کد خبر: ۱۱۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
آیا تا کنون به ذهنتان راه یافته که شاید با تغییر عادات غذایی خود، این مشکل را بتوان حل کرد؟ درست است و درست فکر می کنید. تغذیه به تنهایی عامل شادی و رهایی از افسردگی نیست، ولی به کمک آن ساده تر می توان از پس آن برآمد. برای داشتن روانی سالم همچون بدنی سالم، می توان تغذیه را نیز دخیل کرد.
تدبیر24»نه اینکه غذای خوشمزه نخوریم؛ اما بیشتر ما همیشه مضطرب و افسرده ایم. نه اینکه در زندگی مان شادی و دلخوشی نباشد، ولی گویی خود را گم کرده ایم. شاید خود را درون دریایی از کار غرق کنیم، اما به زودی می فهمیم که بی فایده است و آن آرامشی که لازمه ی خوشبختی است نداریم.

آیا تا کنون به ذهنتان راه یافته که شاید با تغییر عادات غذایی خود، این مشکل را بتوان حل کرد؟ درست است و درست فکر می کنید. تغذیه به تنهایی عامل شادی و رهایی از افسردگی نیست، ولی به کمک آن ساده تر می توان از پس آن برآمد.

برای داشتن روانی سالم همچون بدنی سالم، می توان تغذیه را نیز دخیل کرد. تحقیقات نشان می دهد، چیزی که می خورید و احساسی که دارید با هم مرتبط اند، به ویژه در ورطه ی مدیریت اضطراب و افسردگی.

با این غذاها به جنگ افسردگی بروید

اختلالات اضطراب اکنون رایج ترین شکل بیماری های روانی در جهان هستند. پزشکان سلامت روان اکنون به سمت درمان های گروهی به همراه دارودرمانی و دیگر شکل های سنتی درمان روی آورده اند.

روانشناسان تغذیه می گویند، ارتباط معده و مغز، معمای مدیریت اضطراب و افسردگی برای بسیاری از مردم است. تعادل باکتری خوب و باکتری بد در معده برای سلامت گوارش و در نتیجه سلامت روان حیاتی است. عدم تعادل باعث تورم و عدم تعادل هورمون های مهمی چون ملاتونین و سروتونین در مغز می شود.

با این غذاها به جنگ افسردگی بروید

تغذیه ی مناسب حتی در درمان کسانی که روند دارودرمانی را طی می کنند، بسیار مهم و حیاتی است. علاوه بر آن، خواب مناسب نیز در این مهم نقش بسزایی دارد. ورزش، سرگرمی، همه و همه می تواند به کمک روش های سنتی درمان بیایند. نمی توان تنها به استفاده از دارو یا تنها تغذیه ی مناسب یا تنها ورزش کردن بسنده کرد.

با این غذاها به جنگ افسردگی بروید

متخصصان تغذیه نیز دوازده ماده ی مغذی «بازدارنده و درمانگر اختلالات افسردگی» را به طور مداوم معرفی می کنند. ما نیز در اینجا این دوازده ماده را برایتان عنوان می کنیم تا در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

از این پس هنگام گرسنگی غذاهایی را به مصرف برسانید که این مواد را درون خود داشته باشند. ویتامین ب ۹، آهن، اسیدهای چرب دراز زنجیر امگا ۳، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، ویتامین ب ۱، ویتامین آ، ویتامین ب ۶، ویتامین سی، روی و ویتامین ب ۱۲.

با این غذاها به جنگ افسردگی بروید

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها