بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۱۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰

تدبیر24»کیش یکی از جزایر خلیج فارس است که در استان هرمزگان واقع شده است. جزیره‌ی کیش از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود، به طوری که سالانه در حدود یک میلیون گردشگر را به خود می‌بیند.

این میزان گردشگر در کنار جمعیت ۲۵ هزار نفری جزیره، از راه‌های گوناگونی برای تردد در سطح شهر بهره‌مند هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.اطلاعات بیشتر در مورد تور کیش در سایت سفر باتو موجود است.

تاکسی

بدون تردید اصلی‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی کیش، تاکسی است. تاکسی‌های رنگارنگی که در خیابان‌های این شهر مهم‌ترین نقش را در جابه‌جایی شهروندان و مسافران دارند. تاکسی‌های کیش از خودروهای باکیفیتی تشکیل شده‌اند و غالبا به رنگ‌های سفید و زرد پیدا می‌شوند.

به طور معمول، تاکسی‌های سفیدرنگ به عنوان تاکسی‌های تلفنی یا دربستی و تاکسی‌های زردرنگ به عنوان تاکسی‌های خطی استفاده می‌شوند.

شرکت‌های تاکسیرانی گوناگون و متعددی نیز در کیش مشغول به فعالیت هستند. به هر ترتیب در هر نقطه‌ای از جزیره و در هر زمان می‌توانید با یکی از مراکز تاکسیرانی تماس گرفته و درخواست تاکسی کنید.

مینی بوس

دیگر وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی جزیره‌ی کیش، مینی‌بوس‌ها هستند. تا به امروز این سرویس حمل و نقل عمومی از دو خط مجزا در جزیره تشکیل شده است. خط یک مینی‌بوسرانی از ۱۳ ایستگاه و خط دو مینی‌بوسرانی از ۴۲ ایستگاه بهره‌مند است.

با این تعداد ایستگاه مینی‌بوس، تقریبا بیشتر مساحت و مکان‌های اصلی جزیره‌ی کیش پوشش داده شده است و در صورت نیاز می‌توانید از این وسیله برای عبور و مرور خود استفاده کنید.

اجاره خودرو بدون راننده

آخرین مورد اگرچه در زیرمجموعه‌ی حمل و نقل عمومی قرار نمی‌گیرد اما به دلیل فراگیر شدن آن لازم به معرفی است. با پیشرفت و توسعه‌ی جزیره‌ی کیش در سال‌های اخیر و همین‌طور تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری کشور، شرکت‌های متعددی در جزیره، اقدام به اجاره دادن خودروهای بدون راننده کرده‌اند.

این شرکت‌ها با توجه به گسترش روزافزون فعالیت‌های خود، با ارائه‌ی انواع خودروها در طیف‌های قیمتی متنوع، مشتریان و علاقه‌مندان زیادی، اعم از شهروندان و گردشگران، پیدا کرده‌اند. تنها به یاد داشته باشید که اگر مایل به اجاره‌ی خودرو در جزیره‌ی کیش بودید، به دلیل شرایط جوی، کیفیت خودرو را، مخصوصا از لحاظ سیستم سرمایشی، در نظر بگیرید. در سفر با تور های کیش پیشنهاد می شود اجاره خودرو بدون راننده را تجربه کنید.

حمل و نقل عمومی در دبی

دبی، شهری مدرن و لوکس است و مقصدی فوق العاده برای یک سفر امن و تجملی به شمار می آید. دبی برای دلایل زیادی مثل استاندارد های بالای زندگی، گزینه های تفریحی زیاد و متفاوت برای افراد و خانواده ها، آب هوای گرم و سواحل تفریحی در دنیا شهرت دارد. سیستم حمل و نقل این شهر درست همان چیزی است که از شهر پیشرفته ای مثل دبی انتظار می رود. برای رفت و آمد در این شهر گزینه های زیاد و البته مدرنی دارید که می توانید بدون نگرانی با آن ها رفت و آمد کنید. اگر قصد سفر به این شهر را دارید.برای سفر با تور دبی پیشنهاد می شود به سایت سفر باتو مرا جعه کنید.

تاکسی

از آنجایی که مسیرهای شهری دبی گیج کننده هستند و این شهر ترافیک زیادی دارد، بهتر است به جای اجاره ی ماشین، از تاکسی استفاده کنید. تاکسی های این شهر کیفیت بالایی دارند و گران هم نیستند. تاکسی ها در دبی عموما تمیز، جدید و امن هستند. راننده ها مبلغ مشخص و معقولی را برای سفرهای درون شهری از شما می گیرند و گزینه امنی برای توریست ها، خصوصا خانم های تنها به شمار می آیند.

در این شهر حتی می توانید تاکسی هایی با سقف صورتی را ببینید که مخصوص بانوان هستند. تعداد زیادی از این تاکسی های مخصوص را می توانید در فرودگاه هم ببینید. پس اگر یک خانم هستید و قصد دارید تنها به دبی سفر کنید، تاکسی ها گزینه ی بسیار خوبی برای رفت و آمد در شهر به شمار می آیند. مثل بیشتر شهر های دنیا، ممکن است بعضی وقت ها پیدا کردن تاکسی برایتان مشکل باشد. در اینجور مواقع می توانید به صورت آنلاین تاکسی خصوصی بگیرید. دبی شرکت های تاکسیرانی زیادی دارد و به طور کلی تاکسی های این شهر در۴ دسته ی رنگی صورتی و سفید، زرد و سفید، آبی و سفید و سبز و سفید قرار می گیرند.

اتوبوس

سیستم اتوبوس دبی یک راه حمل و نقل ارزان برای دسترسی به مکان هایی است که با مترو نمی توانید بروید. سیستم اتوبوس دبی بیش از ۶۰۰ ایستگاه در دبی و حومه ی آن دارد. تمام این اتوبوس ها و بیشتر ایستگاه های اتوبوس از سیستم خنک کننده برخوردارند. بیشتر این اتوبوس ها به سمت ایستگاه Gold Souk یا بازار طلا می روند و از طریق این ایستگاه می توانید به راحتی به جاذبه هایی مثل بازار طلا، بازار ماهی، بازار عطر و بازار ادویه دسترسی پیدا کنید.

این اتوبوس ها مزایا و معایب خودشان را دارند. مزایای آن ها شامل قیمت پایین و تهویه هوا در آن ها است و اگر جای نسشتن گیرتان بیاید بسیار راحت هستند. از معایب آن ها هم شلوغی و ماندن در ترافیک است. در مورد تور ارزان دبی به همراه قیمتهای مناسب آفر های لحظه اخری دبی و اطلاعات مفید این مقصد گردشگری بیشتر بخوانید.

مترو

مترو دبی یک سیستم حمل و نقل فوق مدرن است. سیستم متروی دبی تمیز،کارآمد و سریع است و نرخ معقولی دارد. متروی دبی طولانی ترین متروی بدون راننده و کاملا اتوماتیک در دنیا است. متروی دبی در حال حاضر دو خط سبز و قرمز دارد. بر اساس این دو خط، متروی دبی به ۵ منطقه تقسیم می شود. این مترو خطی دارد که فرودگاه را به شهر وصل می کند. فرقی نمی کند که در ساعات پر رفت و آمد از مترو استفاده کنید یا برعکس، سیستم متروی این شهر بسیار منظم است و در هر زمانی سر وقت و به صورت مکرر در ایستگاه ها توقف می کنند. بهتر است بدانید در متروی دبی اجازه ی خوردن و آشامیدن ندارید.

مونوریل

مونوریل بدون راننده ی پالم جمیرا، منطقه پالم جمیرا را به دبی مارینا وصل می کند. این مونوریل ۳ ایستگاه دارد. پالم، پارک الاتحاد و آتلانتیس آکواونچر. این سفر ۵ و نیم کیلومتری، تقریبا ۱۲ دقیقه طول می کشد و هزینه ی آن ۲۰ درهم (۳۰ درهم برای بلیط دو طرفه) است که باید نقدا پرداخت کنید. این قطار ها هر ۱۵ دقیقه یکبار در ایستگاه حاضر می شوند و ساعت کاری آن ها از ۹ صبح تا ۱۰ شب است.

ترام

ترام دبی از سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و یک سیستم ریلی مدرن و کارآمد است که امکان دسترسی سریع و راحت را به مناطق شلوغی مثل ساحل جمیرا، دبی مارینا و خیابان صفوح فراهم کرده است. از طریق ترام ها هم مثل مونوریل ها می توانید خودتان را به ایستگاه های مترو برسانید.جزئیات بیشتر در مورد تور لحظه آخری در سایت موجود است.

کشتی

سیستم حمل و نقل با کشتی در دبی یا Dubai Ferry، بیشتر وسیله ای توریستی است. این وسیله ی رفت و آمد، بیشتر از آن که یک وسیله ی حمل و نقل باشد، کشتی ای توریستی است که نمای متفاوتی از دبی و بعضی از ساختمان های معروف آن را به توریست ها نشان می دهد. این کشتی ها محیطی راحت و تمیز دارند و فقط در صورتی حرکت می کنند که مسافرانشان بیش از ۱۰ نفر باشد. به همین دلیل ساعت حرکت مشخصی ندارند. می توانید از تاکسی های آبی هم برای رفت و آمد از طریق مسیرهای آبی استفاده کنید که

برچسب ها: تدبیر24 ، کیش ، دبی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها