بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
برای اولین بار در ایران صورت می گیرد؛
استفاده از سگ‌های دستیار روش جدیدی است که به تازگی برای کنترل بیماری اوتیسم در دنیا مطرح شده است. این روش برای اولین بار در ایران نیز انجام می شود.
تدبیر24»امیر اسماعیلی، خیری که هزینه‌های آموزش سگ‌های دستیار اوتیسم را بر عهده گرفته است، از توسعه این طرح در سطح کشور خبر داد و گفت: پس از اجرای طرح به صورت پایلوت در تهران، آمادگی ایجاد این مراکز را در هر نقطه از کشور داریم تا زمینه حضور و درمان کودکان اوتیسم فراهم شود و بتوانند آینده‌ای بهتر را برای خود رقم بزنند.

دکتر مجید صادقی جعفری مسئول اجرای طرح درمان کودکان اوتیسم با سگ‌های دستیار، از بکارگیری مربیان و متخصصین امر آموزش سگ‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ سگ دستیار و ۱۰ مربی جهت کمک به کودکان اوتیسم به همراه تیم روانشناسی در مدرسه sk۹ حضور دارند.

به گفته وی، بیماران اوتیسمی در فرایندی روزانه به مدت یک ساعت، همراه با سگ‌ها در کلاس‌های عملی شرکت می‌کنند؛ این دوره ارتباطی ۷۲ ساعته است و کودکان این دوره را با سگ‌ها که مهارت رفتار با کودکان را فراگرفته‌اند می‌گذرانند.

صادقی جعفری افزود: بعد از بازی و ایجاد ارتباط عاطفی میان سگ و کودک، روانشناس با مداخله به موقع روند درمان کودک مبتلا به اوتیسم را ادامه می‌دهد.

با همکاری انجمن اوتیسم ایران و بنیاد اوتیسم در این زمینه با مدرسه سگ‌های گروه کار، اولین دوره درمانی از مهرماه سال جاری با حضور کودکانی که از قبل شناسایی شده‌اند، آغاز خواهد شد. این کودکان در گروه سنی ۷ تا ۱۴ سال هستند تا حداقل توانایی برای بازی کردن و راه رفتن با سگ‌ها را داشه باشند.

به زودی و با کمک خیرین، سگ‌های دستیار نابینا و ناشنوا تحت عنوان سگ‌های سرویس، ویژه افرادی که مشکل روانی دارند نیز در این مراکز آموزش خواهند دید.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها