بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۱۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
نوادگان شیخ‌عباس قمی (محدث قمی)، گذرنامه این عالم دینی را که در سال ۱۳۰۹ خورشیدی صادر شده است، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اهدا کردند. سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تصویری از گذرنامه شیخ‌عباس قمی، عالم بزرگ دینی و مولف کتاب «مفاتیح الجنان» را منتشر کرد.

تدبیر24»شیخ عباس قمی که ۷۸ سال از درگذشتش می‌گذرد، افزون بر «مفاتیح الجنان» که حالا دهه‌هاست مهمان خانه ایرانی‌ها شده است، آثار برجسته دیگری نیز دارد که در این میان، «نَفَسُ‌المَهموم» اثری به زبان عربی درباره حضرت اباعبدالله‌الحسین است.

اخیرا نوادگان آن مرحوم، حسین و عباس محدث‌زاده، گذرنامه آن عالم بزرگ دینی را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران هدیه کردند که حاوی عکسی از آن مرحوم است و تصویری جز آن‌چه تا امروز از او دیده‌ایم را ارائه می‌دهد. این گذرنامه در سال ۱۳۰۹ خورشیدی صادر شده است.

عکسی زیرخاکی از گذرنامه مولف «مفاتیح‌الجنان»

محدث قمی در سال ۱۲۵۴ خورشیدی (۱۲۹۴ قمری) درقم متولد شد. در بیست و دو سالگی به نجف رفت و شش سال آنجا ماند. پس از آن دوباره به ایران برگشت و مدتی را در مشهد ساکن شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی به دعوت آیت‌الله عبدالکریم حایری یزدی، برای تدریس در حوزه علمیه به قم رفت و در بهمن ۱۳۱۹ خورشیدی (ذی‌الحجهٔ ۱۳۵۹ قمری) دعوت حق را لبیک گفت. مدفن این عالم و محقق بزرگ اسلامی در نجف عراق و در کنار حرم حضرت علی (ع) قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها