نفس است.

عالیه زمانی‌کیاسری با اشاره به اینکه اواخر آذر این حادثه برای دنیا اتفاق افتاد، افزود: پس از گذشت ۳۸ روز که در بیمارستان شهید زارع ساری بستری شد به خانه بازگشت که به‌تدریج متوجه از دست دادن پدر و مادرش شد.

وی بیان کرد: از طریق مدیر مدرسه‌ای که دنیا در مقطع پیش‌دبستانی تحصیل می‌کرد از ماجرا باخبر شدم و پس از ترخیص دنیا او را از نزدیک ملاقات و وضعیت سوختگی‌اش را مشاهده کردم که بسیار شدید بود.

دانشیار گروه بیهوشی اضافه کرد: با پزشک معالج دنیا صحبت کردم و از آن زمان تاکنون البته با همکاران این بخش پیگیر اقدامات درمانی هستیم و اینکه باید چه مراقبت‌هایی بر روی این کودک صورت گیرد.

زمانی با اشاره به اینکه دنیا دو ماه نخست روی تخت بود و حرکتی نداشت، افزود: در حال حاضر با کمک پزشکان و فیزیوتراپ و همکاری خانواده قادر به حرکت است که جای تقدیر دارد.

وی با اعلام اینکه روند درمان دنیا راضی‌کننده است، تصریح کرد: روند درمانی همچنان ادامه دارد و درحال حاضر وضعیت تنفس و خوردن غذا رو به بهبودی است.

متخصص بیهوشی ومراقبت‌های ویژه خاطرنشان کرد: بقایای سوختگی روی صورت و اندام‌های این کودک باید کاهش داده شود و همچنین بحث‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی درحال انجام است.

زمانی یادآور شد: روند درمان طولانی‌مدت در انتظار این کودک بوده که باتوجه به طول مدت نیازمند حمایت است.

* ورود همه خیران برای کمک به دنیا/ضرورت حفظ تنها یادگار پدری

معاون توانمندسازی (مسکن و اشتغال) بهزیستی مازندران در این‌باره در گفتگو با فارس، گفت: دنیا زیرپوشش بهزیستی قرار گرفت، اما حمایتی که این کودک نیاز دارد از توان بهزیستی خارج است و نیازش به مبالغ بیشتر از این‌هاست که لازم است رسانه‌ها و خیران ورود پیدا کنند.

نورالدین علاءالدینی افزود: با توجه به اینکه این مسکن تنها یادگار و سرمایه این کودک رنج‌دیده است که دچار آسیب‌دیدگی‌های جسمی و روحی شده است که کمک به این کودک حرکتی بزرگ و انسان‌دوستانه بوده که همت رسانه‌ها و خیران و همت دستگاه‌های حمایت‌گر را می‌طلبد تا سرمایه این کودک حفظ شود.

با توجه به پیگیری‌های آتش‌نشانی از علت انفجار در منزل پدری دنیا هنوز دلیل آن مشخص نشد و نظری در این زمینه ارائه نشده است.

به گزارش فارس، هشت ماه است که دنیا از نوازش‌های پدرانه و آغوش گرم مادرش محروم شد و تنها درد را تجربه می‌کند؛ دردی که تحمل آن در توان افراد مسن نیست چه برسد به
برچسب ها: تدبیر24 ، بانک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها